7 Nederlandse supermarkten vinden MegaMindy en K3 ‘des duivels’

Zeven vestigingen van de Nederlandse supermarktketen Plus doen niet mee aan een landelijke verzamelactie van de keten rond onder meer MegaMindy en K3. Ze vinden de actie in strijd met hun geloof.

“Strookt niet met de Bijbel”

Sinds begin deze week krijgen klanten van de Plus-supermarktketen per besteding van 15 euro een 'Disco', een schijfje met de foto van een artiest. Dat kan worden afgespeeld op een speciale muziekspeler van nauwelijks 1 euro. Het muziekaanbod varieert van K3 en MegaMindy tot Robbie Williams en Coldplay.


Maar niet alle vestigingen doen mee. Zeven uitbaters vinden de actie in strijd met de Bijbel. “Veel popmuziek strookt niet met de inhoud van de Bijbel. Ik kan de hele sfeer rond popmuziek en mijn persoonlijke overtuiging niet verenigen”, zegt Pel 't Lam, eigenaar van twee Plus-supermarkten in Dubbeldam en Stadspolders, in het Algemeen Dagblad.

Eerder al ‘duivelshorens’

Zijn collega Verheul, eigenaar van de Plus-supermarkt in Benthuizen, weigert ook aan de actie mee te werken omdat de songteksten niet aansluiten bij zijn manier van leven. “Wij kunnen hier gewoon niet achter staan”, vertelt hij aan HP/DeTijd.


Of hij niet vindt dat hij zijn klanten op die manier benadeelt? “Voor een groot gedeelte bepaal ik momenteel natuurlijk ook al welke producten we aanbieden. Bovendien kregen we bij de vorige actie met de Street Beanz veel negatieve reacties van klanten die daar niet van gediend waren.” In die collectie zaten blijkbaar twee poppetjes met duivelshorens, iets wat ze in Benthuizen al evenmin weten te waarderen.


Samen met zijn collega’s heeft Verheul een alternatieve spaaractie opgezet. De Clics, een soort neplego, moeten ervoor zorgen dat de plaatselijke jeugd op het rechte pad blijft.


Supermarktketen Plus erkent dat de actie niet bij alle winkeliers in goede aarde valt. “Ondernemers mogen zelf kiezen of ze meedoen of niet”, reageert een woordvoerster. “Zij kennen hun klanten het beste.”

 

Zeven vestigingen van de Nederlandse supermarktketen Plus doen niet mee aan een landelijke verzamelactie van de keten rond onder meer MegaMindy en K3. Ze vinden de actie in strijd met hun geloof.

“Strookt niet met de Bijbel”

Sinds begin deze week krijgen klanten van de Plus-supermarktketen per besteding van 15 euro een 'Disco', een schijfje met de foto van een artiest. Dat kan worden afgespeeld op een speciale muziekspeler van nauwelijks 1 euro. Het muziekaanbod varieert van K3 en MegaMindy tot Robbie Williams en Coldplay.


Maar niet alle vestigingen doen mee. Zeven uitbaters vinden de actie in strijd met de Bijbel. “Veel popmuziek strookt niet met de inhoud van de Bijbel. Ik kan de hele sfeer rond popmuziek en mijn persoonlijke overtuiging niet verenigen”, zegt Pel 't Lam, eigenaar van twee Plus-supermarkten in Dubbeldam en Stadspolders, in het Algemeen Dagblad.

Eerder al ‘duivelshorens’

Zijn collega Verheul, eigenaar van de Plus-supermarkt in Benthuizen, weigert ook aan de actie mee te werken omdat de songteksten niet aansluiten bij zijn manier van leven. “Wij kunnen hier gewoon niet achter staan”, vertelt hij aan HP/DeTijd.


Of hij niet vindt dat hij zijn klanten op die manier benadeelt? “Voor een groot gedeelte bepaal ik momenteel natuurlijk ook al welke producten we aanbieden. Bovendien kregen we bij de vorige actie met de Street Beanz veel negatieve reacties van klanten die daar niet van gediend waren.” In die collectie zaten blijkbaar twee poppetjes met duivelshorens, iets wat ze in Benthuizen al evenmin weten te waarderen.


Samen met zijn collega’s heeft Verheul een alternatieve spaaractie opgezet. De Clics, een soort neplego, moeten ervoor zorgen dat de plaatselijke jeugd op het rechte pad blijft.


Supermarktketen Plus erkent dat de actie niet bij alle winkeliers in goede aarde valt. “Ondernemers mogen zelf kiezen of ze meedoen of niet”, reageert een woordvoerster. “Zij kennen hun klanten het beste.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top