Jorg Snoeck

Recente artikelen:

Prime Day, het jaarlijkse koopjesfestival van Amazon, start dit jaar mogelijk op 13 oktober. Even werd gevreesd dat de tweedaagse, met hoge kortingen...
Alibaba levert vanaf volgend jaar met zelfrijdende robots. De Chinese Amazon-rivaal onthulde op zijn jaarlijkse technologieconferentie zijn nieuwe...
Logo van retailer Decathlon
Decathlon lanceert in België een coachingtraject voor start-ups. De sportretailer biedt startende ondernemers tot vijf maanden coaching aan, toch als...
Medewerkers in distributiecentrum van Amazon in Frankrijk
Amazon werft 100.000 nieuwe magazijnmedewerkers aan, aangezien de onlineretailer 100 extra logistieke hubs in gebruik neemt in de VS. Ook zoekt het...
Gevel winkel van retailer Hema
Hema is nu officieel in handen van zijn schuldeisers: de rechtbank heeft goedkeuring gegeven voor de overname, in ruil voor de kwijtschelding van 300...
Order picking bij Radial
Nu e-commerce een groeispurt beleeft, hebben retailers meer dan ooit nood aan een complete logistieke dienstverlening. “Je kan miljoenen investeren...
Archieffoto: een vrouw brengt een contactlens in
Contactlenzenwebshop LensOnline boekte recordcijfers tijdens de coronacrisis. E-commerce is eindelijk doorgebroken in alle lagen van de bevolking,...
Hans Geels (Dille & Kamille) en Jorg Snoeck (RetailDetail)
Voor Dille & Kamille was e-commerce nooit een prioriteit, tot het coronavirus uitbrak: plots ging online van 5% naar 20% van de omzet. "We merken...
Cor Molenaar
Het coronavirus heeft de retailbranche in financiële problemen gebracht: het businessmodel klopt niet meer, zegt professor Cor Molenaar. Er is nood...
Gevel warenhuis van retailer Debenhams in Engeland
De Britse warenhuisketen Debenhams schrapt opnieuw 2500 banen, bovenop de 1500 ontslagen dit voorjaar. Ondertussen worden de toekomstmogelijkheden...

5 jaar geleden begonnen vanop mijn keukentafel, vandaag hopen wij een helpende hand te kunnen aanreiken in een radicaal veranderende sector. Als retailer moet je je vandaag op drie cruciale zaken kunnen concentreren : slim gebruik van omnichannel, beleving voor de klant en je relatie met die klant. De bewegingen op de markt gaan echter zodanig snel dat het voor onze klant , de lezer haast onbegonnen werk is om op zijn eentje door de bomen het bos nog te zien.