m-Tail

  • Published in m-Tail

Het Chinese Alibaba heeft met Buy+ een nieuw platform gelanceerd, waarbij het voor klanten mogelijk wordt om in virtual reality te winkelen. Gebruikers kunnen de producten dan in 360 graden bekijken.

  • Published in m-Tail

Amazon heeft het toestel Amazon Dash gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk. Met het toestel kunnen barcodes van producten gescand worden, waarna die automatisch bij Amazon besteld worden.

  • Published in m-Tail

Het gaat de online retailer Amazon de laatste tijd flink voor de wind. In het voorbije kwartaal maakte het opnieuw een recordwinst, de derde keer op rij al, en ondertussen is het ook al het vijfde kwartaal op rij dat er winst wordt gemaakt.

  • Published in m-Tail

Birckbox, de abonnementsdienst voor schoonheidsproducten, is aan het testen of het klanten met problemen kan helpen via Snapchat. Klanten moeten daarvoor gebruik maken van de video en voice calling mogelijkheden van de app.

  • Published in m-Tail

Bol.com heeft een mail uitgestuurd waarin het zijn partners herinnert aan de verkoopsvoorwaarden. Daarin wordt vooral gesteld dat er geen verschil mag zijn in de prijs op bol.com en de prijs in de eigen webwinkel van de partner.

  • Published in m-Tail

Pakjesdienst DHL wil dit jaar nog starten met een proefproject in Duitsland, waarbij het smart cars zal inzetten voor leveringen. Eigenaars van een smart car van Daimler kunnen vanaf september hun pakketjes laten leveren aan hun wagen.

  • Published in m-Tail

E-tailer Amazon is van plan om 500 miljoen euro te investeren in Italië, waarbij het onder andere een groot logistiek centrum wil bouwen in de buurt van Rome. Dat moet volgend jaar de deuren openen.

  • Published in m-Tail

De Britse witgoedwebshop AO World heeft het voorbije kwartaal zijn omzet op het Europese vasteland weten te verdubbelen en wil die Europese uitbreiding nog versnellen.

  • Published in m-Tail

Procter & Gamble gaat van start met een online abonnementsdienst voor zijn wasproduct Tide. De Tide Wash Club is momenteel wel enkel nog te vinden in Atlanta.

  • Published in m-Tail

De tweede jaarlijkse Amazon Prime Day is volgens Amazon de beste dag ooit geweest voor de online retailer. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal bestellingen wereldwijd zelfs met 60 procent gestegen.

  • Published in m-Tail

Pokèmon GO is momenteel wereldwijd een enorme hype en daar wil ontwikkelaar Niantic munt uit slaan, met de toevoeging van gesponsorde locaties. Retailers hopen zo meer klanten te lokken.

  • Published in m-Tail

RTL Ventures en Happy Investments, de investeringsmaatschappij van Laurens Groenendijk, nemen een minderheidsaandeel in de Deense Miinto Holding. De drie partijen werkten al samen in een joint venture voor de Nederlandse versie van Miinto.

  • Published in m-Tail

De Duitse vakorganisatie van de elektronische handel BVOH trekt aan de alarmbel: heel wat merkenfabrikanten werpen immers hindernissen voor de online handel op, stelt de organisatie.

  • Published in m-Tail

De Amerikaanse online retailer Amazon is begonnen met de verkoop van voeding onder het eigen huismerk. Zo verkoopt het sinds een weekje koffie van het eigen merk Happy Belly en babyvoeding van het merk Mama Bear.

  • Published in m-Tail

Online warenhuis Wehkamp heeft met Piet Coelewij een nieuwe CEO gevonden. Hij volgt Gert van de Weerdhof op, die in maart van dit jaar de laan werd uitgestuurd.

  • Published in m-Tail

Het sociale platform Pinterest heeft Shopping with Pinterest aangekondigd, waarmee gebruikers voortaan de mogelijkheid krijgen om producten van verschillende aanbieders te verzamelen in één winkelmandje.

  • Published in m-Tail

Bol.com biedt voortaan ook de mogelijkheid om de website in het Engels te bekijken. Daarvoor maakt het gebruik van Microsoft Translate, dat automatisch alle productomschrijvingen vertaalt. Het systeem wordt de komende tijd getest.

  • Published in m-Tail

Amazon gaat nog eens tientallen merken toevoegen aan Amazon Dash, het toestel waarbij klanten met één druk op de knop een bestelling kunnen plaatsen bij Amazon. Nochtans wordt het toestel bijzonder weinig gebruikt door de klanten.

  • Published in m-Tail

Walmart heeft een deal gesloten met de Chinese online retailer JD.com, waarbij het vijf procent van de aandelen van JD.com in handen krijgt. In ruil wordt JD.com eigenaar van Yihaodian, de online marktplaats van Walmart in China.

Back to top