Bart Van Tigchelt - Packaging & in store visibility

Doelgroep?

Product managers(Shopper) marketing managersPackaging managersCategory managers

 

Inhoud van de workshop?

Als u weet dat bij 85% van alle aankopen kleur de belangrijkste factor is, klinkt het bijzonder logisch dat u als bedrijf best een kleurenstrategie hebt. In realiteit zien we echter dat kleurkeuzes veelal gebaseerd zijn op individuele voorkeuren en assumpties waardoor er nooit zekerheid is omtrent de effectiviteit ervan.

Hoe bepaalt u de juiste kleuren voor uw productassortiment of hoe zorgt u ervoor dat uw verpakkingen uitstralen wat ze moeten uitstralen? Het aanpakken van onder andere deze vraagstukken, dat is de expertise van Color Navigator. Op basis van meer dan 20 jaar research lanceerden ze enkele jaren terug het Color Navigator System, waardoor het voor de eerste maal mogelijk was kleurkeuzes af te stemmen op regio, doelgroep en toepassing. Dit systeem werd intussen geadopteerd door tal van internationale bedrijven, brand owners en universiteiten. Vandaag zijn ze met hun globaal gepatenteerde methodologie actief in quasi alle sectoren met tal van sprekende cases in packaging & retail.

 

Programma?

  • Belang & impact van kleur
  • Hoe ziet een consument een product in het schap?
  • Intuïtieve navigatie van de consument
  • Hoe zorg je voor duidelijke en attractieve communicatie
  • Inzichten, voorbeelden en praktijk cases

Duur?

Halve dag