Affiliate marketing levert 1,5 miljard euro omzet op

Nederlandse webwinkels hebben afgelopen jaar 119 miljoen euro geïnvesteerd in affiliate marketing. Dit leverde een omzet op van 1,5 miljard euro, zo blijkt uit de Affiliate Markt Monitor 2010 van het bureau Blauw Research.

 

De groei in uitgaven bedroeg afgelopen jaar 23 procent meer dan vorig jaar. De omzetstijging nam met 15 procent toe, schrijft Twinkle Magazine. De cijfers betreffen webwinkels, maar ook verkopers van reizen en andere online diensten. Van de totale omzet ging 21,2 procent naar eigenaren van shopping sites. Een jaar eerder was dat nog meer dan een kwart.

 

Het is vooral de categorie Overig die explosief steeg. De verschillende aanbieders van affiliate marketing rekenen voor dit jaar opnieuw op een minimale stijging van de omzet met 20 procent.

Nederlandse webwinkels hebben afgelopen jaar 119 miljoen euro geïnvesteerd in affiliate marketing. Dit leverde een omzet op van 1,5 miljard euro, zo blijkt uit de Affiliate Markt Monitor 2010 van het bureau Blauw Research.

 

De groei in uitgaven bedroeg afgelopen jaar 23 procent meer dan vorig jaar. De omzetstijging nam met 15 procent toe, schrijft Twinkle Magazine. De cijfers betreffen webwinkels, maar ook verkopers van reizen en andere online diensten. Van de totale omzet ging 21,2 procent naar eigenaren van shopping sites. Een jaar eerder was dat nog meer dan een kwart.

 

Het is vooral de categorie Overig die explosief steeg. De verschillende aanbieders van affiliate marketing rekenen voor dit jaar opnieuw op een minimale stijging van de omzet met 20 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Still having the Blokker-blues

19/06/2017

De perikelen binnen Blokker Holding vormen een inspiratiebron van formaat voor een bluesnummer over de retail. De negatieve berichtgeving houdt niet op. Het meest recente refrein? De steelse afvloeiing van personeel in de afgelopen twee jaar.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Hudson's Bay Nederland presenteert merkportfolio

15/06/2017

Hudson's Bay Nederland heeft in de aanloop naar de opening van tien winkels haar merkportfolio gepresenteerd. De formule wil zich met premium merken en limited editions van Nederlandse designers in het hogere segment positioneren.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

15/06/2017

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

Back to top