‘Hou van je personeel en je houdt je personeel’.

Onder het motto “hou van je personeel en je houdt je personeel” biedt Amant Personeel fun-diensten als motivator voor personeelsleden. Met een assortiment gaande van groepsevenementen over personeeelskortingen tot geschenken, biedt Amant Personeel dienstverlening op maat van het budget van het bedrijf. Via Amant Personeel wil Anne-Marie Antonis ook een bondgenoot zijn voor de HR-diensten.

 

Hoe is het idee voor Amant Personeel ontstaan?

A.M.A. : Na 6 jaar bij de Plopsa-parken gewerkt te hebben, wist ik dat er bij de bedrijven een grote interesse bestond voor incentives zoals personeelskortingen en evenementen (denk aan familiedagen en Sinterklaasfeesten). Voor deze zaken moet er echter heel wat tijd vrij worden gemaakt en de meeste bedrijven – zeker na de huidige crisis – kunnen zich deze tijd niet permitteren. Vandaar het idee om Amant Personeel op te starten en het de bedrijven iets gemakkelijker te maken.


Wat drijft bedrijven om geschenken te geven aan hun personeel?

A.M.A. : Geschenken zijn ideale motivatoren voor personeelsleden op voorwaarde dat ze “met liefde gegeven worden”. Een zorgvuldig geselecteerd cadeau van 10 euro geeft vaak meer voldoening dan een storting van 35 euro op de rekening. Ook “gewenning” is hier een gevaarlijk begrip. Als mensen gewoon zijn om iets te krijgen, wordt dit niet meer als “erkenning” ervaren.


Wat zijn de voordelen van samenwerken met Amant Personeel?

A.M.A. : Amant Personeel biedt om te beginnen en compleet pakket. Wij bundelen een verzameling van diensten op basis van 4 grote peilers: personeelskortingen, events, cadeaus en nuttige HR-tips.


Verder streven wij naar kwaliteit. Wij willen de status “preferred supplier” waard zijn. Dat houdt in dat zowel wijzelf als de partners die we inschakelen streven naar de grootst mogelijke status van voldoening bij de werknemers. Dit doen we door zeer persoonlijk met de werknemers om te gaan. Ze moeten het gevoel hebben dat we “bij” hun firma horen.


En ten slotte bekijken wij eerst altijd het budget en doen dan een voorstel op maat. Door het ruime pakket dat wij aanbieden hebben we heel wat mogelijkheden om zaken te combineren zodat de werkgever een optimaal rendement haalt uit zijn investering.


Voor uw aanbod doet u beroep op een aantal retailpartners. Waarom zou de HR-dienst van een bedrijf via u aankopen, en niet rechtstreeks?

A.M.A. : Daar zijn twee grote redenen voor. Om te beginnen kopen wij in in grote aantallen zodat de werkgever daarvan mee profiteert. Vervolgens, en zeer zeker de belangrijkste reden, doen wij de onderhandelingen en moet het bedrijf niet met elke partner apart het gesprek aangaan. Dit levert een grote tijdswinst op en dat is in de huidige economische omstandigheden een zeer groot pluspunt.


Welke types bedrijfsgeschenken zijn het meest in trek?

A.M.A. : Voor het personeel is de werkgever vooral op zoek naar diversiteit. De werknemer moet ook zelf zijn keuze kunnen maken. Bonnen zijn bijgevolg nog steeds in trek.


Ziet u een evolutie in trends op dat gebied?

A.M.A. : Met de crisis, die we hopelijk voor het grootste deel achter de rug hebben, zijn heel wat werkgevers op zoek naar geschenken die de werknemer een soort van “cash”-gevoel geeft. De “winkel-bonnen” zoals deze van de shoppingcentra zijn dan ook erg in trek.


Wij hebben Amelio Cadeau ontwikkeld op basis van deze vraag: de werkgever zoekt een no-nonsense bon waarmee de werknemer simpelweg kan betalen, bij voorkeur in de nabije omgeving. Met Amelio Cadeau kunnen er online cadeaus en bonnen worden besteld, maar bepaalde winkels accepteren de bon ook als betaalmiddel. Een groot pluspunt en unicum van Amelio Cadeau is tevens dat het restbedrag dat de gebruiker niet onmiddellijk spendeert, in een online “spaarpotje” wordt gestopt.


Wat moeten bedrijven doen om bij Amant Personeel te bestellen?


A.M.A. : Bedrijven moeten een inlogcode aanvragen. Deze is gratis. De code is voorzien op vraag van onze partners die effectief personeelskortingen willen geven en niet willen dat de kortingen overal terecht komen. De overige informatie op Amant Personeel is wel vrij toegankelijk.


Wat als werknemers zelf willen kiezen?

A.M.A. : Onze dochtersite “Amant Collega” is de werknemersite. Hierop staan enkel de personeelskortingen. Indien de werkgever beslist dat hij zelf geen tijd en energie wil steken in deze dienstverlening naar zijn medewerkers, kunnen de werknemers op deze site zelf online hun producten met personeelskortingen bestellen. Ze krijgen hiervoor dan een unieke inlogcode. Het bedrijf kan hiervoor verschillende modules kiezen, zoals een basic, silver, gold of lidgeld-abonnement. Ook dit is afhankelijk van het budget en de doelstelling van de HR-dienst.


Is de dienst enkel voor de Belgische markt beschikbaar?

A.M.A. : Momenteel werken wij enkel in België.  Amant Collega is tweetalig, zodat ook de Franstalige medewerkers kunnen genieten van de voordelen. Wij zijn ambitieus, maar kennen en respecteren onze grenzen! Als we de Belgische bedrijven optimaal van dienst kunnen zijn, is onze missie geslaagd. (lacht)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

19/04/2016

Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn.

Heikki Haldre: “De juiste maat is dubbele winst”

04/06/2014

“Een kwart van de kleding die online wordt besteld, wordt teruggestuurd door de consument. In 70% van de gevallen is dat omdat de maat niet correct is en niet omdat er een probleem is met de kwaliteit van het artikel”, zegt Heikki Haldre, medeoprichter en CEO van Fits.me.

25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

03/06/2014

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

Casebundel “Succesvolle e-mailmarketing”

28/05/2014

(publireportage) De nieuwe bundel van Blinker biedt drie inspirerende cases over de inzet van e-mailmarketing in verschillende branches. Hun grote overeenkomst? Bij elk van hen draagt e-mailmarketing meetbaar bij aan het realiseren van de doelstellingen.

12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

24/04/2014

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: marketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.

RetailDetail stelt het winkelen van de toekomst voor in The Loop

23/04/2014

Vandaag wordt in Antwerpen The Loop aan de pers voorgesteld, het nieuwe kenniscentrum van RetailDetail dat niet 'slechts' de zoveelste winkel van de toekomst wil zijn: het wil ook inzicht bieden in de 'customer journey' die de klant vandaag én in de toekomst aflegt - en dat doorheen alle kanalen.

Back to top