Banner
Retail Detail
Banner

RetailDossier

15 maart 2011 |

Albert Heijn, het volledige verhaal

De afgelopen weken stonden de media vol over de komst van Albert Heijn naar België. Ook deze week belooft over Albert Heijn (AH of Appie voor de vrienden) heel wat inkt te vloeien, met op woensdag 16 maart de opening van de ketens allereerste winkel op Belgische bodem als climax. Wie is nu echter die Albert Heijn waar iedereen het over heeft? Waarom wordt de keten door de één vooral geroemd en door de ander eerder gevreesd? Retaildetail neemt u graag mee op ontdekkingsreis doorheen deze Nederlandse food keten.

01 maart 2011 |

Delhaize, Carrefour en Colruyt wachten met getrokken messen in Brasschaat!

Zaterdag 26 februari 2011 was de allerlaatste openingsdag van Supermarkt Van Ende.  De spanning steeg er en de laatste rekken werden geplunderd. Over twee luttele weken is het moment aangebroken. Woensdag 16 maart is de langverwachte geboorte van Albert Heijn in Brasschaat.

 

Allemaal goed en wel, maar wat gebeurt er dan? Dames en heren, dan breekt de oorlog uit.

09 februari 2011 |

Tomaten vrucht van slavenarbeid.

Om de vraag naar verse sla, paprika’s, tomaten en olijfolie te kunnen bijhouden, heeft Spanje massaal migranten aangetrokken om aan een hongerloon in de serres te werken. Voor Spaanse landbouwers betekent de industrie ongeveer 2 miljard euro per jaar. Zowat alle grote supermarkten kopen er groenten en olijfolie in. Zijn zij medeverantwoordelijk?

02 februari 2011 |

AD Delhaizes verzamelen zich.

Ruim 120 ontevreden Delhaize-franchisenemers hebben zich verenigd in een vzw om bij Delhaize samen hun grieven te uiten over steeds dalende brutomarges. Volgens de zelfstandige supermarktuitbaters worden ze vanuit de centrale zelfs gedwongen om bepaalde producten met verlies te verkopen. Klopt absoluut niet, reageert Delhaize echter.

14 januari 2011 |

Albert Heijn was innoverende kruidenier.

“Geen enkele ondernemer heeft de afgelopen decennia zoveel invloed gehad op het dagelijks leven in Nederland.” Zo reageerde de Nederlandse minister van economische zaken Maxime Verhagen op het overlijdensbericht van Albert Heijn donderdag 13 januari.

15 december 2010 |

Het waarom van Albert Heijn België volgens Gino Van Ossel.

Komt Ahold naar België om Delhaize uit te hollen en daarna de verzwakte Delhaize Group in één hap door te slikken? Hoopte Ahold, net zoals vele anderen, op een terugtrekking van Carrefour uit België? Gino Van Ossel werpt een blik voorbij de speculaties. Een blik die niet bepaald optimistisch is over Albert Heijn’s slaagkansen in België.

09 december 2010 |

Bongo krijgt recht van antwoord na Volt-uitzending.

Het televisieprogramma Volt bracht woensdagavond een reportage over Bongo, het merk cadeaubonnen dat in een paar jaar tijd een ijzersterke brand is geworden. Wie heeft namelijk nog nooit een Bongobon gekregen of onder de kerstboom gelegd?

02 december 2010 |

Retailexpert Ibrahim Ibrahim spreekt captains of retail toe.

Retail Dynamics organiseerde dinsdag 30 november alweer een spraakmakend nieuw initiatief! In samenwerking met Comeos trotseerden niet minder dan 120 Captains of Retail (Food, Non food, DIY, Fashion, Electro, Telecom) de vrieskou voor een topnetwerkevent in Salons de Romree te Grimbergen. De toehoorders werden beloond voor hun verplaatsing met een adembenemende spreekbeurt door één van ’s werelds meest gerespecteerde conceptontwikkelaars in de Retail.

24 november 2010 |

HR in de detailhandel: vandaag en morgen.

altHoe staat het nu met HR in de detailhandel?  Is er wel aandacht voor HR? Is het verloop er hoger dan elders? Vindt de sector voldoende werknemers?  En welke werknemers zijn dat dan?

We vroegen het aan Tom Permanne en Peter Van Ostaeyen, retail business partners van HR-dienstverlener SD Worx.

16 november 2010 |

Albert Heijn België is geboren!

altHet is onomstotelijk bewezen: Albert Heijn is klaar voor België. Op 15 oktober jongstleden werd de oprichtingsakte voor Albert Heijn België N.V. ondertekend. Ondertussen zijn ook de exacte locatie van het hoofdkantoor en de eerste winkel bekend, ondanks de geladen sfeer van absolute geheimhouding die bij Ahold heerst. De puzzelstukjes vallen beetje bij beetje allemaal in elkaar. Nu wordt het voor Ahold – en concurrenten – wel heel concreet.

«StartVorige1234VolgendeEinde»
Pagina 3 van 4
Banner
Copyright 2009-2014. Retail Detail BVBA. Alle rechten voorbehouden. Website: NILMEDIA.