m-Tail

Groupon blijft verliezen opstapelen

  • Gepubliceerd in m-Tail

Groupon heeft in de eerste helft van 2014 een verlies geleden van 60,6 miljoen dollar (45,4 miljoen euro). Het blijft daarmee de verliezen opstapelen en het wijst met een beschuldigend vinger naar e-mailproviders.

Nederlandse webwinkel voor Samsung

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Koreaanse elektronicamerk Samsung heeft een Nederlandse webwinkel geopend. Het merk is begonnen met de rechtstreekse verkoop van producten via een eigen kanaal in een aantal Europese landen.

Chinese webwinkels zetten aanval op Nederland in

  • Gepubliceerd in m-Tail

Verschillende Chinese webwinkels beginnen hun websites te vertalen in het Nederlands. Ze verkochten al eerder aan Nederlandse klanten en boden zelfs vanuit China de verzending vaak gratis aan, maar nu passen ze dus ook de taal aan.

Coolblue gaat ook op zondag leveren

  • Gepubliceerd in m-Tail

Vanaf 30 augustus gaat Coolblue bestelde pakjes ook op zondagnamiddag leveren. Klanten die zaterdag voor middernacht een bestelling plaatsen, kunnen die zondag dus - gratis - in de bus verwachten.

Zalando heeft deal met Topshop

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Duitse Zalando heeft een overeenkomst gesloten met Topshop en Topman om de collecties van beide merken te verkopen op de website. Beide merken zullen vanaf september te verkrijgen zijn op de webshop.

Amazon boekt grootste verlies in jaren

  • Gepubliceerd in m-Tail

Online warenhuis Amazon heeft in het tweede trimester van 2014 een nettoverlies geleden van 126 miljoen dollar (95 miljoen euro). Het gaat om het grootste kwartaalverlies sinds 2012, en voor het derde kwartaal wordt een nog groter verlies verwacht.

Beslist.nl dreigt zijn grote klanten te verliezen

  • Gepubliceerd in m-Tail

Vergelijkingssite Beslist.nl dreigt enkele grote klanten te verliezen bij de invoering van een nieuw businessmodel. Daarbij moeten partners van het platform een conversiepixel op hun site plaatsen en dat zien ze niet allemaal zitten.

Dynalogic brengt grote pakketten naar consument

  • Gepubliceerd in m-Tail

Pakketjesbezorger Dynalogic heeft met 2XLInHome een nieuwe dienst gelanceerd, waarmee het grote pakketten bij klanten thuis levert, installeert en waarbij het desgewenst het product dat wordt vervangen ook weer meeneemt om te recyclen.

eBay maakt app voor Google Glass

  • Gepubliceerd in m-Tail

eBay heeft een app ontwikkeld voor Google Glass waarmee gebruikers van het toestel barcodes kunnen scannen met de bril en vervolgens de prijzen kunnen vergelijken bij online en offline aanbieders.

Vergeet showrooming: boomerooming nieuwe trend bij consumenten

  • Gepubliceerd in m-Tail

Volgens een Londens internetbureau mogen de theorieën over showrooming en webrooming de vuilbak in. Eigenlijk doen de meeste consumenten aan 'boomerooming': eerst een product online uitkiezen, dan het in de winkel gaan uitproberen... om het uiteindelijk toch online te kopen.

Kiala verdwijnt tegen 2016

  • Gepubliceerd in m-Tail

De naam Kiala verdwijnt: pakjesbezorger UPS, sinds 2012 eigenaar van het netwerk van afhaalpunten, gaat ze omdopen tot UPS Access Points. In Nederland is de operatie al gestart, in België en Luxemburg gebeurt dat later op het jaar.

Zalando voor het eerst winstgevend

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Duitse internetwarenhuis Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2014 voor het eerst op groepsniveau winst geboekt. Zalando zette sinds zijn oprichting vooral in op een snelle groei en het bezetten van de markt. De winst zou later wel komen, oordeelden de investeerders.

Hoogvliet werkt samen met Modern.nl

  • Gepubliceerd in m-Tail

Klanten van Hoogvliet kunnen vanaf vandaag een beperkt aantal producten van elektronicawinkel Modern.nl bestellen op de webwinkel van de supermarktketen. Het gaat daarbij om toestellen die passen bij het assortiment van Hoogvliet.

Koopjedeal verdrievoudigde omzet via e-mailmarketing

  • Gepubliceerd in m-Tail

(publireportage) Om zijn verkoop te bevorderen en bij klanten in de aandacht te blijven, besloot webshop Koopjedeal in te zetten op e-mailmarketing. Een goede zet, want sindsdien is de omzet in vier maanden verdrievoudigd.

Amazon wil drones in hele VS testen

  • Gepubliceerd in m-Tail

Amazon heeft een verzoek ingediend bij de Federal Aviation Administration (FAA) om zijn drones in heel de Verenigde Staten te mogen testen. Zo wil het bedrijf de volgende stap in het testen van zijn onbemande bezorging nemen.

Webshop Keurmerk gaat internationaal

  • Gepubliceerd in m-Tail

Webshop Keurmerk, naar eigen zeggen het grootste keurmerk van Nederland, gaat internationaal en steekt de grens over naar België. Meteen 'internationaliseert' het ook zijn naam: Webshop Keurmerk gaat voortaan als Webshop Trustmark door het leven.

Spaanse Post installeert pakketautomaten in flatgebouwen

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Spaanse postbedrijf Correos heeft zopas de eerste HomePaq-pakketautomaten geïnstalleerd in de inkomhal van flatgebouwen in Madrid. Die bevatten ‘lockers’ waarin de bewoners hun online bestellingen kunnen laten afleveren.

Marktplaats.nl wil zelf afrekenen

  • Gepubliceerd in m-Tail

Marktplaats.nl is de mogelijkheden aan het bekijken om betalingen via een eigen systeem te laten lopen en zo voor extra betaalgemak te zorgen. Momenteel gebeuren nog (te) veel betalingen wanneer het product wordt afgehaald.

Omzet Coolblue groeit (alweer) 55%

  • Gepubliceerd in m-Tail

De Rotterdamse webshop Coolblue kende in de eerste jaarhelft een omzetgroei van 55 procent, wat oprichter Pieter Zwart ertoe aanzette om meteen de omzetverwachting voor het hele jaar te verhogen van 300 naar 350 miljoen euro.

Abonneren op deze RSS feed