RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie
In dit artikel
  • Onderwerpen innovatieMarketing
  • Geografie Benelux
  • Personen Jorg Snoeck
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Must read voor iedereen werkzaam in, met of voor retail”

icon
Algemeen2 november, 2022

Valt The Future of Shopping opnieuw in de prijzen? De volledig nieuwe versie van de bestseller is genomineerd voor de PIM Marketing Literature Prize 2022. “Een echte must read voor iedereen werkzaam in retail”, vinden reviewers alvast.

Toch verrassende ontwikkelingen

“De afgelopen vier jaar zijn de ontwikkelingen binnen retail in een stroomversnelling gekomen als gevolg van o.a. een pandemie, oplopende klimaatcrisis en verschuivende machtsverhoudingen. Dit heeft de schrijvers doen besluiten om bij het schrijven van hun nieuwe boek weer vanaf scratch te beginnen”, vat Froukje Schaaf het treffend samen in haar recensie van The Future of Shopping: Re-set Re-made Re-tail op de Managementboek-website.

Het volledig nieuwe boek is de opvolger van The Future of Shopping: Waar Iedereen Retailer Is, dat in 2018 Managementboek van het Jaar werd. Onder dezelfde titel gaan RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck en redacteur Pauline Neerman op zoek naar de rode draden doorheen het tumult aan trends en (r)evoluties die de retail- en FMCG-sector vandaag tekenen.

“Wellicht dat je trendwatchers al in de gaten houdt of via een branchevereniging af en toe een overzicht krijgt van wat de trends zijn in retail”, stelt Froukje Schaaf (Light Bulb Insights), zelf specialiste in ‘shopper insights’ voor FMCG en foodservice, maar toch biedt het boek ook voor haar nog “veel verrassende trends en ontwikkelingen”.

“Hoe kunnen we nog doormodderen?”

“En eerlijk gezegd: om alles bij elkaar gebundeld te lezen, vond ik zelf best wel confronterend”, vindt Schaaf. “Er is zóveel gaande, hoe kunnen we dan gewoon een beetje doormodderen op de oude voet? We moeten echt aan de slag om dingen anders te gaan doen, want anders missen we gewoon de boot. Dan zijn het de grote globale spelers en nieuwe startups die straks de retailwereld domineren.”

Aangezien het boek afsluit met twee hoofdstukken over nieuwe businessmodellen en zeven nieuwe kernstrategieën voor retail, kunnen lezers ook zelf nadenken over welke strategie zou passen bij hun business, merkt Froukje Schaaf op. “The Future of Shopping verandert je blik op waar je mee bezig bent en hoe je je business toekomstbestendig houdt”, besluit ze de review.  

Op 24 november, symbolisch tijdens de feestelijke tiende editie van de RetailDetail Night, vernemen we of The Future of Shopping ook bekroond wordt met de PIM Marketing Literature Prize. Duim je live met ons mee in de Antwerpse Handelsbeurs?

Klik hier om The Future of Shopping te lezen.
Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen16 mei, 2025
    Waarom één consument op drie AI gebruikt bij het shoppen

    Meer dan een derde van de consumenten maakt gebruik van ChatGPT of een andere AI-assistent bij het winkelen. Ook retailers omarmen de technologie in toenemende mate, voor marketingondersteuning en productinnovatie.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Amazon vervoert pakjes per hogesnelheidstrein

    Amazon gaat pakjes vervoeren met de hogesnelheidstrein tussen Lyon en Parijs. Dat resulteert in tijdwinst en een kleinere CO2-voetafdruk, zegt de retailer.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Voormalig HEMA-topman Tjeerd Jegen gaat Britse discounter B&M leiden

    De Britse non-food discounter B&M heeft Tjeerd Jegen benoemd tot CEO. De Nederlander was voorheen onder meer topman bij HEMA en Takko Fashion.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN