Action zet stille opmars in België verder

altAction is een snel groeiende winkelketen met meer dan 200 eigen winkels in Nederland en België. Binnenkort gaat ook Duitsland voor de bijl. Het bedrijf werd opgericht in 1993 en het assortiment ervan omvat non-food artikelen uiteenlopend van schrijfwaren tot textiel. Centraal binnen de formule staat de laagste consumentenprijs.

Zo zijn de kernwoorden van Action: ‘Verrassend volledig, verbazend voordelig’.

In het logistieke opzicht werkt (de formule van?) Action als een supermarktketen met 100% eigen distributie vanuit het distributiecentrum naar de winkels toe. De winkels worden dagelijks bevoorraad vanuit Zwaagdijk-Oost in Noord-Holland.

Action heeft een sterk wisselend assortiment, slechts 35% van de producten bestaat uit vaste artikelen. Het grootste gedeelte bestaat uit in-uit artikelen. Hiermee wil Action de klant blijven verrassen en binden.

Het assortiment is breed en ondiep en kan in de volgende groepen onderverdeeld worden: speelgoed, schrijfwaren, huishoud, doe-het-zelf, tuin, decoratie, cosmetica, glas, porselein & aardewerk, textiel en seizoensartikelen.

Qua communicatie is het copy-paste met Nederland. Gratis Pers, E-nieuwsbrief en winkel!

Action opent nieuwe winkelruimtes met een oppervlakte vanaf 1.000 m² in plaatsen met 8.000 inwoners of meer. Ook in plaatsen waar ze reeds gevestigd zijn. Goede bereikbaarheid voor zowel consument als trekker oplegger combinatie is vereist. Zowel koop als huur is bespreekbaar.
Ondertussen zijn er reeds een 20-tal vestigingen in België en het spreekt voor zich dat dit nog maar het begin is …. Van veel meer!!

altAction is een snel groeiende winkelketen met meer dan 200 eigen winkels in Nederland en België. Binnenkort gaat ook Duitsland voor de bijl. Het bedrijf werd opgericht in 1993 en het assortiment ervan omvat non-food artikelen uiteenlopend van schrijfwaren tot textiel. Centraal binnen de formule staat de laagste consumentenprijs.

Zo zijn de kernwoorden van Action: ‘Verrassend volledig, verbazend voordelig’.

In het logistieke opzicht werkt (de formule van?) Action als een supermarktketen met 100% eigen distributie vanuit het distributiecentrum naar de winkels toe. De winkels worden dagelijks bevoorraad vanuit Zwaagdijk-Oost in Noord-Holland.

Action heeft een sterk wisselend assortiment, slechts 35% van de producten bestaat uit vaste artikelen. Het grootste gedeelte bestaat uit in-uit artikelen. Hiermee wil Action de klant blijven verrassen en binden.

Het assortiment is breed en ondiep en kan in de volgende groepen onderverdeeld worden: speelgoed, schrijfwaren, huishoud, doe-het-zelf, tuin, decoratie, cosmetica, glas, porselein & aardewerk, textiel en seizoensartikelen.

Qua communicatie is het copy-paste met Nederland. Gratis Pers, E-nieuwsbrief en winkel!

Action opent nieuwe winkelruimtes met een oppervlakte vanaf 1.000 m² in plaatsen met 8.000 inwoners of meer. Ook in plaatsen waar ze reeds gevestigd zijn. Goede bereikbaarheid voor zowel consument als trekker oplegger combinatie is vereist. Zowel koop als huur is bespreekbaar.
Ondertussen zijn er reeds een 20-tal vestigingen in België en het spreekt voor zich dat dit nog maar het begin is …. Van veel meer!!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

19/04/2016

Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn.

Heikki Haldre: “De juiste maat is dubbele winst”

04/06/2014

“Een kwart van de kleding die online wordt besteld, wordt teruggestuurd door de consument. In 70% van de gevallen is dat omdat de maat niet correct is en niet omdat er een probleem is met de kwaliteit van het artikel”, zegt Heikki Haldre, medeoprichter en CEO van Fits.me.

25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

03/06/2014

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

Casebundel “Succesvolle e-mailmarketing”

28/05/2014

(publireportage) De nieuwe bundel van Blinker biedt drie inspirerende cases over de inzet van e-mailmarketing in verschillende branches. Hun grote overeenkomst? Bij elk van hen draagt e-mailmarketing meetbaar bij aan het realiseren van de doelstellingen.

12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

24/04/2014

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: marketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.

Back to top