‘Geheime’ meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Stores

Alle medewerkers van de Apple Stores in heel Amerika moeten komende zondag, 22 mei, om 7 uur ‘s ochtends aanwezig zijn voor een belangrijke vergadering. Hoewel Apple wel vaker dit soort meetings plant, is het vroege tijdstip wel opvallend. Alleen al dat feit zorgt voor de nodige speculatie. Het tienjarig bestaan van Apples retailactiviteiten zouden er weleens voor iets kunnen tussen zitten, een jubileum dat Apple vast niet onopgemerkt voorbij zal laten gaan.

Geheimdoenerij

Op websites van Apple-volgelingen gonst het van de geruchten dat er meer aan de hand is. Zo zouden per Apple Store 10 tot 15 medewerkers de avond voor de meeting een nachtshift moeten draaien. Daarbij moeten ze hun mobiele telefoon uitzetten en zelfs in het kantoor achterlaten, waarvan de deur op slot gaat. De betrokkenen zouden zelfs een non disclosure agreement moeten tekenen waarbij ze beloven geen informatie te laten uitlekken. Andere sites menen dan weer te weten dat die nachtploeg zwarte gordijnen voor de ramen moet ophangen om vervolgens ‘onbekend’ materiaal te plaatsen in de shop. De leden van het team zouden ook een zip-folder ontvangen hebben met trainingsmateriaal. Die folder is naar het schijnt versleuteld met een paswoord dat ze pas zaterdagmiddag zullen ontvangen.

‘Verjaardagsfeestje’, ‘opleiding’ of ‘iets nieuw’?

Met de overigens volledig uitverkochte Apple Worldwide Developers Conference – van 6 tot 10 juni eerstkomende in San Francisco – in aantocht, zou het kunnen dat Apple zijn medewerkers wil klaarstomen voor de voorspelde updates aan MobileMe, iCloud. Andere hypothese is dat Apple iets speciaals in petto heeft voor zijn medewerkers naar aanleiding van de tiende verjaardag van de Apple Store-retailtak op 19 mei. Maar de meesten dromen nu al luidop van een nieuwe productlancering of minstens een innovatieve productvernieuwing.


Wat er ook van zij, Apple is er nog maar eens in geslaagd om op het wereldwijde web buzz te creëren rond zijn merk. En dat is intussen een échte specialiteit geworden van de groep uit Cupertino, Californië.
 

Alle medewerkers van de Apple Stores in heel Amerika moeten komende zondag, 22 mei, om 7 uur ‘s ochtends aanwezig zijn voor een belangrijke vergadering. Hoewel Apple wel vaker dit soort meetings plant, is het vroege tijdstip wel opvallend. Alleen al dat feit zorgt voor de nodige speculatie. Het tienjarig bestaan van Apples retailactiviteiten zouden er weleens voor iets kunnen tussen zitten, een jubileum dat Apple vast niet onopgemerkt voorbij zal laten gaan.

Geheimdoenerij

Op websites van Apple-volgelingen gonst het van de geruchten dat er meer aan de hand is. Zo zouden per Apple Store 10 tot 15 medewerkers de avond voor de meeting een nachtshift moeten draaien. Daarbij moeten ze hun mobiele telefoon uitzetten en zelfs in het kantoor achterlaten, waarvan de deur op slot gaat. De betrokkenen zouden zelfs een non disclosure agreement moeten tekenen waarbij ze beloven geen informatie te laten uitlekken. Andere sites menen dan weer te weten dat die nachtploeg zwarte gordijnen voor de ramen moet ophangen om vervolgens ‘onbekend’ materiaal te plaatsen in de shop. De leden van het team zouden ook een zip-folder ontvangen hebben met trainingsmateriaal. Die folder is naar het schijnt versleuteld met een paswoord dat ze pas zaterdagmiddag zullen ontvangen.

‘Verjaardagsfeestje’, ‘opleiding’ of ‘iets nieuw’?

Met de overigens volledig uitverkochte Apple Worldwide Developers Conference – van 6 tot 10 juni eerstkomende in San Francisco – in aantocht, zou het kunnen dat Apple zijn medewerkers wil klaarstomen voor de voorspelde updates aan MobileMe, iCloud. Andere hypothese is dat Apple iets speciaals in petto heeft voor zijn medewerkers naar aanleiding van de tiende verjaardag van de Apple Store-retailtak op 19 mei. Maar de meesten dromen nu al luidop van een nieuwe productlancering of minstens een innovatieve productvernieuwing.


Wat er ook van zij, Apple is er nog maar eens in geslaagd om op het wereldwijde web buzz te creëren rond zijn merk. En dat is intussen een échte specialiteit geworden van de groep uit Cupertino, Californië.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top