123inkt.nl passeert grens half miljoen bestellingen

De webwinkel 123inkt heeft afgelopen jaar meer dan een half miljoen bestellingen verstuurd voor een totale waarde van 43 miljoen euro. Daarmee blijft de online shop van de eigenzinnige ondernemer Gerben Kreuning snel doorgroeien. 123inkt.nl is een prijsvechter die cartridges voor printers verkoopt.

 

De onderneming is in de afgelopen vijftien jaar gegroeid vanuit een marktkraam die Kreuning had op computerbeurzen, waar hij in eerste instantie software en cd's verkocht. Eind jaren negentig stapte hij over op cartridges en vanaf 2000 verkoopt hij deze online. 'De naam 123inkt.nl hebben we gekozen vanwege de associatie met “snel”: je hebt 1, 2, 3 je inkt. Tegenwoordig heb je zelfs als je voor tienen ‘s avonds bestelt de spullen de volgende dag al in huis. Het nadeel is dat sommige mensen bij 'inkt' denken aan het navullen van cartridges. Puur voor de naamsbekendheid en om te laten zien dat we geen inktnavulbedrijf zijn, gaan we daarom dit jaar nieuwe campagnes voeren', zegt Kreuning tegen het vakblad Twinkle.

 

Kreuning denkt dat het succes van de webwinkel te danken is aan de combinatie van lage prijzen en service. Desnoods stapt er iemand van de winkel in de auto om zelf een bestelling af te leveren als de onderneming een fout heeft gemaakt. De service heeft echter ook grenzen. Als een klant onredelijk is en mijn personeel uitscheldt, dan is het snel bekeken. Dan zeggen we gewoon: jij mág niet meer bij ons bestellen. Dat vind ik wel stoer, eigenlijk. Met een database van 570.000 klanten kunnen we ons zulke stappen veroorloven.’

De webwinkel 123inkt heeft afgelopen jaar meer dan een half miljoen bestellingen verstuurd voor een totale waarde van 43 miljoen euro. Daarmee blijft de online shop van de eigenzinnige ondernemer Gerben Kreuning snel doorgroeien. 123inkt.nl is een prijsvechter die cartridges voor printers verkoopt.

 

De onderneming is in de afgelopen vijftien jaar gegroeid vanuit een marktkraam die Kreuning had op computerbeurzen, waar hij in eerste instantie software en cd's verkocht. Eind jaren negentig stapte hij over op cartridges en vanaf 2000 verkoopt hij deze online. 'De naam 123inkt.nl hebben we gekozen vanwege de associatie met “snel”: je hebt 1, 2, 3 je inkt. Tegenwoordig heb je zelfs als je voor tienen ‘s avonds bestelt de spullen de volgende dag al in huis. Het nadeel is dat sommige mensen bij 'inkt' denken aan het navullen van cartridges. Puur voor de naamsbekendheid en om te laten zien dat we geen inktnavulbedrijf zijn, gaan we daarom dit jaar nieuwe campagnes voeren', zegt Kreuning tegen het vakblad Twinkle.

 

Kreuning denkt dat het succes van de webwinkel te danken is aan de combinatie van lage prijzen en service. Desnoods stapt er iemand van de winkel in de auto om zelf een bestelling af te leveren als de onderneming een fout heeft gemaakt. De service heeft echter ook grenzen. Als een klant onredelijk is en mijn personeel uitscheldt, dan is het snel bekeken. Dan zeggen we gewoon: jij mág niet meer bij ons bestellen. Dat vind ik wel stoer, eigenlijk. Met een database van 570.000 klanten kunnen we ons zulke stappen veroorloven.’

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Back to top