m-Tail

Koeriers profiteren van stijgende online omzet

  • Gepubliceerd in m-Tail

In het derde kwartaal van 2014 is de totale omzet van de transportsector met 2,5 procent gestegen. Dat is vooral te danken aan de koeriersbedrijven, die de vruchten plukken van een stijgende online verkoop.

Supermarkt maakt koelbox vast aan uw voordeur

  • Gepubliceerd in m-Tail

Vergeet alle hoogtechnologische oplossingen voor het leveren van boodschappen aan huis wanneer de klant niet thuis is: een stalen 'deuranker', een 'fietsketting' en een hangslot klaren de klus even goed!

Boekengilde.nl start webshop

  • Gepubliceerd in m-Tail

Boekengilde.nl, een website voor beginnende schrijvers, is een online shop gestart waar die amateurschrijvers hun boeken kunnen verkopen.

Hoogvliet gaat thuisbezorgen met tuktuk

  • Gepubliceerd in m-Tail

Supermarktketen Hoogvliet start in januari met een proefproject, waarbij het online bestellingen gaat thuisbezorgen. Het is voorlopig nog niet geweten in welke stad Hoogvliet zijn proefproject zal opstarten.

Distributiecentrum Hema kan vraag niet aan

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het distributiecentrum van Hema kan de vraag van de webshop niet aan: op de website wordt dan ook gewaarschuwd voor de extreme drukte, die er voor kan zorgen dat bepaalde pakjes later worden geleverd.

Groep Heylen bouwt distributiecentrum in Venlo

  • Gepubliceerd in m-Tail

De Belgische Groep Heylen, die zijn hoofdkantoor heeft in Herentals, gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in Venlo. Het is nog niet duidelijk welke retailers er hun intrek zullen nemen.

Amazon zet Snapchat in voor reclame

  • Gepubliceerd in m-Tail

Amazon gebruikt sinds vandaag een account op Snapchat waarop het deals aanbiedt die na enkele seconden al weer verdwenen zijn. Amazon hoopt zo de verkoop te boosten tijdens deze belangrijke periode.

Gap en Zalando starten samenwerking

  • Gepubliceerd in m-Tail

Gap en Zalando gaan samenwerken om de producten van het Amerikaanse kledingmerk in Europa te verkopen. Gap krijgt een volledig eigen afdeling op de website van de Duitse online kledingwinkel.

Jumbo strooit met afhaalpunten

  • Gepubliceerd in m-Tail

Supermarktketen Jumbo opent ook deze week weer negen nieuwe afhaalpunten. Het gaat daarbij om acht afhaalpunten bij supermarkten en één zelfstandig punt. Het totaal zal zo op 22 afhaalpunten komen.

The Read Shop kiest voor omnichannel

  • Gepubliceerd in m-Tail

Boekwinkelketen The Read Shop kiest in zijn nieuwe concept volledig voor omnichannel: The Read Shop 2.0 zal in de winkels dan ook toegang bieden tot het online assortiment van de keten.

Geen verkoop via Free Record Shop-website frs.nl

  • Gepubliceerd in m-Tail

Boekenvoordeel gaat het domein van frs.nl, de online basis van het failliete Free Record Shop, niet gebruiken als een extra plek om te verkopen. Het vestigt er enkel de aandacht op het filmaanbod dat nu te krijgen is bij Boekenvoordeel.

Sanoma en SBS lanceren Happydeal.nl

  • Gepubliceerd in m-Tail

Sanoma en SBS hebben samen het e-commerceplatform Happydeal.nl gelanceerd, een dealsite waarvan het de bedoeling van de initiatiefnemers is dat die minder lukraak aanbiedingen naar klanten stuurt.

Webwinkels misleiden consument met nepkorting op speelgoed

  • Gepubliceerd in m-Tail

Online speelgoedwinkels maken zich schuldig aan nepaanbiedingen. Bij Bol.com gaat het om liefst 70% van de promoties, maar ook Fonq, Blokker, Intertoys en Bart Smit scoren slecht. Wehkamp, dat evenmin een goede beurt maakte, beloofde al beterschap.

Ahold geeft leveranciers actieruimte op website

  • Gepubliceerd in m-Tail

Ahold gaat zijn leveranciers marketingmogelijkheden geven op zijn online verkoopkanalen als ah.nl, bol.com en peapod.com. Het heeft daarvoor een speciaal media- en marketingteam opgericht.

Rituals brengt videogeschenkkaart op de markt

  • Gepubliceerd in m-Tail

Rituals heeft vandaag zijn nieuwe Gift App gelanceerd, waarmee klanten online producten kunnen bestellen of cadeau doen, maar ze kunnen ook gepersonaliseerde cadeaukaarten met een video maken.

Online pop-up voor Mexx

  • Gepubliceerd in m-Tail

De Nederlandse modeketen Mexx heeft een pop-upwebshop geopend, waar voornamelijk feestkleding en cadeauartikelen worden verkocht. Die webshop wordt gelanceerd als opwarmer voor de nieuwe flagshipstore, die binnenkort in Amsterdam zijn deuren opent.

Alibaba had in 1999 al oog voor Benelux

  • Gepubliceerd in m-Tail

Alibaba geniet pas sinds kort enige bekendheid bij het grote publiek in Europa, maar het bedrijf zelf had eind vorige eeuw al interesse in het Oude Continent. Het handelsmerk Alibaba.com werd immers al in 1999 geregistreerd in Nederland.

De Online Drogist chat met klanten via WhatsApp

  • Gepubliceerd in m-Tail

Klanten kunnen voortaan hun vragen aan De Online Drogist stellen via WhatsApp. Voorlopig blijft de service beperkt tot het beantwoorden van vragen, al zou het bedrijf later graag ook zelf het initiatief nemen.

Nieuwe website voor Bruna

  • Gepubliceerd in m-Tail

Winkelketen Bruna heeft een nieuwe website gelanceerd, die deel uitmaakt van de nieuwe strategie van het bedrijf om veel meer te focussen op multichannel. De site zal ook bezocht kunnen worden vanuit de winkels, zodat klanten onbeschikbare boeken onmiddellijk online kunnen bestellen.

Abonneren op deze RSS feed