m-Tail

Amazon denkt aan hyperloop voor same-day delivery
  • Gepubliceerd in m-Tail

Amazon is een samenwerking aangegaan met Hyperloop One, om te testen of een hyperloop kan worden ingezet om producten te vervoeren voor same-day delivery. De hyperloop is een idee van Tesla-oprichter Elon Musk.

Klanten bol.com kunnen kiezen voor bezorgabonnement
  • Gepubliceerd in m-Tail

Bol.com neemt een voorbeeld aan Amazon en lanceert een eigen bezorgabonnement voor Nederlandse klanten. Voor 14,99 euro per jaar worden meer dan 300.000 artikelen in de webshop altijd gratis aan huis geleverd.

Vente-Privée koopt wijnwebshop Le Petit Ballon
  • Gepubliceerd in m-Tail

Vente-Privée, ’s werelds grootste website voor privéverkopen, heeft een meerderheidsparticipatie genomen in de Franse wijnwebshop Le Petit Ballon. Die slijt jaarlijks één miljoen flessen wijn via een abonnementsformule.

"Het einde van online winkelen" op RetailDetail Congress 2017

Het einde van online winkelen breekt aan, zegt Wijnand Jongen, nota bene oprichter van Thuiswinkel.org. Hoe dat zit, hoort u het op het RetailDetail Congress op 27 april.

Intratuin gaat opnieuw online verkopen
  • Gepubliceerd in m-Tail

Tuinketen Intratuin gaat vanaf midden juli opnieuw starten met de online verkoop. Dan gaat er een nieuwe webshop van start waar alle 52 filialen van de keten zijn op aangesloten. In een eerste fase worden er wel nog geen planten verstuurd.

Nieuw hoofd e-commerce voor Hema
  • Gepubliceerd in m-Tail

De Nederlandse winkelketen Hema heeft met Raph Schroder een nieuw hoofd voor e-commerce aangesteld. Hij volgt in die functie Tico Schneider op, die enkele weken geleden de verantwoordelijkheid kreeg over alle Nederlandse winkels bij Hema.

Vernieuwde webshop voor Duifhuizen
  • Gepubliceerd in m-Tail

Kofferspecialist Duifhuizen heeft een vernieuwde webshop gelanceerd. Die kreeg een volledig nieuwe lay-out, waarbij de nadruk nog meer moet liggen op de versmelting van online en offline, en sluit beter aan bij de herpositionering die het merk onlangs doorvoerde.

Bisamo.nl is combinatie van groepsaankoop en veiling
  • Gepubliceerd in m-Tail

De nieuwe Rotterdamse startup bisamo.nl heeft een nieuwe manier ontwikkeld voor consumenten om samen goedkoper producten aan te schaffen. Gebruikers kunnen daarbij een bod doen naargelang de prijs die ze willen betalen.

Pieter Zwart is Marketeer of the Year 2017
  • Gepubliceerd in m-Tail

Pieter Zwart, CEO van Coolblue, heeft op de Dutch Marketing Awards 2017 in Amsterdam de prijs voor Marketeer of the Year 2017 ontvangen. Hij liet daarmee de concurrentie van Ikea en het modemerk G-Star achter zich.

Twee derde Europese retailers heeft een webshop
  • Gepubliceerd in m-Tail

Retailers verwachten een positieve impact van e-commerce maar schakelen minder snel dan hun klanten over op nieuwe technologieën. Nederland is koploper, België hinkt achterop. Dat blijkt uit een Europees onderzoek van HR-dienstverlener SD Worx

Bol.com pakt verkopers van namaak aan
  • Gepubliceerd in m-Tail

Bol.com gaat verkopers van namaakproducten van zijn verkoopplatform weren. Het online warenhuis heeft twintig verkopers een officiële waarschuwing gestuurd en drie partijen werden met onmiddellijke ingang van het platform verwijderd.

Amazon werkt aan verschillende fysieke winkelconcepten
  • Gepubliceerd in m-Tail

Amazon heeft al een tijdje een aantal fysieke boekwinkels en met Amazon Go heeft het ook een supermarktconcept zonder kassa’s ontwikkeld. Volgens insiders heeft het echter nog een aantal fysieke winkelconcepten achter de hand.

Coolblue zoekt werknemers voor magazijn in Luik
  • Gepubliceerd in m-Tail

Op de website van Coolblue is momenteel een vacature te vinden voor een teamleider bezorging voor een magazijn in Luik. Daarmee worden de plannen van de Nederlandse webshop om de taalgrens over te steken nog concreter.

Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels
  • Gepubliceerd in m-Tail

Bezoekers van bol.com die hun oogje hebben laten vallen op een bepaald meubelstuk, kunnen voortaan eerst uitproberen of dat wel in hun interieur past. De webwinkel heeft daarvoor een app met augmented reality uitgebracht.

Google: consument shopt specifieker
  • Gepubliceerd in m-Tail

Consumenten zoeken op het internet steeds specifieker om precies dat te vinden waarnaar ze op zoek zijn. Als het gaat om shoppen, kunnen retailers en producenten de consument helpen met zijn zoektocht én profiteren door hun onlinesales op te krikken.

Fietsenwinkel.nl wil omzet dit jaar verdubbelen
  • Gepubliceerd in m-Tail

De International Bike Group (IBG), het moederbedrijf van Fietsenwinkel.nl, wil dit jaar zijn omzet verdubbelen. In 2016 steeg de omzet al met 65 procent naar 40 miljoen euro, maar voor 2017 wordt er gemikt op ongeveer 85 miljoen euro.

Nieuwe slogan voor bol.com
  • Gepubliceerd in m-Tail

Webshop bol.com, onderdeel van Ahold Delhaize, heeft zijn slogan in alle stilte veranderd. Voortaan zal er in marketingcampagnes ook gebruik gemaakt worden van ‘Je kan het met bol.com’, naast de slogan ‘De winkel van ons allemaal’.

Handelsomzet JD.com stijgt naar 90 miljard dollar
  • Gepubliceerd in m-Tail

De totale handelsomzet van JD.com is het voorbije jaar met bijna de helft gegroeid naar 658,2 miljard yuan (90 miljard euro). Daarbij gaat het over de totale omzet die door JD.com zelf wordt gehaald en de omzet die deelnemende handelaars op het platform halen.

Omzet Yoox Net-a-porter kent forse stijging
  • Gepubliceerd in m-Tail

De omzet van Yoox Net-a-porter Group is in 2016 met 17,7 procent gestegen ten opzichte van de pro-forma cijfers van 2015. Bovendien groeide de omzet in het laatste kwartaal sterker dan in de drie voorgaande kwartalen.

Back to top