123inkt.nl passeert grens half miljoen bestellingen | RetailDetail

123inkt.nl passeert grens half miljoen bestellingen

De webwinkel 123inkt heeft afgelopen jaar meer dan een half miljoen bestellingen verstuurd voor een totale waarde van 43 miljoen euro. Daarmee blijft de online shop van de eigenzinnige ondernemer Gerben Kreuning snel doorgroeien. 123inkt.nl is een prijsvechter die cartridges voor printers verkoopt.

 

De onderneming is in de afgelopen vijftien jaar gegroeid vanuit een marktkraam die Kreuning had op computerbeurzen, waar hij in eerste instantie software en cd's verkocht. Eind jaren negentig stapte hij over op cartridges en vanaf 2000 verkoopt hij deze online. 'De naam 123inkt.nl hebben we gekozen vanwege de associatie met “snel”: je hebt 1, 2, 3 je inkt. Tegenwoordig heb je zelfs als je voor tienen ‘s avonds bestelt de spullen de volgende dag al in huis. Het nadeel is dat sommige mensen bij 'inkt' denken aan het navullen van cartridges. Puur voor de naamsbekendheid en om te laten zien dat we geen inktnavulbedrijf zijn, gaan we daarom dit jaar nieuwe campagnes voeren', zegt Kreuning tegen het vakblad Twinkle.

 

Kreuning denkt dat het succes van de webwinkel te danken is aan de combinatie van lage prijzen en service. Desnoods stapt er iemand van de winkel in de auto om zelf een bestelling af te leveren als de onderneming een fout heeft gemaakt. De service heeft echter ook grenzen. Als een klant onredelijk is en mijn personeel uitscheldt, dan is het snel bekeken. Dan zeggen we gewoon: jij mág niet meer bij ons bestellen. Dat vind ik wel stoer, eigenlijk. Met een database van 570.000 klanten kunnen we ons zulke stappen veroorloven.’

De webwinkel 123inkt heeft afgelopen jaar meer dan een half miljoen bestellingen verstuurd voor een totale waarde van 43 miljoen euro. Daarmee blijft de online shop van de eigenzinnige ondernemer Gerben Kreuning snel doorgroeien. 123inkt.nl is een prijsvechter die cartridges voor printers verkoopt.

 

De onderneming is in de afgelopen vijftien jaar gegroeid vanuit een marktkraam die Kreuning had op computerbeurzen, waar hij in eerste instantie software en cd's verkocht. Eind jaren negentig stapte hij over op cartridges en vanaf 2000 verkoopt hij deze online. 'De naam 123inkt.nl hebben we gekozen vanwege de associatie met “snel”: je hebt 1, 2, 3 je inkt. Tegenwoordig heb je zelfs als je voor tienen ‘s avonds bestelt de spullen de volgende dag al in huis. Het nadeel is dat sommige mensen bij 'inkt' denken aan het navullen van cartridges. Puur voor de naamsbekendheid en om te laten zien dat we geen inktnavulbedrijf zijn, gaan we daarom dit jaar nieuwe campagnes voeren', zegt Kreuning tegen het vakblad Twinkle.

 

Kreuning denkt dat het succes van de webwinkel te danken is aan de combinatie van lage prijzen en service. Desnoods stapt er iemand van de winkel in de auto om zelf een bestelling af te leveren als de onderneming een fout heeft gemaakt. De service heeft echter ook grenzen. Als een klant onredelijk is en mijn personeel uitscheldt, dan is het snel bekeken. Dan zeggen we gewoon: jij mág niet meer bij ons bestellen. Dat vind ik wel stoer, eigenlijk. Met een database van 570.000 klanten kunnen we ons zulke stappen veroorloven.’

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.