7 Nederlandse supermarkten vinden MegaMindy en K3 ‘des duivels’ | RetailDetail

7 Nederlandse supermarkten vinden MegaMindy en K3 ‘des duivels’

Zeven vestigingen van de Nederlandse supermarktketen Plus doen niet mee aan een landelijke verzamelactie van de keten rond onder meer MegaMindy en K3. Ze vinden de actie in strijd met hun geloof.

“Strookt niet met de Bijbel”

Sinds begin deze week krijgen klanten van de Plus-supermarktketen per besteding van 15 euro een 'Disco', een schijfje met de foto van een artiest. Dat kan worden afgespeeld op een speciale muziekspeler van nauwelijks 1 euro. Het muziekaanbod varieert van K3 en MegaMindy tot Robbie Williams en Coldplay.


Maar niet alle vestigingen doen mee. Zeven uitbaters vinden de actie in strijd met de Bijbel. “Veel popmuziek strookt niet met de inhoud van de Bijbel. Ik kan de hele sfeer rond popmuziek en mijn persoonlijke overtuiging niet verenigen”, zegt Pel 't Lam, eigenaar van twee Plus-supermarkten in Dubbeldam en Stadspolders, in het Algemeen Dagblad.

Eerder al ‘duivelshorens’

Zijn collega Verheul, eigenaar van de Plus-supermarkt in Benthuizen, weigert ook aan de actie mee te werken omdat de songteksten niet aansluiten bij zijn manier van leven. “Wij kunnen hier gewoon niet achter staan”, vertelt hij aan HP/DeTijd.


Of hij niet vindt dat hij zijn klanten op die manier benadeelt? “Voor een groot gedeelte bepaal ik momenteel natuurlijk ook al welke producten we aanbieden. Bovendien kregen we bij de vorige actie met de Street Beanz veel negatieve reacties van klanten die daar niet van gediend waren.” In die collectie zaten blijkbaar twee poppetjes met duivelshorens, iets wat ze in Benthuizen al evenmin weten te waarderen.


Samen met zijn collega’s heeft Verheul een alternatieve spaaractie opgezet. De Clics, een soort neplego, moeten ervoor zorgen dat de plaatselijke jeugd op het rechte pad blijft.


Supermarktketen Plus erkent dat de actie niet bij alle winkeliers in goede aarde valt. “Ondernemers mogen zelf kiezen of ze meedoen of niet”, reageert een woordvoerster. “Zij kennen hun klanten het beste.”

 

Zeven vestigingen van de Nederlandse supermarktketen Plus doen niet mee aan een landelijke verzamelactie van de keten rond onder meer MegaMindy en K3. Ze vinden de actie in strijd met hun geloof.

“Strookt niet met de Bijbel”

Sinds begin deze week krijgen klanten van de Plus-supermarktketen per besteding van 15 euro een 'Disco', een schijfje met de foto van een artiest. Dat kan worden afgespeeld op een speciale muziekspeler van nauwelijks 1 euro. Het muziekaanbod varieert van K3 en MegaMindy tot Robbie Williams en Coldplay.


Maar niet alle vestigingen doen mee. Zeven uitbaters vinden de actie in strijd met de Bijbel. “Veel popmuziek strookt niet met de inhoud van de Bijbel. Ik kan de hele sfeer rond popmuziek en mijn persoonlijke overtuiging niet verenigen”, zegt Pel 't Lam, eigenaar van twee Plus-supermarkten in Dubbeldam en Stadspolders, in het Algemeen Dagblad.

Eerder al ‘duivelshorens’

Zijn collega Verheul, eigenaar van de Plus-supermarkt in Benthuizen, weigert ook aan de actie mee te werken omdat de songteksten niet aansluiten bij zijn manier van leven. “Wij kunnen hier gewoon niet achter staan”, vertelt hij aan HP/DeTijd.


Of hij niet vindt dat hij zijn klanten op die manier benadeelt? “Voor een groot gedeelte bepaal ik momenteel natuurlijk ook al welke producten we aanbieden. Bovendien kregen we bij de vorige actie met de Street Beanz veel negatieve reacties van klanten die daar niet van gediend waren.” In die collectie zaten blijkbaar twee poppetjes met duivelshorens, iets wat ze in Benthuizen al evenmin weten te waarderen.


Samen met zijn collega’s heeft Verheul een alternatieve spaaractie opgezet. De Clics, een soort neplego, moeten ervoor zorgen dat de plaatselijke jeugd op het rechte pad blijft.


Supermarktketen Plus erkent dat de actie niet bij alle winkeliers in goede aarde valt. “Ondernemers mogen zelf kiezen of ze meedoen of niet”, reageert een woordvoerster. “Zij kennen hun klanten het beste.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.