m-Tail

Online besteld flessenwater groeit flink bij Nestlé

  • Gepubliceerd in m-Tail

Sinds het enkele aanpassingen heeft gedaan aan het aanbod, ziet Nestlé de verkoop van online besteld flessenwater flink groeien. Zo groeit het aantal aan huis geleverde bestellingen twee keer sneller dan de verkoop in de winkels.

Jan Linders begint met online verkoop

  • Gepubliceerd in m-Tail

Supermarktketen Jan Linders is begonnen met een eerste proefproject rond online winkelen. 25 klanten van het filiaal in Gennep krijgen de mogelijkheid om de online winkel te testen. Elke week mogen ze er 50 euro boodschappen doen.

Muziekretailer HMV komt met Britse webshop

  • Gepubliceerd in m-Tail

HMV, voluit His Master's Voice, ziet groeipotentieel in e-commerce: de opening van een heuse webshop is nog slechts "een kwestie van weken"... en dat nadat de muziekretailer twee jaar geleden ei zo na failliet was.

Internationale expansie prioriteit voor Alibaba

  • Gepubliceerd in m-Tail

Daniel Zhang, CEO van de Chinese e-commercereus Alibaba, heeft in een interview te kennen gegeven dat internationale expansie de komende jaren de absolute prioriteit is binnen het bedrijf.

Wehkamp wil op de dag zelf gaan leveren

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het nieuwe distributiecentrum van online retailer Wehkamp moet er voor zorgen dat bestellingen in de toekomst nog dezelfde dag geleverd kunnen worden. Het centrum in Zwolle zal volledig geautomatiseerd zijn.

Jumbo opent vijftigste afhaalpunt

  • Gepubliceerd in m-Tail

Iets meer dan een half jaar nadat supermarktketen Jumbo startte met onlineverkoop, opent dinsdag in Uden al het vijftigste afhaalpunt van de keten.

Groupon groeit licht in eerste kwartaal

  • Gepubliceerd in m-Tail

De omzet van online bedrijf Groupon groeide in het eerste kwartaal van 2015 met 3 procent. Dat was vooral te danken aan Groupon Goods, waar het fysieke producten verkoopt. Dat segment groeide met 14 procent.

Net-a-porter lanceert sociaal luxenetwerk

  • Gepubliceerd in m-Tail

De online moderetailer Net-a-porter komt op de proppen met de mobiele applicatie The Net Set. Dat is een sociaal netwerk dat zich volledig richt op luxekleding. Gebruikers kunnen er trends volgen, producten aanbevelen en foto's posten.

Michel Schaeffer verlaat Bol.com

  • Gepubliceerd in m-Tail

Marketingdirecteur Michel Schaeffer zal op 1 augustus 2015 de deur bij Bol.com definitief dichttrekken. Hij zal vervangen worden door Margaret Versteden.

Nelson Schoenen installeert omnichannelkassa’s

  • Gepubliceerd in m-Tail

Nelson Schoenen, dat de winkelformules Nelson en Ecco beheert, heeft een nieuw mobiel kassa- en betaalsysteem in gebruik genomen, dat het eenvoudiger moet maken voor de retailer om omnichannel te werken.

Alibaba investeert in nieuwe Amazon-uitdager

  • Gepubliceerd in m-Tail

Alibaba heeft in het grootste geheim geïnvesteerd in Jet.com, de ambitieuze webgroothandel die binnenkort van start gaat in de VS. Wel vindt topman Jack Ma dat het bedrijf "te snel gegroeid" is en kondigt daarom een wervingsstop aan.

Alibaba krijgt boete voor misleidende 'kortingen'

  • Gepubliceerd in m-Tail

Alibaba heeft van de Chinese overheid een boete van 800.000 yuan (120.000 euro) gekregen, omdat verkopers op hun platformen misleidende prijzen hebben gebruikt tijdens de twee voorbije Singles' Days.

Zalando verwacht omzetstijging met bijna 30%

  • Gepubliceerd in m-Tail

Modewebshop Zalando kan terugblikken op een knap eerste kwartaal: dankzij een sterke start van de lentecollecties zal de omzet er flink op vooruitgaan en kan het concern het eerste kwartaal met winst afsluiten, zo klinkt het in Berlijn.

Media-Saturn verwerft meerderheid iBood.com

  • Gepubliceerd in m-Tail

De Media-Saturn Holding heeft een meerderheid van de aandelen van het Nederlandse iBood.com verworven. Die deal kwam er enkele jaren geleden ook al bijna, maar ging toen niet door na protest van de oprichter van Media-Saturn.

Amazon koopt start-up Shoefitr

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Amerikaanse Amazon heeft de innovatieve start-up Shoefitr gekocht, die consumenten helpt bij het online kopen van schoenen door ze een 3D-pasvorm van de schoenen te tonen.

E-books blijven in opmars

  • Gepubliceerd in m-Tail

In het eerste kwartaal van 2015 waren 5,2 procent van alle verkochte boeken in Nederland e-books. Daarmee werden er 22 procent meer verkocht dan een jaar eerder. Online is het aandeel zelfs groter dan een kwart.

FonQ verzilvert betere naamsbekendheid

  • Gepubliceerd in m-Tail

Webwarenhuis fonQ boekte in 2014 een omzet van ruim 49 miljoen euro, liefst 35 procent meer dan het jaar voordien. Het bedrijf schrijft de vooruitgang onder meer toe aan de eerste landelijke tv-campagne die het vanaf mei voerde.

Abonneren op deze RSS feed