123inkt.nl passeert grens half miljoen bestellingen

De webwinkel 123inkt heeft afgelopen jaar meer dan een half miljoen bestellingen verstuurd voor een totale waarde van 43 miljoen euro. Daarmee blijft de online shop van de eigenzinnige ondernemer Gerben Kreuning snel doorgroeien. 123inkt.nl is een prijsvechter die cartridges voor printers verkoopt.

 

De onderneming is in de afgelopen vijftien jaar gegroeid vanuit een marktkraam die Kreuning had op computerbeurzen, waar hij in eerste instantie software en cd's verkocht. Eind jaren negentig stapte hij over op cartridges en vanaf 2000 verkoopt hij deze online. 'De naam 123inkt.nl hebben we gekozen vanwege de associatie met “snel”: je hebt 1, 2, 3 je inkt. Tegenwoordig heb je zelfs als je voor tienen ‘s avonds bestelt de spullen de volgende dag al in huis. Het nadeel is dat sommige mensen bij 'inkt' denken aan het navullen van cartridges. Puur voor de naamsbekendheid en om te laten zien dat we geen inktnavulbedrijf zijn, gaan we daarom dit jaar nieuwe campagnes voeren', zegt Kreuning tegen het vakblad Twinkle.

 

Kreuning denkt dat het succes van de webwinkel te danken is aan de combinatie van lage prijzen en service. Desnoods stapt er iemand van de winkel in de auto om zelf een bestelling af te leveren als de onderneming een fout heeft gemaakt. De service heeft echter ook grenzen. Als een klant onredelijk is en mijn personeel uitscheldt, dan is het snel bekeken. Dan zeggen we gewoon: jij mág niet meer bij ons bestellen. Dat vind ik wel stoer, eigenlijk. Met een database van 570.000 klanten kunnen we ons zulke stappen veroorloven.’

De webwinkel 123inkt heeft afgelopen jaar meer dan een half miljoen bestellingen verstuurd voor een totale waarde van 43 miljoen euro. Daarmee blijft de online shop van de eigenzinnige ondernemer Gerben Kreuning snel doorgroeien. 123inkt.nl is een prijsvechter die cartridges voor printers verkoopt.

 

De onderneming is in de afgelopen vijftien jaar gegroeid vanuit een marktkraam die Kreuning had op computerbeurzen, waar hij in eerste instantie software en cd's verkocht. Eind jaren negentig stapte hij over op cartridges en vanaf 2000 verkoopt hij deze online. 'De naam 123inkt.nl hebben we gekozen vanwege de associatie met “snel”: je hebt 1, 2, 3 je inkt. Tegenwoordig heb je zelfs als je voor tienen ‘s avonds bestelt de spullen de volgende dag al in huis. Het nadeel is dat sommige mensen bij 'inkt' denken aan het navullen van cartridges. Puur voor de naamsbekendheid en om te laten zien dat we geen inktnavulbedrijf zijn, gaan we daarom dit jaar nieuwe campagnes voeren', zegt Kreuning tegen het vakblad Twinkle.

 

Kreuning denkt dat het succes van de webwinkel te danken is aan de combinatie van lage prijzen en service. Desnoods stapt er iemand van de winkel in de auto om zelf een bestelling af te leveren als de onderneming een fout heeft gemaakt. De service heeft echter ook grenzen. Als een klant onredelijk is en mijn personeel uitscheldt, dan is het snel bekeken. Dan zeggen we gewoon: jij mág niet meer bij ons bestellen. Dat vind ik wel stoer, eigenlijk. Met een database van 570.000 klanten kunnen we ons zulke stappen veroorloven.’

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Markt opent drive-in in Tilburg

17/05/2017

Media Markt heeft in Tilburg een drive-in geopend voor online bestellingen. Klanten die hun bestelling in de winkel willen afhalen, kunnen voortaan een afhaalpunt vinden aan de achterkant van de vestiging.

E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Back to top