In beeld

“Een kwart van de kleding die online wordt besteld, wordt teruggestuurd door de consument. In 70% van de gevallen is dat omdat de maat niet correct is en niet omdat er een probleem is met de kwaliteit van het artikel”, zegt Heikki Haldre, medeoprichter en CEO van Fits.me.

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

(publireportage) De nieuwe bundel van Blinker biedt drie inspirerende cases over de inzet van e-mailmarketing in verschillende branches. Hun grote overeenkomst? Bij elk van hen draagt e-mailmarketing meetbaar bij aan het realiseren van de doelstellingen.

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: marketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.

Vandaag wordt in Antwerpen The Loop aan de pers voorgesteld, het nieuwe kenniscentrum van RetailDetail dat niet 'slechts' de zoveelste winkel van de toekomst wil zijn: het wil ook inzicht bieden in de 'customer journey' die de klant vandaag én in de toekomst aflegt - en dat doorheen alle kanalen.

Gunter Pauli stond met “The Blue Economy” aan de wieg van een revolutionair nieuw businessmodel. Het is dan ook een model dat de zakenman wereldwijd actief implementeert: “We zijn met projecten bezig die het leven van de mensen op korte termijn kunnen veranderen.”

Er is aanzienlijk minder ruimte nodig om een nieuwe winkel te openen dan vroeger en er moet ook veel minder in voorraad worden geïnvesteerd. De drempel voor nieuwe initiatieven is dus heel wat lager geworden, zegt Cor Molenaar, hoogleraar eMarketing aan de Rotterdam School of Management.

Gisterenavond organiseerde Jumbo een enerverend slotfeest voor C1000. Niet ter beëindiging van de formule – dat staat voor later gepland – maar als afsluiting van de interne winkelwedstrijd. C1000 Kuipers uit Oldenzaal kwam als beste uit de bus van deze wedstrijd met een rouwrand.

Instrumentenhandelaar Key Music Group heeft zijn Nederlandse sectorgenoot Feedback overgenomen. Daarmee voegt het drie megastores (in Utrecht, Eindhoven en Rotterdam) toe aan zijn winkelpark en wordt de keten zowel marktleider in Nederland als in België. Ook de groothandelsactiviteiten van Feedback, MWorks, maken deel uit van de overname.

Marlies Dekkers viert dit jaar het twintigjarig bestaan van haar befaamde lingeriemerk. Ondanks haar bescheiden afkomst en voorbestemming om huisvrouw te worden, doorliep ze de kunstacademie en veroverde vervolgens de lingeriewereld met ontwerpen die zelfvertrouwen moeten geven en de schoonheid van het vrouwenlichaam benadrukken.

Vorige maand opende Coolblue een nieuw magazijn in Tilburg en kondigde meteen aan om ook in de verkoop van witgoed een belangrijke rol te gaan spelen. Gisteren kon RetailDetail een kijkje achter de schermen gaan nemen en vaststellen dat de groei van de Rotterdamse webwinkelketen nog lang niet ten einde is.

Nu de opening van de tweede Belgische Albert Heijn in Stabroek (Antwerpen) een feit is, verwacht de keten uit Zaandam tegen eind volgend jaar tien winkels op Belgisch grondgebied en wekelijks samen een kwart miljoen klanten over de vloer. De omzet van de eerste winkel in Brasschaat overtreft namelijk de verwachtingen en ook de gevreesde cultuurschok is uitgebleven. Meer zelfs, de Belgische klanten vragen net om meer ‘typisch Nederlands’.

Walter Van Gastel logoVoor Walter Van Gastel is de tijd rijp om zijn formule met acht tuincentra uit te laten groeien tot volle wasdom. En dat de daad bij het woord wordt gevoegd, blijkt niet alleen uit het feit dat Van Gastel in april volgend jaar in Shopping Park Olen een vestiging opent met een oppervlakte van 6.000m². Ook de overname van collega Iris in Ninove (4000m²) toont dat de tuinketen nog meer voet in de Belgische grond wil.

Koninklijke Philips Electronics heeft begin deze week na tegenvallende resultaten scherpe saneringen aangekondigd, waarbij 4.500 banen verloren gaan. Aangezien in het derde kwartaal de bedrijfskasstroom (-43% tot 647 miljoen euro) en de nettowinst (-85% naar 76 miljoen euro nu) onder sterke druk staan, moet in de toekomst sterk worden bespaard op structurele kosten. Het schrappen van banen – onder meer op managementniveau – moet 60% van die besparingen opleveren.

Bel&Bo logoNet iets meer dan een jaar geleden ging kledingketen Bel&Bo nog door het leven als Promo Fashion. Vandaag heeft het vernieuwde concept al een naambekendheid van bijna 80%. Maar Bel&Bo is voor eigenaar en zaakvoerder Michel Delfosse meer dan alleen een nieuwe merknaam. Het staat ook voor een opgefriste strategie én een hernieuwde expansielust: de moderetailer uit Deerlijk droomt al hardop over ruim honderd winkels.

Pelsland chinchillaNiet toevallig op Werelddierendag (dinsdag 4 oktober) pakt GAIA weer uit met haar vaste anti-bontactie. Dit keer wist de dierenrechtenorganisatie ‘Muscles from Bussels’ Jean-Claude Van Damme te strikken om dierenminnend Vlaanderen met een gevilde nerts in de armen te schokken. Bonthandelaar Marc Wajsberg is echter niet onder de indruk en maakte zelf de borst nat voor een tegencampagne.

GS1 ECR organiseert voor de derde maal de cursus ‘Category Management voor beginners’ in samenwerking met Luc Desmedt (LD & Co). Waarom en hoe GS1 ECR deze service aan haar leden levert, leest u hieronder.

Nationaal postbedrijf bpost doet vandaag veel meer dan de meeste mensen denken. Dat heeft het nationale postbedrijf al duidelijk gemaakt met de actie “Uw zaak verdient online”, waarmee het KMO’s aan het online retailen wil krijgen. Maar daar houdt het voor bpost nog niet op. Nu heeft het ook een logistieke oplossing gevonden voor de telecom- en elektronicamarkt.

Chemin du Vieux Thisnes:  alleen al er heen rijden brengt je in een ontspannen vakantiesfeer. De volgende uren verlopen ook in die geest. We doorkruisen Nivelles en slaan links het dal in: op de heuvel prijkt het hoofdkantoor van Menouquin. Een karaktervol gebouw, in harmonie met de identiteit van deze groeipoot in het Belgisch doe-het-zelfuniversum.

Back to top