Stefan Van Rompaey

Recente artikelen:

Vijf retailtrends volgens Roland Berger
Digitale concurrenten kunnen partners worden, lagekostenketens groeien, het belang van klantbeleving neemt toe, het potentieel van big data wordt...
Analyse: Financiële logica bepaalt koers FMCG
Het afspringen van een deal met Kraft Heinz betekent slechts uitstel van executie voor Unilever. Uiteindelijk gaat het eerder om geld dan om de...
Euretco lanceert The Athlete’s Foot in België
De internationale sneakerketen The Athlete’s Foot komt met hoge ambities naar België. Euretco lanceert het concept als...
Eenvoud loont voor Aldi en Lidl
De discounters Aldi en Lidl staan op plaatsen één en twee in de Global Brand Simplicity Index van Siegel+Gale. Eenvoudige merken zijn...
Toekomst onzeker voor veganistische supermarkt
Ondanks de toenemende interesse voor een plantaardig eetpatroon, lijkt het model van de veganistische supermarkt weinig levensvatbaar: Veganz, de...
Amazon bij tien grootste retailers ter wereld
Elk jaar maakt Deloitte de rangschikking op van de 250 grootste retailers wereldwijd. Voor het eerst verschijnt Amazon in de top tien. Consumenten...
Schoenretailer vanHaren betreedt de Belgische markt
Met de Nederlandse schoenketen vanHaren, onderdeel van de Deichmann-groep, komt een ‘value retailer’ van Europees formaat naar Belgi...
Zes foodtrends voor 2017
Hoe verandert de voedingsconsumptie in 2017? Het Global Food & Drink Trends rapport van onderzoeksbureau Mintel somt zes voedingstrends op die...
Koelkast gaat shoppen
Intelligente koelkasten, slimme pedaalemmers en pratende robots zijn maar enkele van de innovaties die momenteel op de technologiebeurs CES (Las...
Amazon verleidt foodies met Wickedly Prime
Met een nieuwe lijn huismerkproducten onderlijnt Amazon nogmaals zijn grote ambities in de foodsector. Wickedly Prime mikt daarbij nadrukkelijk op...

Stefan is webmaster

Back to top