Drogmetica

L’Oréal wil af van The Body Shop

Het Franse L’Oréal bekijkt momenteel samen met zakenbank Lazar verschillende opties voor het slabakkende The Body Shop, maar het lijkt waarschijnlijk dat het tot een verkoop komt van de milieubewuste keten.

Nieuwe fles Head & Shoulders gemaakt van op strand aangespoeld plastic

Procter & Gamble gaat een nieuwe fles van Head & Shoulders produceren die deels gemaakt zal worden van plastic dat op het strand is aangespoeld. Daarnaast is de fles ook volledig recycleerbaar.

Roland van den Berg nieuwe directeur e-commerce bij A.S. Watson

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft Roland van den Berg aangeduid als de nieuwe e-commercedirecteur. Hij wordt zo verantwoordelijk voor de groei van de webwinkels van Kruidvat en Trekpleister.

Unilever neemt haarverzorgingsmerk Living Proof over

Unilever heeft een overeenkomst bereikt rond de overname van Living Proof, een producent van haarverzorgingsproducten. Het merk is vooral bekend vanwege het biomedisch onderzoek dat het doet naar haarproblemen.

Henkel gaat zwaar investeren in topmerken

Onder leiding van de nieuwe CEO Hans van Bylen gaat Henkel zwaarder investeren in de tien grootste merken van de groep. De topman wil dat die in de toekomst een groter aandeel van de omzet dragen.

Prijzen zonnebrand en tandpasta dalen door lagere btw

Nu de btw op zonnebrand en tandpasta gedaald is van 21 naar 6%, blijken de meeste drogisterijen het prijsverschil door te spelen naar hun klanten, waardoor die van lagere prijzen kunnen genieten.

Kruidvat lanceert nieuw stadsconcept

Kruidvat lanceert met Kruidvat in de stad een nieuw concept dat speciaal gericht is op de binnenstad. De eerste winkel volgens dat concept opende vandaag de deuren aan de Nieuwendijk in Amsterdam.

Europees verbod op testen op dieren bij cosmetica houdt stand

Het Europese Hof van Justitie heeft beslist dat er geen uitzonderingen zullen worden toegestaan op het verbod op het testen van cosmetica op dieren, in een zaak die door de European Federation of Cosmetics Ingredients was aangespannen.

Cosmeticaformule NYX start in Amsterdam

NYX Professional Makeup start in november haar eerste Nederlandse winkel in de Kalverstraat in Amsterdam. De Amerikaanse cosmeticaformule is een van de namen die in fysieke winkels internationale groeikansen zien.

Unilever koopt producent van groene schoonmaakmiddelen

Unilever gaat Seventh Generation overnemen, een bedrijf dat voornamelijk groene schoonmaakmiddelen produceert. Het zou daarvoor een bedrag van ongeveer 700 miljoen dollar (625 miljoen euro) neertellen.

Albert Heijn test service Drogist op afstand

Supermarktketen Albert Heijn test bij haar XL-winkels in Zaandam, Leiden en Tilburg een nieuwe dienst voor klantvragen over zelfzorgmedicijnen. Klanten kunnen vanuit de winkel contact leggen met een AH-drogist op het hoofdkantoor.

Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

De Britse cosmeticagroep Lush heeft besloten om zijn Europese productie over te hevelen naar Duitsland omwille van de brexit. Bovendien wordt de productiesite in Duitsland verder uitgebreid.

Doorstart DA met ongeveer 210 winkels

Drogisterijketen DA maakt een doorstart met meer dan 85% van de huidige ondernemers: dat wil zeggen dat tussen 210 en 215 filialen zullen overleven. De andere ondernemers hebben besloten zich aan te sluiten bij een andere keten.

Kruidvat verwerkt winkelafval in eigen recyclagecentrum

Kruidvat heeft een eigen recyclagecentrum geopend om zijn verpakkingsafval uit de winkels zelf te verwerken tot balen grondstof. De fabriek van 8000 m² bevindt zich vlakbij het distributiecentrum van Kruidvat in Heteren.

Henkel trekt winstprognose voor het hele jaar op

Het Duitse Henkel, producent van onder andere Schwarzkopf, Persil en Pritt, heeft het voorbije kwartaal meer producten verkocht, ook al daalde de omzet wat door negatieve wisselkoerseffecten. De winst ging wel hoger.

Procter & Gamble ziet omzet dalen, maar winst stijgen

Procter & Gamble heeft in het vierde kwartaal een lagere omzet gehaald dan een jaar eerder. Dat was vooral te wijten aan een negatieve impact van de wisselkoersen en het eerdere terugtrekken uit Venezuela.

Sephora haalt inspiratie bij Tinder voor nieuwe campagne

Make-upmerk Sephora heeft inspiratie gehaald bij datingapp Tinder voor zijn nieuwe campagne. Daarbij kunnen bezoekers van de website links of rechts swipen door verschillende looks van het merk.

Unilever koopt Dollar Shave Club

Unilever heeft de Amerikaanse start-up Dollar Shave Club overgenomen. Die verkoopt scheer- en toiletartikelen via een abonnement. Een overnamebedrag werd niet genoemd, maar zou rond de 900 miljoen euro liggen.

Ontex biedt op Braziliaanse luierproducent

Volgens de Braziliaanse media heeft het Belgische Ontex een bod uitgebracht op de luierafdeling van het Braziliaanse farma-bedrijf Hypermarcas. Het Oost-Vlaamse berijf nam vorig jaar ook al het Mexicaanse Grupo Mabe over.

Back to top