Banner
Retail Detail
Banner

In beeld

31 augustus 2010 |

Krëfel wilt de puntjes op de Ë.

altElektro-huishoudketen Krëfel begon in 1958 heel klein in het rurale Humbeek als de droom van Auguste Marcel Poulet. Ondertussen is de retailer uitgegroeid tot Belgische marktleider in de verkoop van huishoudtoestellen. Het is nog steeds een echte familiezaak, maar dan één die bijna 1100 mensen tewerkstelt.

25 augustus 2010 |

DRU maakt koelkasten sexy.

altEr zijn zo van die bedrijven wier klanten heimelijk wensen dat het hun “best kept secret” blijft.  Ongetwijfeld hoort de producent van koeldisplays DRU International in dit rijtje thuis. Zonder veel bombarie en in de luwte van het blitse marketing-gedruis, verzet DRU reeds meer dan 22 jaar bakens in de wereld van de second placement impuls-koelers.

25 augustus 2010 |

Promo Fashion-winkels heten nu Bel&Bo!

altKledingketen Promo Fashion verandert van naam naar Bel&Bo. Volgens eigenaar Michel Delfosse dekte de naam de lading niet meer. Promo Fashion heeft een hele turnaround doorgemaakt, die nu wordt bekroond met een naamsverandering. Bel&Bo wilt radicaal voor moderne en betaalbare fashion voor iedereen staan. Vaarwel Promo Fashion dus, welkom Bel&Bo! Trotse vader Delfosse geeft tekst en uitleg.

17 augustus 2010 |

Sterk staaltje van Philips.

altStel u het volgende voor. U bent marktleider in gloeilampen. U verkoopt en vervangt  dagelijks ontzaglijk veel gloeilampen over de hele wereld. Alles gaat goed… Tot u plotseling geconfronteerd wordt met allerlei nieuwigheden die uw gloeilampen bedreigen: spaarlampen, armaturen, LED en nog meer van dat. U zou voor minder een aantal nachten slaap laten, niet?

12 augustus 2010 |

E-marketing via EmailGarage.

altTegenwoordig is e-marketing een must. Mensen als trendwatcher Herman Konings en ervaren vakman Tony Mertens zeiden het al: Wie wilt blijven meedraaien als retailer, moet zich in de digitale wereld storten. Om de band met uw klanten te onderhouden, is e-mail een niet te versmaden middel. Daarom biedt EmailGarage een totaalservice aan voor alle mogelijke vormen van e-mailmarketing.

10 augustus 2010 |

Rotatie sleutelwoord bij Action Non Food.

altJe ziet ze meer en meer rijden op onze wegen,  de grote dubbeldekkers van Action Non Food. Vrachtwagens van de populaire koopjeswinkel doen dagelijks 100 ritten, vertrekkend uit het distributiecentrum van ruim 100.000m². Degenen die het geluk hebben gehad om eens een kijkje te nemen in het logistieke hart van deze onderneming, weten dat die oppervlakte aan distributiecentrum meer dan nodig is, wil het bedrijf de groeiambities van de drie eigenaren kunnen volgen.

04 augustus 2010 |

Verfspecialist Tony Mertens in kleur.

altTony Mertens is een decoratiespecialist met een passie voor verf. De Tony Mertens winkels bieden alle klassieke verfmerken, een eigen verfmerk en ecologische natuurverven aan. Het assortiment wordt bovendien aangevuld met een aanbod in behang, gordijnen en vloerbekleding. Hij kan als geen ander trends, uitdagingen en tips duiden, zowel in zijn sector als voor de retailer in het algemeen.

20 juli 2010 |

Schoenenreus herboren, helder en actueel.

altRené de Lege is CEO van Schoenenreus en staat in die hoedanigheid aan het roer van maar liefst meer dan 220 winkelpunten. Retail Detail kreeg de kans om een gesprek te hebben met deze boeiende retailer over de geschiedenis, het beheer en de toekomst van het bedrijf.

14 juli 2010 |

Torfs: stap na stap timmeren aan de weg.

alt

Wie zijn de mensen achter het bedrijf dat de afgelopen 5 jaar prijs na prijs binnenrijft ? Wat zijn de succesingrediënten om uitgeroepen te worden tot ‘Winkelketen van het jaar’ of ‘Beste werkgever in België’?

07 juli 2010 |

JBC, 35 jaar tussen de mensen!

alt

In 1975 is JBC opgericht. In dit jaar opende de oud wielrenner Jan Baptiste Claes, roepnaam Jean, de eerste winkel in Schulen bij Hasselt. In de vorm van een Stock Americain verkocht Jean zijn eerste artikelen. In die tijd liep het assortiment nog uiteen van broeken tot en met koffiekannen. Het bleek succesvol en er kwamen winkels bij. De kinderen van Jean, Ann en Bart, zijn JBC in 1985 komen versterken en vanaf begin jaren negentig groeide het bedrijf snel.

«StartVorige1234VolgendeEinde»
Pagina 3 van 4
Copyright 2009-2014. Retail Detail BVBA. Alle rechten voorbehouden. Website: NILMEDIA.