Stefan Van Rompaey

Recente artikelen:

Opinie: Grotere zorgen om Colruyt dan om Ahold Delhaize
Zowel Ahold Delhaize als Colruyt kregen ferme klappen op de beurs. Beleggers leken het vertrouwen in supermarktaandelen helemaal kwijt. Maar de ene...
Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux
Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke...
Danone stroomlijnt Europese organisatie
Zuivelproducent Danone optimaliseert haar Europese structuur: België, Nederland, Verenigd Koninkrijk en Ierland vormen voortaan éé...
Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal
Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we...
Albert Heijn verwelkomt Franstalige klanten in Wemmel
Met de opening van een winkel in de Brusselse rand verschijnen ook de eerste Franse woordjes in het winkelbeeld van Albert Heijn. Franchisepartner...
Fietsenwinkel.nl ontvouwt Belgische expansieplannen
De grootste online fietsenverkoper van de Benelux, fietsenwinkel.nl, opent nu ook fysieke winkels in België: de eerste vier vestigingen...
Home of Retail is open: bekijk de foto’s!
Op 7 juni vond de officiële opening plaats van Home of Retail, het nieuwe kennisplatform van RetailDetail. Hier vind je de eerste beelden van...
Zeven voorspellingen over de supermarkt
Kleinere winkels, minder promoties, meer service en meer robots in de winkelpaden: dat zijn slechts enkele veranderingen die we de komende jaren...
Nemen robots de winkel over?
Worden winkelmedewerkers binnenkort vervangen door robots? Een fascinerende maar ook wat beangstigende vraag. RetailDetail gaat op zoek naar...
Hoe sterke FMCG-merken groeien
Het recept voor groei in FMCG is niet geheim: verhoog je penetratie. Op wereldvlak zijn Colgate, Nivea, Dove en Vim daar het sterkst in: zij breiden...

Stefan is webmaster

Back to top