m-Tail

JD.com zet vol in op drones
  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Keurmerk EuroSafeShop in handen van Stichting WebwinkelKeur
  • Gepubliceerd in m-Tail

De Stichting WebwinkelKeur heeft het keurmerk EuroSafeShop overgenomen. De Stichting IECA, dat EuroSafeShop in handen had, staakt daarbij ook meteen al zijn activiteiten. WebwinkelKeur heeft dankzij de overname al meer dan 4.500 leden.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen
  • Gepubliceerd in m-Tail

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt
  • Gepubliceerd in m-Tail

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop
  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Samenwerking met Walmart stuwt JD.com
  • Gepubliceerd in m-Tail

Het Chinese JD.com is in het eerste kwartaal met meer dan 40% gegroeid en moet daarvoor Walmart bedanken. De Amerikanen hebben 11% van de aandelen van het Chinese e-commercebedrijf in handen.

Edeka en Aldi plaatsen pakjesautomaat van Amazon
  • Gepubliceerd in m-Tail

Het online warenhuis Amazon heeft in Duitsland enkele afhaalautomaten geïnstalleerd op de parking van grootwarenhuisketens Edeka en Aldi. Eerder deed het dat ook al in een aantal tankstations van Shell.

Forse winststijging voor Amazon
  • Gepubliceerd in m-Tail

Amazon heeft er een bijzonder productief eerste kwartaal opzitten: ondanks grote investeringen slaagde het er in om de winst met 40% op te voeren, terwijl ook de omzet er weer met een kwart op vooruit ging.

Jack Ma (Alibaba) waarschuwt voor zware impact internet
  • Gepubliceerd in m-Tail

Alibaba-CEO Jack Ma heeft in een speech gewaarschuwd op de problemen die het internet en zijn rol op de maatschappij de komende dertig jaar met zich zal meebrengen. Hij wees daarbij ook op de impact van automatisering.

Belangrijkste bedrijven Rocket Internet groeien verder
  • Gepubliceerd in m-Tail

De belangrijkste bedrijven van de Duitse incubator Rocket Internet zijn in 2016 verder blijven groeien op vlak van omzet. Daarnaast werd het verlies ook flink kleiner en Rocket Internet meent binnenkort zelfs winst te zullen maken.

Amazon denkt aan hyperloop voor same-day delivery
  • Gepubliceerd in m-Tail

Amazon is een samenwerking aangegaan met Hyperloop One, om te testen of een hyperloop kan worden ingezet om producten te vervoeren voor same-day delivery. De hyperloop is een idee van Tesla-oprichter Elon Musk.

Klanten bol.com kunnen kiezen voor bezorgabonnement
  • Gepubliceerd in m-Tail

Bol.com neemt een voorbeeld aan Amazon en lanceert een eigen bezorgabonnement voor Nederlandse klanten. Voor 14,99 euro per jaar worden meer dan 300.000 artikelen in de webshop altijd gratis aan huis geleverd.

Vente-Privée koopt wijnwebshop Le Petit Ballon
  • Gepubliceerd in m-Tail

Vente-Privée, ’s werelds grootste website voor privéverkopen, heeft een meerderheidsparticipatie genomen in de Franse wijnwebshop Le Petit Ballon. Die slijt jaarlijks één miljoen flessen wijn via een abonnementsformule.

"Het einde van online winkelen" op RetailDetail Congress 2017

Het einde van online winkelen breekt aan, zegt Wijnand Jongen, nota bene oprichter van Thuiswinkel.org. Hoe dat zit, hoort u het op het RetailDetail Congress op 27 april.

Intratuin gaat opnieuw online verkopen
  • Gepubliceerd in m-Tail

Tuinketen Intratuin gaat vanaf midden juli opnieuw starten met de online verkoop. Dan gaat er een nieuwe webshop van start waar alle 52 filialen van de keten zijn op aangesloten. In een eerste fase worden er wel nog geen planten verstuurd.

Nieuw hoofd e-commerce voor Hema
  • Gepubliceerd in m-Tail

De Nederlandse winkelketen Hema heeft met Raph Schroder een nieuw hoofd voor e-commerce aangesteld. Hij volgt in die functie Tico Schneider op, die enkele weken geleden de verantwoordelijkheid kreeg over alle Nederlandse winkels bij Hema.

Vernieuwde webshop voor Duifhuizen
  • Gepubliceerd in m-Tail

Kofferspecialist Duifhuizen heeft een vernieuwde webshop gelanceerd. Die kreeg een volledig nieuwe lay-out, waarbij de nadruk nog meer moet liggen op de versmelting van online en offline, en sluit beter aan bij de herpositionering die het merk onlangs doorvoerde.

Bisamo.nl is combinatie van groepsaankoop en veiling
  • Gepubliceerd in m-Tail

De nieuwe Rotterdamse startup bisamo.nl heeft een nieuwe manier ontwikkeld voor consumenten om samen goedkoper producten aan te schaffen. Gebruikers kunnen daarbij een bod doen naargelang de prijs die ze willen betalen.

Pieter Zwart is Marketeer of the Year 2017
  • Gepubliceerd in m-Tail

Pieter Zwart, CEO van Coolblue, heeft op de Dutch Marketing Awards 2017 in Amsterdam de prijs voor Marketeer of the Year 2017 ontvangen. Hij liet daarmee de concurrentie van Ikea en het modemerk G-Star achter zich.

Back to top