Adidas en G-Star doen het samen in 'dual-brand stores' | RetailDetail

Adidas en G-Star doen het samen in 'dual-brand stores'

Als twee honden vechten om één been… kunnen ze evengoed delen. Adidas en G-Star introduceren een vernieuwend concept in de retail: samenwerking. In Nederland slaan de beide kledingmerken de handen in elkaar voor ‘dual-brand stores’.

Twee-in-één-winkels

Vanaf dit najaar zullen Adidas en G-Star in Amstelveen en Amsterdam winkelpanden delen. Retailorganisatie Gebroeders Coster brengt de merken samen in een nieuw concept dat ze ‘Colour-to-Colour’ (of CTC) noemen. De ene helft van het winkelpand zal daarbij voor G-Star zijn, de andere helft voor Adidas.

Enige afbakening is een gele band in het midden van de winkel waar kassa’s en pashokjes te vinden zijn. Alleen in die neutrale zone zullen Adidas en G-Star overigens worden gemengd, bijvoorbeeld op paspoppen en in display's.

Complementaire merken

Van kannibalisme zou volgens de initiatiefnemers geen sprake zijn, omdat de twee merken elkaar aanvullen. Bovendien komen de bedrijven amper in contact met elkaar, aangezien Gebroeders Coster de winkels zelf via een franchiseconcept zal uitbaten.

In september opent de eerste CTC duowinkel in Amstelveen met een oppervlakte van 150m². Daarna volgt een winkel in Amsterdam. Wellicht breidt het concept zich later nog uit naar andere grote steden. Een goede oplossing in deze tijd van schaarse en dure winkelpanden?

Als twee honden vechten om één been… kunnen ze evengoed delen. Adidas en G-Star introduceren een vernieuwend concept in de retail: samenwerking. In Nederland slaan de beide kledingmerken de handen in elkaar voor ‘dual-brand stores’.

Twee-in-één-winkels

Vanaf dit najaar zullen Adidas en G-Star in Amstelveen en Amsterdam winkelpanden delen. Retailorganisatie Gebroeders Coster brengt de merken samen in een nieuw concept dat ze ‘Colour-to-Colour’ (of CTC) noemen. De ene helft van het winkelpand zal daarbij voor G-Star zijn, de andere helft voor Adidas.

Enige afbakening is een gele band in het midden van de winkel waar kassa’s en pashokjes te vinden zijn. Alleen in die neutrale zone zullen Adidas en G-Star overigens worden gemengd, bijvoorbeeld op paspoppen en in display's.

Complementaire merken

Van kannibalisme zou volgens de initiatiefnemers geen sprake zijn, omdat de twee merken elkaar aanvullen. Bovendien komen de bedrijven amper in contact met elkaar, aangezien Gebroeders Coster de winkels zelf via een franchiseconcept zal uitbaten.

In september opent de eerste CTC duowinkel in Amstelveen met een oppervlakte van 150m². Daarna volgt een winkel in Amsterdam. Wellicht breidt het concept zich later nog uit naar andere grote steden. Een goede oplossing in deze tijd van schaarse en dure winkelpanden?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.