m-Tail

Pinterest heeft plannen voor koopknop

  • Gepubliceerd in m-Tail

De website Pinterest wil binnenkort een koopknop lanceren in zijn pins. Bezoekers zouden zo kunnen shoppen zonder de site te verlaten. Volgens verschillende bronnen zou de knop er zelfs nog binnen het halfjaar kunnen komen.

Analyse: alleen innovatieve retailers overleven het nieuwe strijdgewoel

  • Gepubliceerd in m-Tail

In een nieuw onderzoeksrapport stoft het researchteam van ABN Amro het begrip 'mass customisation' opnieuw af. In de jaren 1990 werden er al businessmodellen gebouwd op dit begrip, maar door de technologische ontwikkelingen krijgt "mass customisation" een hele nieuwe dimensie, die de retailsector in de komende jaren ingrijpend zal veranderen.

Zalando heeft (eindelijk) eerste jaarwinst binnen

  • Gepubliceerd in m-Tail

De Duitse online moderetailer Zalando heeft voor het eerst sinds zijn oprichting in 2008 een boekjaar met winst kunnen afsluiten. Dankzij een mooie omzetstijging boekte de webwinkel over heel 2014 een winst voor rente en belastingen van 62 miljoen euro.

Bloomon trekt naar Duitsland

  • Gepubliceerd in m-Tail

Bloemenbezorgdienst Bloomon, die bloemen via een abonnement aan huis levert, trekt met zijn concept de grens met Duitsland over. Het zal daar één keer per week bloemen aan zijn klanten bezorgen.

110 miljoen euro vers kapitaal voor HelloFresh

  • Gepubliceerd in m-Tail

Rocket Internet en Insight Venture Partners, twee van de vier huidige investeerders van HelloFresh, pompen nog eens 110 miljoen euro in de ambitieuze Nederlandse maaltijdbezorgdienst.

Wouter Blok maakt overstap naar Coolblue

  • Gepubliceerd in m-Tail

Wouter Blok heeft de overstap gemaakt van Google naar Coolblue, waar hij op 1 februari Chief Marketing Officer is geworden. Blok was de voorbije jaren vooral actief in de online reisbranche, maar maakt nu dus de switch naar retail.

Alibaba financiert Amerikaanse retailers

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Chinese Alibaba heeft samen met financieringswebsite Lending Club een fonds opgericht waar Amerikaanse retailers geld kunnen opnemen om voorraad te kunnen kopen op Alibaba.com.

Eigenaars Wehkamp moeten miljoenen aan ex-CFO

  • Gepubliceerd in m-Tail

Paul Nijhof, Berend van der Maat en Ad Scheepbouwer, drie eigenaars van RFS Holland Holding - het bedrijf achter onder andere Wehkamp, moeten 18 miljoen euro aan Kristiaan Nieuwenburg voor zijn aandeel in de verkooppoging van het bedrijf in 2011.

Wehkamp vervangt e-magazine door nieuw platform

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Nederlandse online warenhuis Wehkamp heeft een nieuw contentplatform gelanceerd, dat in de plaats komt van het oude e-magazine dat één keer per maand verscheen. Het nieuwe platform moet dynamischer werken.

Albert Heijn sluit aantal afhaalpunten

  • Gepubliceerd in m-Tail

Albert Heijn sluit volgende week drie afhaalpunten in winkels. Volgens het bedrijf was er weinig vraag naar de afhaalpunten en werd daarom besloten om ze te sluiten. Eerder sloot ook al een afhaalpunt op het Museumplein in Amsterdam.

Schoenmodellen geven advies bij Sarenza

  • Gepubliceerd in m-Tail

Online schoenwinkel Sarenza laat voortaan alle schoenen die het verkoopt passen door twee testers, zodat die aangepast advies kunnen geven aan klanten. Zo wil het consumenten beter bijstaan tijdens hun online zoektocht.

Winst Amazon ver boven verwachtingen

  • Gepubliceerd in m-Tail

De Amerikaanse online retailer Amazon heeft het verlies van de vorige twee kwartalen doorgeslikt met een fikse winst in het vierde kwartaal. Toch schrijft het bedrijf over het hele jaar 2014 nog altijd rode cijfers.

Alibaba in clinch met Chinese autoriteiten

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Chinese Alibaba is door de Chinese autoriteit voor industrie en commercie (SAIC) op de vingers getikt, omdat er te veel namaakproducten zouden verkocht worden op Taobao. Alibaba is het daar niet mee eens en gaat in de tegenaanval.

AH start pilot met orderpicken in winkel

  • Gepubliceerd in m-Tail

Albert Heijn gaat bij een vestiging in Maasland drie maanden testen of online bestellingen ook in de winkels verzameld kunnen worden, en niet enkel in de centrale 'home shopping centers' van de keten.

Bol.com neemt logistiek van partnerbedrijven over

  • Gepubliceerd in m-Tail

Bol.com gaat zijn partnerbedrijven aanbieden hun logistiek over te nemen: op die manier raken hun pakjes sneller bij de consument. De partnerverkoop is immers heel belangrijk voor bol.com, dat het model in 2011 lanceerde in Nederland.

Kijkshop stuurt kassabon naar app

  • Gepubliceerd in m-Tail

Kijkshop is in enkele filialen met een proefproject begonnen, waarbij klanten hun kassabon in een app kunnen laten opslaan. Nog dit jaar moeten alle filialen de app kunnen gebruiken.

Abonneren op deze RSS feed