123inkt.nl passeert grens half miljoen bestellingen | RetailDetail

123inkt.nl passeert grens half miljoen bestellingen

De webwinkel 123inkt heeft afgelopen jaar meer dan een half miljoen bestellingen verstuurd voor een totale waarde van 43 miljoen euro. Daarmee blijft de online shop van de eigenzinnige ondernemer Gerben Kreuning snel doorgroeien. 123inkt.nl is een prijsvechter die cartridges voor printers verkoopt.

 

De onderneming is in de afgelopen vijftien jaar gegroeid vanuit een marktkraam die Kreuning had op computerbeurzen, waar hij in eerste instantie software en cd's verkocht. Eind jaren negentig stapte hij over op cartridges en vanaf 2000 verkoopt hij deze online. 'De naam 123inkt.nl hebben we gekozen vanwege de associatie met “snel”: je hebt 1, 2, 3 je inkt. Tegenwoordig heb je zelfs als je voor tienen ‘s avonds bestelt de spullen de volgende dag al in huis. Het nadeel is dat sommige mensen bij 'inkt' denken aan het navullen van cartridges. Puur voor de naamsbekendheid en om te laten zien dat we geen inktnavulbedrijf zijn, gaan we daarom dit jaar nieuwe campagnes voeren', zegt Kreuning tegen het vakblad Twinkle.

 

Kreuning denkt dat het succes van de webwinkel te danken is aan de combinatie van lage prijzen en service. Desnoods stapt er iemand van de winkel in de auto om zelf een bestelling af te leveren als de onderneming een fout heeft gemaakt. De service heeft echter ook grenzen. Als een klant onredelijk is en mijn personeel uitscheldt, dan is het snel bekeken. Dan zeggen we gewoon: jij mág niet meer bij ons bestellen. Dat vind ik wel stoer, eigenlijk. Met een database van 570.000 klanten kunnen we ons zulke stappen veroorloven.’

De webwinkel 123inkt heeft afgelopen jaar meer dan een half miljoen bestellingen verstuurd voor een totale waarde van 43 miljoen euro. Daarmee blijft de online shop van de eigenzinnige ondernemer Gerben Kreuning snel doorgroeien. 123inkt.nl is een prijsvechter die cartridges voor printers verkoopt.

 

De onderneming is in de afgelopen vijftien jaar gegroeid vanuit een marktkraam die Kreuning had op computerbeurzen, waar hij in eerste instantie software en cd's verkocht. Eind jaren negentig stapte hij over op cartridges en vanaf 2000 verkoopt hij deze online. 'De naam 123inkt.nl hebben we gekozen vanwege de associatie met “snel”: je hebt 1, 2, 3 je inkt. Tegenwoordig heb je zelfs als je voor tienen ‘s avonds bestelt de spullen de volgende dag al in huis. Het nadeel is dat sommige mensen bij 'inkt' denken aan het navullen van cartridges. Puur voor de naamsbekendheid en om te laten zien dat we geen inktnavulbedrijf zijn, gaan we daarom dit jaar nieuwe campagnes voeren', zegt Kreuning tegen het vakblad Twinkle.

 

Kreuning denkt dat het succes van de webwinkel te danken is aan de combinatie van lage prijzen en service. Desnoods stapt er iemand van de winkel in de auto om zelf een bestelling af te leveren als de onderneming een fout heeft gemaakt. De service heeft echter ook grenzen. Als een klant onredelijk is en mijn personeel uitscheldt, dan is het snel bekeken. Dan zeggen we gewoon: jij mág niet meer bij ons bestellen. Dat vind ik wel stoer, eigenlijk. Met een database van 570.000 klanten kunnen we ons zulke stappen veroorloven.’

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.