Adidas en G-Star doen het samen in 'dual-brand stores' | RetailDetail

Adidas en G-Star doen het samen in 'dual-brand stores'

Als twee honden vechten om één been… kunnen ze evengoed delen. Adidas en G-Star introduceren een vernieuwend concept in de retail: samenwerking. In Nederland slaan de beide kledingmerken de handen in elkaar voor ‘dual-brand stores’.

Twee-in-één-winkels

Vanaf dit najaar zullen Adidas en G-Star in Amstelveen en Amsterdam winkelpanden delen. Retailorganisatie Gebroeders Coster brengt de merken samen in een nieuw concept dat ze ‘Colour-to-Colour’ (of CTC) noemen. De ene helft van het winkelpand zal daarbij voor G-Star zijn, de andere helft voor Adidas.

Enige afbakening is een gele band in het midden van de winkel waar kassa’s en pashokjes te vinden zijn. Alleen in die neutrale zone zullen Adidas en G-Star overigens worden gemengd, bijvoorbeeld op paspoppen en in display's.

Complementaire merken

Van kannibalisme zou volgens de initiatiefnemers geen sprake zijn, omdat de twee merken elkaar aanvullen. Bovendien komen de bedrijven amper in contact met elkaar, aangezien Gebroeders Coster de winkels zelf via een franchiseconcept zal uitbaten.

In september opent de eerste CTC duowinkel in Amstelveen met een oppervlakte van 150m². Daarna volgt een winkel in Amsterdam. Wellicht breidt het concept zich later nog uit naar andere grote steden. Een goede oplossing in deze tijd van schaarse en dure winkelpanden?

Als twee honden vechten om één been… kunnen ze evengoed delen. Adidas en G-Star introduceren een vernieuwend concept in de retail: samenwerking. In Nederland slaan de beide kledingmerken de handen in elkaar voor ‘dual-brand stores’.

Twee-in-één-winkels

Vanaf dit najaar zullen Adidas en G-Star in Amstelveen en Amsterdam winkelpanden delen. Retailorganisatie Gebroeders Coster brengt de merken samen in een nieuw concept dat ze ‘Colour-to-Colour’ (of CTC) noemen. De ene helft van het winkelpand zal daarbij voor G-Star zijn, de andere helft voor Adidas.

Enige afbakening is een gele band in het midden van de winkel waar kassa’s en pashokjes te vinden zijn. Alleen in die neutrale zone zullen Adidas en G-Star overigens worden gemengd, bijvoorbeeld op paspoppen en in display's.

Complementaire merken

Van kannibalisme zou volgens de initiatiefnemers geen sprake zijn, omdat de twee merken elkaar aanvullen. Bovendien komen de bedrijven amper in contact met elkaar, aangezien Gebroeders Coster de winkels zelf via een franchiseconcept zal uitbaten.

In september opent de eerste CTC duowinkel in Amstelveen met een oppervlakte van 150m². Daarna volgt een winkel in Amsterdam. Wellicht breidt het concept zich later nog uit naar andere grote steden. Een goede oplossing in deze tijd van schaarse en dure winkelpanden?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.