Adidas en G-Star doen het samen in 'dual-brand stores'

Als twee honden vechten om één been… kunnen ze evengoed delen. Adidas en G-Star introduceren een vernieuwend concept in de retail: samenwerking. In Nederland slaan de beide kledingmerken de handen in elkaar voor ‘dual-brand stores’.

Twee-in-één-winkels

Vanaf dit najaar zullen Adidas en G-Star in Amstelveen en Amsterdam winkelpanden delen. Retailorganisatie Gebroeders Coster brengt de merken samen in een nieuw concept dat ze ‘Colour-to-Colour’ (of CTC) noemen. De ene helft van het winkelpand zal daarbij voor G-Star zijn, de andere helft voor Adidas.

Enige afbakening is een gele band in het midden van de winkel waar kassa’s en pashokjes te vinden zijn. Alleen in die neutrale zone zullen Adidas en G-Star overigens worden gemengd, bijvoorbeeld op paspoppen en in display's.

Complementaire merken

Van kannibalisme zou volgens de initiatiefnemers geen sprake zijn, omdat de twee merken elkaar aanvullen. Bovendien komen de bedrijven amper in contact met elkaar, aangezien Gebroeders Coster de winkels zelf via een franchiseconcept zal uitbaten.

In september opent de eerste CTC duowinkel in Amstelveen met een oppervlakte van 150m². Daarna volgt een winkel in Amsterdam. Wellicht breidt het concept zich later nog uit naar andere grote steden. Een goede oplossing in deze tijd van schaarse en dure winkelpanden?

Als twee honden vechten om één been… kunnen ze evengoed delen. Adidas en G-Star introduceren een vernieuwend concept in de retail: samenwerking. In Nederland slaan de beide kledingmerken de handen in elkaar voor ‘dual-brand stores’.

Twee-in-één-winkels

Vanaf dit najaar zullen Adidas en G-Star in Amstelveen en Amsterdam winkelpanden delen. Retailorganisatie Gebroeders Coster brengt de merken samen in een nieuw concept dat ze ‘Colour-to-Colour’ (of CTC) noemen. De ene helft van het winkelpand zal daarbij voor G-Star zijn, de andere helft voor Adidas.

Enige afbakening is een gele band in het midden van de winkel waar kassa’s en pashokjes te vinden zijn. Alleen in die neutrale zone zullen Adidas en G-Star overigens worden gemengd, bijvoorbeeld op paspoppen en in display's.

Complementaire merken

Van kannibalisme zou volgens de initiatiefnemers geen sprake zijn, omdat de twee merken elkaar aanvullen. Bovendien komen de bedrijven amper in contact met elkaar, aangezien Gebroeders Coster de winkels zelf via een franchiseconcept zal uitbaten.

In september opent de eerste CTC duowinkel in Amstelveen met een oppervlakte van 150m². Daarna volgt een winkel in Amsterdam. Wellicht breidt het concept zich later nog uit naar andere grote steden. Een goede oplossing in deze tijd van schaarse en dure winkelpanden?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top