123inkt.nl passeert grens half miljoen bestellingen

De webwinkel 123inkt heeft afgelopen jaar meer dan een half miljoen bestellingen verstuurd voor een totale waarde van 43 miljoen euro. Daarmee blijft de online shop van de eigenzinnige ondernemer Gerben Kreuning snel doorgroeien. 123inkt.nl is een prijsvechter die cartridges voor printers verkoopt.

 

De onderneming is in de afgelopen vijftien jaar gegroeid vanuit een marktkraam die Kreuning had op computerbeurzen, waar hij in eerste instantie software en cd's verkocht. Eind jaren negentig stapte hij over op cartridges en vanaf 2000 verkoopt hij deze online. 'De naam 123inkt.nl hebben we gekozen vanwege de associatie met “snel”: je hebt 1, 2, 3 je inkt. Tegenwoordig heb je zelfs als je voor tienen ‘s avonds bestelt de spullen de volgende dag al in huis. Het nadeel is dat sommige mensen bij 'inkt' denken aan het navullen van cartridges. Puur voor de naamsbekendheid en om te laten zien dat we geen inktnavulbedrijf zijn, gaan we daarom dit jaar nieuwe campagnes voeren', zegt Kreuning tegen het vakblad Twinkle.

 

Kreuning denkt dat het succes van de webwinkel te danken is aan de combinatie van lage prijzen en service. Desnoods stapt er iemand van de winkel in de auto om zelf een bestelling af te leveren als de onderneming een fout heeft gemaakt. De service heeft echter ook grenzen. Als een klant onredelijk is en mijn personeel uitscheldt, dan is het snel bekeken. Dan zeggen we gewoon: jij mág niet meer bij ons bestellen. Dat vind ik wel stoer, eigenlijk. Met een database van 570.000 klanten kunnen we ons zulke stappen veroorloven.’

De webwinkel 123inkt heeft afgelopen jaar meer dan een half miljoen bestellingen verstuurd voor een totale waarde van 43 miljoen euro. Daarmee blijft de online shop van de eigenzinnige ondernemer Gerben Kreuning snel doorgroeien. 123inkt.nl is een prijsvechter die cartridges voor printers verkoopt.

 

De onderneming is in de afgelopen vijftien jaar gegroeid vanuit een marktkraam die Kreuning had op computerbeurzen, waar hij in eerste instantie software en cd's verkocht. Eind jaren negentig stapte hij over op cartridges en vanaf 2000 verkoopt hij deze online. 'De naam 123inkt.nl hebben we gekozen vanwege de associatie met “snel”: je hebt 1, 2, 3 je inkt. Tegenwoordig heb je zelfs als je voor tienen ‘s avonds bestelt de spullen de volgende dag al in huis. Het nadeel is dat sommige mensen bij 'inkt' denken aan het navullen van cartridges. Puur voor de naamsbekendheid en om te laten zien dat we geen inktnavulbedrijf zijn, gaan we daarom dit jaar nieuwe campagnes voeren', zegt Kreuning tegen het vakblad Twinkle.

 

Kreuning denkt dat het succes van de webwinkel te danken is aan de combinatie van lage prijzen en service. Desnoods stapt er iemand van de winkel in de auto om zelf een bestelling af te leveren als de onderneming een fout heeft gemaakt. De service heeft echter ook grenzen. Als een klant onredelijk is en mijn personeel uitscheldt, dan is het snel bekeken. Dan zeggen we gewoon: jij mág niet meer bij ons bestellen. Dat vind ik wel stoer, eigenlijk. Met een database van 570.000 klanten kunnen we ons zulke stappen veroorloven.’

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Media Markt zet in op expansie met nieuwe formaten

03/01/2018

Met lage prijzen alleen kom je er niet meer, beseft Media Markt. De elektronicaketen wil daarom inzetten op nieuwe formaten, shop-in-shops en diensten. De keten is in Nederland klaar voor een nieuwe fase, meent de nieuwe CEO Arnold Sporrel.

Medeoprichter MediaMarkt overleden

28/12/2017

Erich Kellerhals, een medeoprichter van elektronicaketen MediaMarkt, is op kerstdag overleden. De Duitser legde in 1979 de basis van wat later zou uitgroeien tot een van de grootste elektroketens wereldwijd. Erich Kellerhals werd 78.

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

26/12/2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

Online drijvende factor voor moederbedrijf Media Markt

19/12/2017

In het boekjaar 2016/2017 is de omzet van CECONOMY, het nieuwe moederbedrijf van Media Markt en Saturn, met 1,3% gegroeid. Daarbij was vooral de online omzet een drijvende factor.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Back to top