Studio Spark: Innovatie vanuit duurzaamheid, business realiteit en consumenteninzichten

We leerden elkaar kennen tijdens enkele interessante samenwerkingen rond duurzame innovatie en vroegen ons af er ruimte is voor een bureau dat duurzaamheid op een cross-disciplinaire manier benadert.

 

De enige manier om erachter te komen was door zelf van start te gaan. Op 3 januari 2011 hielden we Studio Spark boven het doopvont.

Stefaan Vandist | www.studiospark.eu

Wie is Studio Spark?

Studio Spark is een jong, driekoppig creatief denk- en doe- bureau bestaande uit Bart Jansen, Tom Duhoux en Stefaan Vandist. Samen begeleiden we organisaties in de ontwikkeling en marketing van duurzame innovaties om ze klaar te maken voor een nieuwe wereld.

 

Bart heeft zijn sporen verdiend als ecodesigner en expert rond integrale ketensamenwerking, duurzame materiaalkringlopen en nieuwe business modellen. Tom werkte als Cradle-to-Cradle project manager in de recyclagesector en Stefaan werkte afgelopen jaren als merk- en communicatiestrateeg in de reclame- en internetsector.

Facts, Faith en Fun?

Onze achtergrond is zeer uiteenlopend, maar het is onze overtuiging en complementariteit die ons bij elkaar heeft gebracht.

 

Echt duurzame innovaties kunnen maar beter stevig verankerd zijn met krachtige bedrijfseconomische hefbomen en ontwikkeld worden vanuit empathie voor wat leeft bij consumenten.

 

Facts, Faith en Fun is tegelijk onze filosofie en ons werkmodel. Het verplicht ons om samen met onze klanten met een ruime blik naar de totale werkelijkheid en succesfactoren van duurzaamheidprojecten te kijken.

Wat kan je van Studio Spark verwachten?

Workshops, strategische planning en begeleidingstrajecten rond:

 

o De vertaling van een MVO-beleid in concrete producten en diensten

o Design, ontwikkeling, strategische planning en promotie van duurzame innovaties

o Ontwikkeling van strategische communicatieprogramma’s rond duurzame projecten

o Opzet- en projectmanagement van integrale ketensamenwerking en duurzame energie- en materiaalkringlopen

Voor wie werken we?

Vandaag werkt Studio Spark – vaak in samenwerking met complementaire partners – aan duurzame innovatie voor onderandere Colruyt Group Services, Miko Pac, Ovam, Boss Paints, Philips, Toerisme Vlaanderen, VO Events, de Vlaamse Audiovisuele Regie, Recentre, Pom Oost-Vlaanderen, Van Gansewinkel, Steelcase, Reynaers Aluminium en Het Vlaamse Innovatiepunt voor land- en tuinbouw.

 

Meer informatie?

Surf naar www.studiospark.eu of bel Stefaan Vandist op +32 496 60 93 01

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


19/04/2016

Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn.

04/06/2014

“Een kwart van de kleding die online wordt besteld, wordt teruggestuurd door de consument. In 70% van de gevallen is dat omdat de maat niet correct is en niet omdat er een probleem is met de kwaliteit van het artikel”, zegt Heikki Haldre, medeoprichter en CEO van Fits.me.

03/06/2014

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

28/05/2014

(publireportage) De nieuwe bundel van Blinker biedt drie inspirerende cases over de inzet van e-mailmarketing in verschillende branches. Hun grote overeenkomst? Bij elk van hen draagt e-mailmarketing meetbaar bij aan het realiseren van de doelstellingen.

24/04/2014

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: marketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.

23/04/2014

Vandaag wordt in Antwerpen The Loop aan de pers voorgesteld, het nieuwe kenniscentrum van RetailDetail dat niet 'slechts' de zoveelste winkel van de toekomst wil zijn: het wil ook inzicht bieden in de 'customer journey' die de klant vandaag én in de toekomst aflegt - en dat doorheen alle kanalen.

Back to top