‘Geheime’ meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Stores

Alle medewerkers van de Apple Stores in heel Amerika moeten komende zondag, 22 mei, om 7 uur ‘s ochtends aanwezig zijn voor een belangrijke vergadering. Hoewel Apple wel vaker dit soort meetings plant, is het vroege tijdstip wel opvallend. Alleen al dat feit zorgt voor de nodige speculatie. Het tienjarig bestaan van Apples retailactiviteiten zouden er weleens voor iets kunnen tussen zitten, een jubileum dat Apple vast niet onopgemerkt voorbij zal laten gaan.

Geheimdoenerij

Op websites van Apple-volgelingen gonst het van de geruchten dat er meer aan de hand is. Zo zouden per Apple Store 10 tot 15 medewerkers de avond voor de meeting een nachtshift moeten draaien. Daarbij moeten ze hun mobiele telefoon uitzetten en zelfs in het kantoor achterlaten, waarvan de deur op slot gaat. De betrokkenen zouden zelfs een non disclosure agreement moeten tekenen waarbij ze beloven geen informatie te laten uitlekken. Andere sites menen dan weer te weten dat die nachtploeg zwarte gordijnen voor de ramen moet ophangen om vervolgens ‘onbekend’ materiaal te plaatsen in de shop. De leden van het team zouden ook een zip-folder ontvangen hebben met trainingsmateriaal. Die folder is naar het schijnt versleuteld met een paswoord dat ze pas zaterdagmiddag zullen ontvangen.

‘Verjaardagsfeestje’, ‘opleiding’ of ‘iets nieuw’?

Met de overigens volledig uitverkochte Apple Worldwide Developers Conference – van 6 tot 10 juni eerstkomende in San Francisco – in aantocht, zou het kunnen dat Apple zijn medewerkers wil klaarstomen voor de voorspelde updates aan MobileMe, iCloud. Andere hypothese is dat Apple iets speciaals in petto heeft voor zijn medewerkers naar aanleiding van de tiende verjaardag van de Apple Store-retailtak op 19 mei. Maar de meesten dromen nu al luidop van een nieuwe productlancering of minstens een innovatieve productvernieuwing.


Wat er ook van zij, Apple is er nog maar eens in geslaagd om op het wereldwijde web buzz te creëren rond zijn merk. En dat is intussen een échte specialiteit geworden van de groep uit Cupertino, Californië.
 

Alle medewerkers van de Apple Stores in heel Amerika moeten komende zondag, 22 mei, om 7 uur ‘s ochtends aanwezig zijn voor een belangrijke vergadering. Hoewel Apple wel vaker dit soort meetings plant, is het vroege tijdstip wel opvallend. Alleen al dat feit zorgt voor de nodige speculatie. Het tienjarig bestaan van Apples retailactiviteiten zouden er weleens voor iets kunnen tussen zitten, een jubileum dat Apple vast niet onopgemerkt voorbij zal laten gaan.

Geheimdoenerij

Op websites van Apple-volgelingen gonst het van de geruchten dat er meer aan de hand is. Zo zouden per Apple Store 10 tot 15 medewerkers de avond voor de meeting een nachtshift moeten draaien. Daarbij moeten ze hun mobiele telefoon uitzetten en zelfs in het kantoor achterlaten, waarvan de deur op slot gaat. De betrokkenen zouden zelfs een non disclosure agreement moeten tekenen waarbij ze beloven geen informatie te laten uitlekken. Andere sites menen dan weer te weten dat die nachtploeg zwarte gordijnen voor de ramen moet ophangen om vervolgens ‘onbekend’ materiaal te plaatsen in de shop. De leden van het team zouden ook een zip-folder ontvangen hebben met trainingsmateriaal. Die folder is naar het schijnt versleuteld met een paswoord dat ze pas zaterdagmiddag zullen ontvangen.

‘Verjaardagsfeestje’, ‘opleiding’ of ‘iets nieuw’?

Met de overigens volledig uitverkochte Apple Worldwide Developers Conference – van 6 tot 10 juni eerstkomende in San Francisco – in aantocht, zou het kunnen dat Apple zijn medewerkers wil klaarstomen voor de voorspelde updates aan MobileMe, iCloud. Andere hypothese is dat Apple iets speciaals in petto heeft voor zijn medewerkers naar aanleiding van de tiende verjaardag van de Apple Store-retailtak op 19 mei. Maar de meesten dromen nu al luidop van een nieuwe productlancering of minstens een innovatieve productvernieuwing.


Wat er ook van zij, Apple is er nog maar eens in geslaagd om op het wereldwijde web buzz te creëren rond zijn merk. En dat is intussen een échte specialiteit geworden van de groep uit Cupertino, Californië.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top