‘Geheime’ meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Stores

Alle medewerkers van de Apple Stores in heel Amerika moeten komende zondag, 22 mei, om 7 uur ‘s ochtends aanwezig zijn voor een belangrijke vergadering. Hoewel Apple wel vaker dit soort meetings plant, is het vroege tijdstip wel opvallend. Alleen al dat feit zorgt voor de nodige speculatie. Het tienjarig bestaan van Apples retailactiviteiten zouden er weleens voor iets kunnen tussen zitten, een jubileum dat Apple vast niet onopgemerkt voorbij zal laten gaan.

Geheimdoenerij

Op websites van Apple-volgelingen gonst het van de geruchten dat er meer aan de hand is. Zo zouden per Apple Store 10 tot 15 medewerkers de avond voor de meeting een nachtshift moeten draaien. Daarbij moeten ze hun mobiele telefoon uitzetten en zelfs in het kantoor achterlaten, waarvan de deur op slot gaat. De betrokkenen zouden zelfs een non disclosure agreement moeten tekenen waarbij ze beloven geen informatie te laten uitlekken. Andere sites menen dan weer te weten dat die nachtploeg zwarte gordijnen voor de ramen moet ophangen om vervolgens ‘onbekend’ materiaal te plaatsen in de shop. De leden van het team zouden ook een zip-folder ontvangen hebben met trainingsmateriaal. Die folder is naar het schijnt versleuteld met een paswoord dat ze pas zaterdagmiddag zullen ontvangen.

‘Verjaardagsfeestje’, ‘opleiding’ of ‘iets nieuw’?

Met de overigens volledig uitverkochte Apple Worldwide Developers Conference – van 6 tot 10 juni eerstkomende in San Francisco – in aantocht, zou het kunnen dat Apple zijn medewerkers wil klaarstomen voor de voorspelde updates aan MobileMe, iCloud. Andere hypothese is dat Apple iets speciaals in petto heeft voor zijn medewerkers naar aanleiding van de tiende verjaardag van de Apple Store-retailtak op 19 mei. Maar de meesten dromen nu al luidop van een nieuwe productlancering of minstens een innovatieve productvernieuwing.


Wat er ook van zij, Apple is er nog maar eens in geslaagd om op het wereldwijde web buzz te creëren rond zijn merk. En dat is intussen een échte specialiteit geworden van de groep uit Cupertino, Californië.
 

Alle medewerkers van de Apple Stores in heel Amerika moeten komende zondag, 22 mei, om 7 uur ‘s ochtends aanwezig zijn voor een belangrijke vergadering. Hoewel Apple wel vaker dit soort meetings plant, is het vroege tijdstip wel opvallend. Alleen al dat feit zorgt voor de nodige speculatie. Het tienjarig bestaan van Apples retailactiviteiten zouden er weleens voor iets kunnen tussen zitten, een jubileum dat Apple vast niet onopgemerkt voorbij zal laten gaan.

Geheimdoenerij

Op websites van Apple-volgelingen gonst het van de geruchten dat er meer aan de hand is. Zo zouden per Apple Store 10 tot 15 medewerkers de avond voor de meeting een nachtshift moeten draaien. Daarbij moeten ze hun mobiele telefoon uitzetten en zelfs in het kantoor achterlaten, waarvan de deur op slot gaat. De betrokkenen zouden zelfs een non disclosure agreement moeten tekenen waarbij ze beloven geen informatie te laten uitlekken. Andere sites menen dan weer te weten dat die nachtploeg zwarte gordijnen voor de ramen moet ophangen om vervolgens ‘onbekend’ materiaal te plaatsen in de shop. De leden van het team zouden ook een zip-folder ontvangen hebben met trainingsmateriaal. Die folder is naar het schijnt versleuteld met een paswoord dat ze pas zaterdagmiddag zullen ontvangen.

‘Verjaardagsfeestje’, ‘opleiding’ of ‘iets nieuw’?

Met de overigens volledig uitverkochte Apple Worldwide Developers Conference – van 6 tot 10 juni eerstkomende in San Francisco – in aantocht, zou het kunnen dat Apple zijn medewerkers wil klaarstomen voor de voorspelde updates aan MobileMe, iCloud. Andere hypothese is dat Apple iets speciaals in petto heeft voor zijn medewerkers naar aanleiding van de tiende verjaardag van de Apple Store-retailtak op 19 mei. Maar de meesten dromen nu al luidop van een nieuwe productlancering of minstens een innovatieve productvernieuwing.


Wat er ook van zij, Apple is er nog maar eens in geslaagd om op het wereldwijde web buzz te creëren rond zijn merk. En dat is intussen een échte specialiteit geworden van de groep uit Cupertino, Californië.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top