m-Tail

  • Published in m-Tail

Hema lanceert in juni een nieuwe internationale site voor mobiele toestellen en wil hiermee de bestelketen versnellen. Het doel is om klanten toe te laten hun bestelling binnen 24 uur af te halen in de winkel.

  • Published in m-Tail

Jeremy Hodara, CEO van de Africa Internet Group, gelooft dat enkel de online retail de stijgende vraag op het Afrikaanse continent kan volgen. Daar ziet hij veel kansen weggelegd voor zijn eigen bedrijf, dat nu al actief is in 26 Afrikaanse landen.

  • Published in m-Tail

Het Amerikaanse Amazon heeft besloten om de stekker te trekken uit de flashverkoopwebsite MyHabit. Die werd vijf jaar geleden opgericht, maar haalde nooit de verwachte resultaten.

  • Published in m-Tail

De brancheorganisaties NLKabel, Nederland ICT en FIAR CE zijn van mening dat de thuiskopieheffing moet worden herbekeken, nu steeds meer consumenten thuis gebruik maken van verschillende streamingdiensten.

  • Published in m-Tail

Uit de voorlopige cijfers voor het eerste kwartaal blijkt dat de omzet van online dierenwinkel Zooplus met 28% is gegroeid naar 217 miljoen euro. De webshop houdt vast aan zijn omzetprognose van minstens 875 miljoen euro over het volledige boekjaar.

  • Published in m-Tail

Zalando Lounge, de outlet van online moderetailer Zalando, heeft nu ook een eigen app in België en Nederland. Klanten kunnen zo voortaan ook op hun smartphone of tablet het aanbod van de outlet bekijken.

  • Published in m-Tail

Cook&Co richt zich vanaf 1 juni 2016 enkel nog op de online verkoop. Vanaf dan zullen ook alle twintig filialen van de keten in kookproducten in fases hun deuren sluiten. Er gaan zo 85 arbeidsplaatsen verloren.

  • Published in m-Tail

De e-commercegroep Yoox Net-a-Porter heeft een aandeel van vier procent verkocht aan Alabbar Enterprises, een groep uit de Verenigde Arabische Emiraten die onder andere de Dubai Mall in handen heeft.

  • Published in m-Tail

Online retailer Zalando heeft in het eerste kwartaal van zijn boekjaar een goede start genomen: de omzet ging er met bijna een kwart op vooruit, wat volledig binnen de verwachtingen voor het volledige jaar is.

  • Published in m-Tail

De verschillende bedrijven van het Duitse investeringsfonds Rocket Internet hebben in 2015 allemaal verlies geleden. Toch stelt topman Oliver Samwer dat de startups van de groep allemaal op schema liggen.

  • Published in m-Tail

De online meubelwinkel Home24 zag zijn omzet in 2015 met bijna de helft groeien. Dat blijkt uit de cijfers van aandeelhouder Kinnevik. Ondanks de hogere omzet blijft het verlies van de webshop wel groeien.

  • Published in m-Tail

Onlangs is het Duitse reBuy van start gegaan in Nederland. Dat koopt online oude elektronica, die het daarna terug klaar maakt voor verdere verkoop. Nederland is het vierde land waar het bedrijf actief wordt, na ook Oostenrijk en Frankrijk.

  • Published in m-Tail

Vente-privee.com heeft het Spaanse Privalia overgenomen en neemt daarnaast ook een meerderheidsbelang in het Zwitserse eboutic.ch. Zo verstevigt het nog maar eens zijn positie in Europa.

  • Published in m-Tail

Als we medeoprichter Joris Beckers mogen geloven, dan zal online supermarkt Picnic doen voor food wat Zalando deed voor mode. Zijn visie op het nieuwe boodschappen doen zet hij uiteen op het komende RetailDetail Congress, op 28 april. 

  • Published in m-Tail

Het Chinese Alibaba heeft bijna 880 miljoen euro neergeteld voor een meerderheid in Lazada, het snelst groeiende online warenhuis in Zuidoost-Azië, dat werd opgericht door Rocket Internet.

  • Published in m-Tail

De Amerikaanse online retailer Amazon is één van de grootste aanhangers van automatisering in zijn warenhuizen, maar het is tevens één van de grootste werkgevers in de Verenigde Staten en daar lijkt momenteel nog geen verandering in te komen.

  • Published in m-Tail

De online retailer Asos heeft besloten om zijn webshop in China te sluiten na teleurstellende resultaten. Het sluit ook het Chinese distributiecentrum en het kantoor in Shanghai. Klanten kunnen wel nog terecht op de marktplaats Tmall van Alibaba.

  • Published in m-Tail

Volgens een onderzoek van GfK hebben consumenten weinig keuze bij het invullen van de 'last mile' van hun online bestellingen. Minder dan een kwart van de webshops biedt de consument immers opties op dat vlak.

  • Published in m-Tail

De Amerikaanse online retailer Amazon heeft jaren problemen gehad om door te breken in de modesector, maar sinds kort slaagt het daar steeds meer in. Eén van de redenen is de belofte van Amazon om de kleding niet zomaar tegen lage prijzen te verkopen.

Back to top