Jorg Snoeck

Recente artikelen:

Portret van Jorg Snoeck, oprichter van RetailDetail
De coronacrisis bewijst dat we volop in een mondiaal risicolandschap zitten. Toch mondt die complexiteit vooral uit in polarisering, waar bubbels vol...
Retail Summer School
De zomer is de perfecte periode om de geesten scherp te stellen en weer vooruit te denken. Ga deze zomer 'back to school' met de Retail Summer School...
Stefan Van Rompaey en Erik Van Heuven - The Future of Department Stores
Met het getouwtrek rond Hema en de zware herstructurering die Galeria Karstadt Kaufhof boven het hoofd hangt, bevinden warenhuizen zich in het oog...
Dat grote luxemerken naar slechts twee collecties overschakelen, zal niet zozeer leiden tot meer duurzaamheid als wel tot een machtsgreep door...
RetailDetail lanceert digitaal magazine
Voortaan ontvangen lezers elke zaterdagochtend gratis het gloednieuwe, digitale RetailDetail Magazine in hun mailbox: een mooie uitgave die lezers...
Jorg Snoeck kijkt in de spiegel
De huidige crisis dwingt ons als retailers om stil te staan en in de spiegel te kijken: zijn we nog relevant, zien we nog kansen, willen we nog...
Jorg Snoeck, RetailDetail
Lieve lezer van RetailDetail,
Carrefour en Cash Converters onder één dak
Carrefour zet zijn shop-in-shopstrategie verder: nadat het eerder al de krachten bundelde met onder meer Fnac Darty, gaat het Franse bedrijf nu een...
Tesco verkoopt Aziatische winkels
Tesco heeft een akkoord bereikt over de verkoop van zijn Thaise en Maleisische activiteiten aan de Thaise CP Group voor een bedrag van 10,6 miljard...
83 grote bedrijven worden gelinkt aan dwangarbeid Oeigoeren
Een nieuw rapport linkt meer dan tachtig grote bedrijven, waaronder Adidas, H&M en Volkswagen, aan dwangarbeid in China. Tienduizenden Oeigoeren...

5 jaar geleden begonnen vanop mijn keukentafel, vandaag hopen wij een helpende hand te kunnen aanreiken in een radicaal veranderende sector. Als retailer moet je je vandaag op drie cruciale zaken kunnen concentreren : slim gebruik van omnichannel, beleving voor de klant en je relatie met die klant. De bewegingen op de markt gaan echter zodanig snel dat het voor onze klant , de lezer haast onbegonnen werk is om op zijn eentje door de bomen het bos nog te zien.