Erik Van Heuven en Stefan Van Rompaey

Recente artikelen:

Tijdens de coronacrisis hebben luxewarenhuizen zich verrassend wendbaar getoond. Nu moeten ze sterkere merken worden, onder andere door in te zetten...
Manfred Maus, oprichter OBI
Hij is de grondlegger van de “alles-onder-één-dak” aanpak in doe-het-zelf en een Europese voorloper op het vlak van franchising. Wat denkt...
Galeries Lafayette
“In een snel veranderend retailuniversum beschouwden experts ons als dinosaurussen. Nadat we ons telkens hebben aangepast als kameleons, moeten we nu...
Raymond Vaxelaire
Halverwege de negentiende eeuw veroorzaakten de eerste grootwarenhuizen een ingrijpende revolutie op de Belgische retailmarkt. De pioniers kenden...
V&D
Stel een rasondernemer als Ronald van Zetten één vraag en je krijgt een heldere analyse van wat er vandaag misloopt in de winkelstraat. De man die V...
Fenwick New Bond Street
Met hun langetermijnvisie zijn familiebedrijven goed geplaatst om de storm te overleven die de retailsector momenteel treft, zegt Adam Fenwick....
Grote flagshipstores blijven zich onderscheiden door hun unieke beleving en lokale verankering, meent voormalig Kaufhof-topman Olivier Van den...
Het mooiste warenhuis van Zwitserland bevindt zich al 185 jaar in het centrum van Zürich. Jelmoli heeft slechts één vestiging, maar wat voor één! De...
Warenhuis Le Printemps in Parijs
Om weer succesvol te zijn, moeten warenhuizen terugkeren naar hun oorsprong: grote vlaggenschepen die het winkelend publiek verbazen met een...
Warenhuizen hoeven geen schrik te hebben van de digitale wereld, ze moeten die juist omarmen. Tegelijk gaat het erom de juiste focus te behouden:...