m-Tail

Hoofdkantoor Bol.com verhuist

  • Gepubliceerd in m-Tail

E-tailer Bol.com gaat zijn hoofdkantoor op een andere locatie vestigen, maar het blijft wel in Utrecht. De Ahold-dochter heeft een huurovereenkomst getekend voor 18.000 m² kantoorruimte in WTC Papendorp.

Plus start deze herfst met afhaalpunten

  • Gepubliceerd in m-Tail

Binnen een achttal weken zal supermarktketen Plus zijn eerste pick-up point openen. Een exacte locatie is nog niet vrijgegeven. De online bestellingen zullen in de winkels worden samengesteld.

Bilder & De Clercq te koop bij Google

  • Gepubliceerd in m-Tail

Eetwinkelformule Bilder & De Clercq heeft bij het hoofdkantoor van Google in Amsterdam een digitale boodschappenmuur geplaatst. Daar kunnen werknemers van Google maaltijden en andere producten bestellen.

Eerste The Read Shop met nieuw concept geopend

  • Gepubliceerd in m-Tail

In 't Harde is de eerste The Read Shop volgens een nieuw concept geopend. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een, instore kiosk die het volledige assortiment van de webwinkel van de keten beschikbaar stelt.

Jumbo opent afhaalpunt vlak naast AH

  • Gepubliceerd in m-Tail

Supermarktketen Jumbo gaat in Tilburg een afhaalpunt openen, vlak naast een punt van Albert Heijn op het bedrijventerrein Katsbogten. Het zou gaan om één van de eerste grote afhaalpunten van de keten.

Bol.com verwelkomt Belgische winkeliers

  • Gepubliceerd in m-Tail

Vanaf vandaag zijn ook Belgische winkeliers welkom om op Bol.com hun producten te verkopen. Handelaars uit eigen land hebben al sinds 2011 toegang tot het platform van de online retailer.

Stichting CPNB lanceert digitale boekenkast

  • Gepubliceerd in m-Tail

De Stichting CPNB heeft met LeesID een digitale boekenkast gelanceerd, waarin consumenten hun aangekochte e-boeken op een centrale plaats kunnen bewaren. Dat doen ze door hun accounts van de webwinkels te koppelen.

Bol.com wil dezelfde dag gaan leveren

  • Gepubliceerd in m-Tail

Directeur Daniël Ropers van Bol.com heeft in een interview gezegd dat Bol.com graag binnen twee jaar ook dezelfde dag wil leveren, maar ze willen die dienst dan wel goedkoop of zelfs gratis kunnen aanbieden.

Game Mania start met click & collect

  • Gepubliceerd in m-Tail

Gamespeciaalzaak Game Mania gaat vanaf oktober aan de slag met click & collect: klanten kunnen vanaf dan online bestellingen plaatsen en die later in de winkel komen ophalen. In de toekomst wil de keten een volledige webwinkel.

Tips voor mobiele e-mailmarketing

  • Gepubliceerd in m-Tail

(publireportage) Als mensen veel tijd besteden op smartphones en tablets, hoe ervaren ze dan je e-mailings? Nemen ze daar nog tijd voor? En hoe zit het met het klikgedrag; klikken ze nog wel door?

Emté komt met nieuwe app en site

  • Gepubliceerd in m-Tail

Emté Supermarkten heeft een nieuwe app gelanceerd voor zijn vaste klanten. Met de app krijgen ze kortingen in de winkels van de keten en bij ondernemers uit de buurt die meewerken aan het programma.

De Bijenkorf richt zich nu ook op België

  • Gepubliceerd in m-Tail

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft zijn online winkel ook goed beschikbaar gemaakt voor consumenten in België. Zij kunnen voortaan betalen met Bancontact en kunnen hun bestellingen in België laten leveren.

Online omzet verdrievoudigt dankzij kleinere aankopen

  • Gepubliceerd in m-Tail

Nederlanders kopen vaker en frequenter boodschappen online: de groei in het aantal online shoppers is zo groot dat de online omzet aan boodschappen in 2013 is verdrievoudigd, ondanks een daling van 26 procent in het gemiddelde online bonbedrag.

Brillenwinkels blijven fysiek

  • Gepubliceerd in m-Tail

Volgens marketingdeskundige Paul Moers zullen fysieke brillenwinkels niet snel last hebben van de opkomende e-commerce. Hij stelt dat klanten bij de aankoop van een bril steeds persoonlijk geholpen willen worden.

Regiovers.nl en Graaggedaan.nl gaan samen

  • Gepubliceerd in m-Tail

In een poging om landelijke dekking te bekomen met hun online platforms voor ambachtelijke verswinkels, gaan Regiovers.nl en Graaggedaan.nl de handen samen verder als Graaggedaan.nl.

Amazon wil concurrent voor Google Adwords

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Amerikaanse Amazon zou bezig zijn met het bouwen van een concurrent voor Google Adwords. Google haalt momenteel jaarlijks 50 miljard dollar (38 miljard euro) op met online advertenties, een markt die Amazon dan ook maar al te graag wil aanboren.

Abonneren op deze RSS feed