m-Tail

The Sting opent Britse webshop

  • Gepubliceerd in m-Tail

Kledingketen The Sting heeft een Britse versie van zijn webshop geopend. De bestelde kledij kan thuis geleverd worden of opgehaald worden in één van de twee winkels van de keten in Londen.

Gratis retourneren bij Asos in Nederland

  • Gepubliceerd in m-Tail

De Britse online retailer Asos maakt het voor Nederlandse consumenten mogelijk om hun bestellingen gratis te retourneren. Voorlopig gaat het wel nog om een proefperiode.

Zalando lanceert ‘Shop de look’

  • Gepubliceerd in m-Tail

De Duitse webwinkel Zalando lanceert een nieuwe functie voor zijn website, die klanten hele outfits voorstelt op de productpagina's van items waarin ze interesse tonen.

United Wardrobe maakt stap naar België

  • Gepubliceerd in m-Tail

United Wardrobe, een online verkoopplatform voor tweedehands kleding, heeft de stap naar België gemaakt. De start-up lanceerde ongeveer een jaar geleden in Nederland en noemt zich een mix tussen Facebook en Marktplaats.

Omzet muziekwinkel Bax-shop kent sterke groei

  • Gepubliceerd in m-Tail

De omzet van webwinkel Bax-shop kende in 2014 een sterke groei. In de Benelux ging de omzet met 63 procent omhoog, terwijl er in Frankrijk zelfs sprake was van een omzetstijging van maar liefst 175 procent.

Meer dan helft Nederlanders gebruikt online kortingscodes

  • Gepubliceerd in m-Tail

Uit een onderzoek in opdracht van ActiePagina.nl blijkt dat ongeveer driekwart van de Nederlanders vorig jaar een kortingscode zou hebben gebruikt bij een online aankoop. Meer dan de helft zou ook extra producten kopen om meer korting te kunnen krijgen.

Pinterest heeft plannen voor koopknop

  • Gepubliceerd in m-Tail

De website Pinterest wil binnenkort een koopknop lanceren in zijn pins. Bezoekers zouden zo kunnen shoppen zonder de site te verlaten. Volgens verschillende bronnen zou de knop er zelfs nog binnen het halfjaar kunnen komen.

Analyse: alleen innovatieve retailers overleven het nieuwe strijdgewoel

  • Gepubliceerd in m-Tail

In een nieuw onderzoeksrapport stoft het researchteam van ABN Amro het begrip 'mass customisation' opnieuw af. In de jaren 1990 werden er al businessmodellen gebouwd op dit begrip, maar door de technologische ontwikkelingen krijgt "mass customisation" een hele nieuwe dimensie, die de retailsector in de komende jaren ingrijpend zal veranderen.

Zalando heeft (eindelijk) eerste jaarwinst binnen

  • Gepubliceerd in m-Tail

De Duitse online moderetailer Zalando heeft voor het eerst sinds zijn oprichting in 2008 een boekjaar met winst kunnen afsluiten. Dankzij een mooie omzetstijging boekte de webwinkel over heel 2014 een winst voor rente en belastingen van 62 miljoen euro.

Bloomon trekt naar Duitsland

  • Gepubliceerd in m-Tail

Bloemenbezorgdienst Bloomon, die bloemen via een abonnement aan huis levert, trekt met zijn concept de grens met Duitsland over. Het zal daar één keer per week bloemen aan zijn klanten bezorgen.

110 miljoen euro vers kapitaal voor HelloFresh

  • Gepubliceerd in m-Tail

Rocket Internet en Insight Venture Partners, twee van de vier huidige investeerders van HelloFresh, pompen nog eens 110 miljoen euro in de ambitieuze Nederlandse maaltijdbezorgdienst.

Wouter Blok maakt overstap naar Coolblue

  • Gepubliceerd in m-Tail

Wouter Blok heeft de overstap gemaakt van Google naar Coolblue, waar hij op 1 februari Chief Marketing Officer is geworden. Blok was de voorbije jaren vooral actief in de online reisbranche, maar maakt nu dus de switch naar retail.

Alibaba financiert Amerikaanse retailers

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Chinese Alibaba heeft samen met financieringswebsite Lending Club een fonds opgericht waar Amerikaanse retailers geld kunnen opnemen om voorraad te kunnen kopen op Alibaba.com.

Eigenaars Wehkamp moeten miljoenen aan ex-CFO

  • Gepubliceerd in m-Tail

Paul Nijhof, Berend van der Maat en Ad Scheepbouwer, drie eigenaars van RFS Holland Holding - het bedrijf achter onder andere Wehkamp, moeten 18 miljoen euro aan Kristiaan Nieuwenburg voor zijn aandeel in de verkooppoging van het bedrijf in 2011.

Wehkamp vervangt e-magazine door nieuw platform

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Nederlandse online warenhuis Wehkamp heeft een nieuw contentplatform gelanceerd, dat in de plaats komt van het oude e-magazine dat één keer per maand verscheen. Het nieuwe platform moet dynamischer werken.

Albert Heijn sluit aantal afhaalpunten

  • Gepubliceerd in m-Tail

Albert Heijn sluit volgende week drie afhaalpunten in winkels. Volgens het bedrijf was er weinig vraag naar de afhaalpunten en werd daarom besloten om ze te sluiten. Eerder sloot ook al een afhaalpunt op het Museumplein in Amsterdam.

Schoenmodellen geven advies bij Sarenza

  • Gepubliceerd in m-Tail

Online schoenwinkel Sarenza laat voortaan alle schoenen die het verkoopt passen door twee testers, zodat die aangepast advies kunnen geven aan klanten. Zo wil het consumenten beter bijstaan tijdens hun online zoektocht.

Abonneren op deze RSS feed