Affiliate marketing levert 1,5 miljard euro omzet op | RetailDetail

Affiliate marketing levert 1,5 miljard euro omzet op

Nederlandse webwinkels hebben afgelopen jaar 119 miljoen euro geïnvesteerd in affiliate marketing. Dit leverde een omzet op van 1,5 miljard euro, zo blijkt uit de Affiliate Markt Monitor 2010 van het bureau Blauw Research.

 

De groei in uitgaven bedroeg afgelopen jaar 23 procent meer dan vorig jaar. De omzetstijging nam met 15 procent toe, schrijft Twinkle Magazine. De cijfers betreffen webwinkels, maar ook verkopers van reizen en andere online diensten. Van de totale omzet ging 21,2 procent naar eigenaren van shopping sites. Een jaar eerder was dat nog meer dan een kwart.

 

Het is vooral de categorie Overig die explosief steeg. De verschillende aanbieders van affiliate marketing rekenen voor dit jaar opnieuw op een minimale stijging van de omzet met 20 procent.

Nederlandse webwinkels hebben afgelopen jaar 119 miljoen euro geïnvesteerd in affiliate marketing. Dit leverde een omzet op van 1,5 miljard euro, zo blijkt uit de Affiliate Markt Monitor 2010 van het bureau Blauw Research.

 

De groei in uitgaven bedroeg afgelopen jaar 23 procent meer dan vorig jaar. De omzetstijging nam met 15 procent toe, schrijft Twinkle Magazine. De cijfers betreffen webwinkels, maar ook verkopers van reizen en andere online diensten. Van de totale omzet ging 21,2 procent naar eigenaren van shopping sites. Een jaar eerder was dat nog meer dan een kwart.

 

Het is vooral de categorie Overig die explosief steeg. De verschillende aanbieders van affiliate marketing rekenen voor dit jaar opnieuw op een minimale stijging van de omzet met 20 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.