m-Tail

Marktplaats.nl wil zelf afrekenen

  • Gepubliceerd in m-Tail

Marktplaats.nl is de mogelijkheden aan het bekijken om betalingen via een eigen systeem te laten lopen en zo voor extra betaalgemak te zorgen. Momenteel gebeuren nog (te) veel betalingen wanneer het product wordt afgehaald.

Omzet Coolblue groeit (alweer) 55%

  • Gepubliceerd in m-Tail

De Rotterdamse webshop Coolblue kende in de eerste jaarhelft een omzetgroei van 55 procent, wat oprichter Pieter Zwart ertoe aanzette om meteen de omzetverwachting voor het hele jaar te verhogen van 300 naar 350 miljoen euro.

Online heeft 22% marktaandeel

  • Gepubliceerd in m-Tail

In het eerste kwartaal van 2014 hebben Nederlanders in totaal 3,63 miljard euro uitgegeven online. Dat houdt in dat het aandeel van de online bestedingen maar liefst 22 procent bedraagt, zo blijkt uit de nieuwe Thuiswinkel Markt Monitor.

Mogelijk kleinere beursgang voor Zalando

  • Gepubliceerd in m-Tail

De beursgang van online retailer Zalando zou wel eens kleiner kunnen zijn dan eerst gedacht: mogelijk zou het slechts gaan om een bedrag tussen 380 en 570 miljoen euro. De beursgang zou gepland staan voor oktober.

Net-a-Porter lanceert sportwinkel

  • Gepubliceerd in m-Tail

Modewebshop Net-a-Porter heeft bevestigd op 9 juli een online winkel te openen die zich volledig zal focussen op sportkledij. Daarbij wil het bedrijf vooral kledij aanbieden die ietwat anders is dan bij de normale sportwinkels.

Albert Heijn start proef met Thuisafgehaald.nl

  • Gepubliceerd in m-Tail

Albert Heijn is in Amsterdam gestart met een proefproject rond Thuisafgehaald.nl, waarbij thuiskoks hun huisbereide maaltijden aanbieden aan buurtbewoners. De proef gaat van start aan de Stadshouderskade.

Twitter bezig met koopknop in tweets

  • Gepubliceerd in m-Tail

Sociaalnetwerksite Twitter zou een 'Buy Now'-knop in tweets aan het testen zijn. Dat zou betekenen dat retailers binnenkort hun producten rechtstreeks kunnen laten kopen vanuit tweets.

Nestlé online goedkoper dan offline

  • Gepubliceerd in m-Tail

Producten van Nestlé zijn op de Zwitserse webshop van het bedrijf goedkoper dan in de winkel. Nestlé gaat zo de concurrentie aan met de supermarkten, die voorlopig zeer gematigd reageren op deze evolutie.

Jeugd koopt massaal online

  • Gepubliceerd in m-Tail

Uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek blijkt dat jongeren onder 25 jaar meer online kopen dan hun oudere tegenhangers. Hun gemiddelde aankoopwaarde ligt echter wel een stuk lager dan bij oudere shoppers.

Westwing.nl wil marktleider zijn

  • Gepubliceerd in m-Tail

Online woonwinkel Westwing.nl heeft als doel om marktleider te worden in de online woonbranche. Bij de online speler zijn ze ervan overtuigd dat de woonbranche de volgende sector is die de stap zet naar online.

Fietsenwinkel.nl verkoopt 100.000ste fiets

  • Gepubliceerd in m-Tail

Fietsenwinkel.nl heeft onlangs zijn 100.000ste fiets verkocht. Acht jaar na de oprichting is de webshop uitgegroeid tot de grootste online fietsenwinkel van Nederland.

Moedwillig faillissement Neckermann.com?

  • Gepubliceerd in m-Tail

Volgens Bart Leybaert van de Belgische bediendenvakbond BBTK zijn er aanwijzingen dat de directie van Neckermann.com het bedrijf bewust failliet heeft laten gaan. Vooral de snelle doorstart is volgens hem 'opmerkelijk'.

Neckermann.com Benelux maakt nieuwe doorstart

  • Gepubliceerd in m-Tail

Amper een dag nadat Neckermann.com Benelux de boeken moest neerleggen is er al nieuws over een doorstart. Eigenaar Axivate Capital gaat verder met Neckermann in een sterk afgeslankte vorm.

Nederlandse en Belgische tak Neckermann.com redden het niet

  • Gepubliceerd in m-Tail

De doorstart van de Nederlandse en Belgische tak van het postorderbedrijf Neckermann.com is geen succes geworden. Nauwelijks anderhalf jaar na de overname door het investeringsfonds Axivate werden Neckermann.com BV en Neckermann BV failliet verklaard.

Hema op La Redoute en Amazon

  • Gepubliceerd in m-Tail

Om de internationale uitrol van Hema kracht bij te zetten, gaat het Nederlandse bedrijf producten verkopen via internationale marktplaatsen zoals Amazon en La Redoute. Zo wil het buitenlandse klanten kennis laten maken met het bedrijf.

Bol.com beste webwinkel van Europa

  • Gepubliceerd in m-Tail

Bol.com heeft op de European E-commerce Awards de gouden prijs gewonnen in de belangrijkste categorie en mag zich zo een jaar lang de beste webwinkel van Europa noemen. Vorig jaar won Coolblue nog zilver.

Omzet Europese webwinkels stijgt flink

  • Gepubliceerd in m-Tail

Webwinkels in Europa hebben vorig jaar 363 miljard euro omgezet door internetverkopen aan particulieren. Dat is een forse stijging ten opzichte van een jaar eerder, blijkt uit een rapport van koepelorganisatie Ecommerce Europe.

Indrukwekkende winstgroei bij Alibaba

  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Chinese Alibaba genereerde in zijn voorbije boekjaar een nettowinst van 3,7 miljard dollar (2,9 miljard euro) bij een omzet van 8,45 miljard dollar (6,25 miljard euro), volgens documenten die de groep heeft ingediend in de aanloop naar zijn beursgang.

Ecommerce Europe lanceert internationaal keurmerk

  • Gepubliceerd in m-Tail

Ten laatste op 1 januari 2015 moet er een internationaal keurmerk komen voor webwinkeliers in Europa. Dat heeft de bestuurder van Ecommerce Europe bekendgemaakt op de Global E-commerce Summit in Barcelona.

Meer mensen via internet opgelicht in 2013

  • Gepubliceerd in m-Tail

Meer mensen hebben in 2013 aangegeven dat ze via internet zijn opgelicht. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek. Wel zagen minder mensen hun bankpas gekopieerd worden via skimming.

Marktplaats promoot dienstennetwerk

  • Gepubliceerd in m-Tail

Marktplaats.nl heeft een campagne op poten gezet die het dienstennetwerk van het platform moet aanprijzen. Zo wil het aantonen dat het niet enkel een plaats is waar consumenten online producten kunnen kopen.

Abonneren op deze RSS feed