‘Geheime’ meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Stores

Alle medewerkers van de Apple Stores in heel Amerika moeten komende zondag, 22 mei, om 7 uur ‘s ochtends aanwezig zijn voor een belangrijke vergadering. Hoewel Apple wel vaker dit soort meetings plant, is het vroege tijdstip wel opvallend. Alleen al dat feit zorgt voor de nodige speculatie. Het tienjarig bestaan van Apples retailactiviteiten zouden er weleens voor iets kunnen tussen zitten, een jubileum dat Apple vast niet onopgemerkt voorbij zal laten gaan.

Geheimdoenerij

Op websites van Apple-volgelingen gonst het van de geruchten dat er meer aan de hand is. Zo zouden per Apple Store 10 tot 15 medewerkers de avond voor de meeting een nachtshift moeten draaien. Daarbij moeten ze hun mobiele telefoon uitzetten en zelfs in het kantoor achterlaten, waarvan de deur op slot gaat. De betrokkenen zouden zelfs een non disclosure agreement moeten tekenen waarbij ze beloven geen informatie te laten uitlekken. Andere sites menen dan weer te weten dat die nachtploeg zwarte gordijnen voor de ramen moet ophangen om vervolgens ‘onbekend’ materiaal te plaatsen in de shop. De leden van het team zouden ook een zip-folder ontvangen hebben met trainingsmateriaal. Die folder is naar het schijnt versleuteld met een paswoord dat ze pas zaterdagmiddag zullen ontvangen.

‘Verjaardagsfeestje’, ‘opleiding’ of ‘iets nieuw’?

Met de overigens volledig uitverkochte Apple Worldwide Developers Conference – van 6 tot 10 juni eerstkomende in San Francisco – in aantocht, zou het kunnen dat Apple zijn medewerkers wil klaarstomen voor de voorspelde updates aan MobileMe, iCloud. Andere hypothese is dat Apple iets speciaals in petto heeft voor zijn medewerkers naar aanleiding van de tiende verjaardag van de Apple Store-retailtak op 19 mei. Maar de meesten dromen nu al luidop van een nieuwe productlancering of minstens een innovatieve productvernieuwing.


Wat er ook van zij, Apple is er nog maar eens in geslaagd om op het wereldwijde web buzz te creëren rond zijn merk. En dat is intussen een échte specialiteit geworden van de groep uit Cupertino, Californië.
 

Alle medewerkers van de Apple Stores in heel Amerika moeten komende zondag, 22 mei, om 7 uur ‘s ochtends aanwezig zijn voor een belangrijke vergadering. Hoewel Apple wel vaker dit soort meetings plant, is het vroege tijdstip wel opvallend. Alleen al dat feit zorgt voor de nodige speculatie. Het tienjarig bestaan van Apples retailactiviteiten zouden er weleens voor iets kunnen tussen zitten, een jubileum dat Apple vast niet onopgemerkt voorbij zal laten gaan.

Geheimdoenerij

Op websites van Apple-volgelingen gonst het van de geruchten dat er meer aan de hand is. Zo zouden per Apple Store 10 tot 15 medewerkers de avond voor de meeting een nachtshift moeten draaien. Daarbij moeten ze hun mobiele telefoon uitzetten en zelfs in het kantoor achterlaten, waarvan de deur op slot gaat. De betrokkenen zouden zelfs een non disclosure agreement moeten tekenen waarbij ze beloven geen informatie te laten uitlekken. Andere sites menen dan weer te weten dat die nachtploeg zwarte gordijnen voor de ramen moet ophangen om vervolgens ‘onbekend’ materiaal te plaatsen in de shop. De leden van het team zouden ook een zip-folder ontvangen hebben met trainingsmateriaal. Die folder is naar het schijnt versleuteld met een paswoord dat ze pas zaterdagmiddag zullen ontvangen.

‘Verjaardagsfeestje’, ‘opleiding’ of ‘iets nieuw’?

Met de overigens volledig uitverkochte Apple Worldwide Developers Conference – van 6 tot 10 juni eerstkomende in San Francisco – in aantocht, zou het kunnen dat Apple zijn medewerkers wil klaarstomen voor de voorspelde updates aan MobileMe, iCloud. Andere hypothese is dat Apple iets speciaals in petto heeft voor zijn medewerkers naar aanleiding van de tiende verjaardag van de Apple Store-retailtak op 19 mei. Maar de meesten dromen nu al luidop van een nieuwe productlancering of minstens een innovatieve productvernieuwing.


Wat er ook van zij, Apple is er nog maar eens in geslaagd om op het wereldwijde web buzz te creëren rond zijn merk. En dat is intussen een échte specialiteit geworden van de groep uit Cupertino, Californië.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Total Sports wordt Sportshop.com

21/06/2017

Total Sports Trading verandert op 1 juli van naam en gaat dan officieel verder als Sportshop.com. Met die nieuwe wil de groep sportwebshops internationaal verder kunnen groeien. In Nederland blijven de huidige namen ook in gebruik.

Ikea lanceert winkel op Amazon

19/06/2017

Slechts een week nadat Ikea aankondigde te denken aan de verkoop via derde partijen, komt de Zweedse woonketen op de proppen met een eigen winkel op Amazon. Daar wordt een uitgebreid aantal producten van Ikea aangeboden.

CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei

08/06/2017

De Chinese internetreus Alibaba verwacht dat zijn omzet in het lopende boekjaar met 45 tot 49% zal stijgen. Dat heeft financieel directeur Maggie Wu gezegd tijdens een investeerdersconferentie in het Chinese Hangzhou.

Google krijgt mogelijk fikse boete van Europese Commissie

07/06/2017

Google mag zich aan een fikse boete verwachten van de Europese Commissie, na een onderzoek dat ongeveer zeven jaar aan de gang is geweest. De internetgigant zou binnen zoekresultaten Google Shopping bevoordeeld hebben.

Online verkoop FMCG fors gestegen in 2016

06/06/2017

In 2016 is de online verkoop van 'fast moving consumer goods', producten met een korte levensduur, gegroeid met 26%. De online omzet is nu goed voor 35% van de totale omzetgroei wereldwijd.

Tesco voert eerste levering met robot uit

02/06/2017

De Britse supermarktketen Tesco heeft voor het eerst een online bestelling bij een klant aan huis geleverd met de hulp van een robot.

Back to top