m-Tail

Just Eat ziet omzet en winst spectaculair groeien

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Britse online fastfoodplatform Just Eat, een soort van 'onlinetelefoongids voor bezorgmaaltijden', speelt de pannen van het dak. Het beursgenoteerde internetbedrijf zag de voorbije zes maanden zijn omzet met bijna 60% groeien en zijn winst zo goed als verdrievoudigen.

Online winkelproject Arnhem gaat voortijdig ter ziele

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het project waarbij winkeliers in Arnhem een gemeenschappelijk online platform zouden opzetten om klanten te trekken, blijft in de startblokken steken. De Stichting Arnhem Winkelstad, die het project moest trekken, werd failliet verklaard.

E-commerce blaast 20 kaarsjes uit

  • Gepubliceerd in m-Tail

Exact twintig jaar geleden werd de eerste online aankoop gedaan, een gebeurtenis die het aanzicht van de retail zoals we die vandaag kennen helemaal veranderde. Een cd van Sting betekende de start van wat nu een miljardenbusiness is.

Intratuin heeft voorlopig geen nood aan e-commerce

  • Gepubliceerd in m-Tail

Tuinketen Intratuin heeft voorlopig alle plannen rond e-commerce opgeborgen. Tot 2012 had de keten nog een eigen online winkel, maar sinds die werd opgedoekt is er binnen het bedrijf nog weinig interesse voor online verkoop.

Zalando lanceert test met zoeken via foto

  • Gepubliceerd in m-Tail

Online retailer Zalando heeft in zijn Duitse app een functie toegevoegd waarmee gebruikers door middel van foto's de catalogus van de website kunnen doorzoeken. De app zoekt dan gelijkaardige artikelen.

Bol.com verkoopt nu ook baby- en peuterkleding

  • Gepubliceerd in m-Tail

Bol.com gaat voortaan ook kledij verkopen voor baby's en peuters. De online retailer had al een babywinkel waar verschillende producten konden gekocht worden, maar breidt dat assortiment nu uit met kleding.

Groupon blijft verliezen opstapelen

  • Gepubliceerd in m-Tail

Groupon heeft in de eerste helft van 2014 een verlies geleden van 60,6 miljoen dollar (45,4 miljoen euro). Het blijft daarmee de verliezen opstapelen en het wijst met een beschuldigend vinger naar e-mailproviders.

Nederlandse webwinkel voor Samsung

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Koreaanse elektronicamerk Samsung heeft een Nederlandse webwinkel geopend. Het merk is begonnen met de rechtstreekse verkoop van producten via een eigen kanaal in een aantal Europese landen.

Chinese webwinkels zetten aanval op Nederland in

  • Gepubliceerd in m-Tail

Verschillende Chinese webwinkels beginnen hun websites te vertalen in het Nederlands. Ze verkochten al eerder aan Nederlandse klanten en boden zelfs vanuit China de verzending vaak gratis aan, maar nu passen ze dus ook de taal aan.

Coolblue gaat ook op zondag leveren

  • Gepubliceerd in m-Tail

Vanaf 30 augustus gaat Coolblue bestelde pakjes ook op zondagnamiddag leveren. Klanten die zaterdag voor middernacht een bestelling plaatsen, kunnen die zondag dus - gratis - in de bus verwachten.

Zalando heeft deal met Topshop

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Duitse Zalando heeft een overeenkomst gesloten met Topshop en Topman om de collecties van beide merken te verkopen op de website. Beide merken zullen vanaf september te verkrijgen zijn op de webshop.

Amazon boekt grootste verlies in jaren

  • Gepubliceerd in m-Tail

Online warenhuis Amazon heeft in het tweede trimester van 2014 een nettoverlies geleden van 126 miljoen dollar (95 miljoen euro). Het gaat om het grootste kwartaalverlies sinds 2012, en voor het derde kwartaal wordt een nog groter verlies verwacht.

Beslist.nl dreigt zijn grote klanten te verliezen

  • Gepubliceerd in m-Tail

Vergelijkingssite Beslist.nl dreigt enkele grote klanten te verliezen bij de invoering van een nieuw businessmodel. Daarbij moeten partners van het platform een conversiepixel op hun site plaatsen en dat zien ze niet allemaal zitten.

Dynalogic brengt grote pakketten naar consument

  • Gepubliceerd in m-Tail

Pakketjesbezorger Dynalogic heeft met 2XLInHome een nieuwe dienst gelanceerd, waarmee het grote pakketten bij klanten thuis levert, installeert en waarbij het desgewenst het product dat wordt vervangen ook weer meeneemt om te recyclen.

eBay maakt app voor Google Glass

  • Gepubliceerd in m-Tail

eBay heeft een app ontwikkeld voor Google Glass waarmee gebruikers van het toestel barcodes kunnen scannen met de bril en vervolgens de prijzen kunnen vergelijken bij online en offline aanbieders.

Vergeet showrooming: boomerooming nieuwe trend bij consumenten

  • Gepubliceerd in m-Tail

Volgens een Londens internetbureau mogen de theorieën over showrooming en webrooming de vuilbak in. Eigenlijk doen de meeste consumenten aan 'boomerooming': eerst een product online uitkiezen, dan het in de winkel gaan uitproberen... om het uiteindelijk toch online te kopen.

Kiala verdwijnt tegen 2016

  • Gepubliceerd in m-Tail

De naam Kiala verdwijnt: pakjesbezorger UPS, sinds 2012 eigenaar van het netwerk van afhaalpunten, gaat ze omdopen tot UPS Access Points. In Nederland is de operatie al gestart, in België en Luxemburg gebeurt dat later op het jaar.

Zalando voor het eerst winstgevend

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Duitse internetwarenhuis Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2014 voor het eerst op groepsniveau winst geboekt. Zalando zette sinds zijn oprichting vooral in op een snelle groei en het bezetten van de markt. De winst zou later wel komen, oordeelden de investeerders.

Hoogvliet werkt samen met Modern.nl

  • Gepubliceerd in m-Tail

Klanten van Hoogvliet kunnen vanaf vandaag een beperkt aantal producten van elektronicawinkel Modern.nl bestellen op de webwinkel van de supermarktketen. Het gaat daarbij om toestellen die passen bij het assortiment van Hoogvliet.

Koopjedeal verdrievoudigde omzet via e-mailmarketing

  • Gepubliceerd in m-Tail

(publireportage) Om zijn verkoop te bevorderen en bij klanten in de aandacht te blijven, besloot webshop Koopjedeal in te zetten op e-mailmarketing. Een goede zet, want sindsdien is de omzet in vier maanden verdrievoudigd.

Abonneren op deze RSS feed