Affiliate marketing levert 1,5 miljard euro omzet op

Nederlandse webwinkels hebben afgelopen jaar 119 miljoen euro geïnvesteerd in affiliate marketing. Dit leverde een omzet op van 1,5 miljard euro, zo blijkt uit de Affiliate Markt Monitor 2010 van het bureau Blauw Research.

 

De groei in uitgaven bedroeg afgelopen jaar 23 procent meer dan vorig jaar. De omzetstijging nam met 15 procent toe, schrijft Twinkle Magazine. De cijfers betreffen webwinkels, maar ook verkopers van reizen en andere online diensten. Van de totale omzet ging 21,2 procent naar eigenaren van shopping sites. Een jaar eerder was dat nog meer dan een kwart.

 

Het is vooral de categorie Overig die explosief steeg. De verschillende aanbieders van affiliate marketing rekenen voor dit jaar opnieuw op een minimale stijging van de omzet met 20 procent.

Nederlandse webwinkels hebben afgelopen jaar 119 miljoen euro geïnvesteerd in affiliate marketing. Dit leverde een omzet op van 1,5 miljard euro, zo blijkt uit de Affiliate Markt Monitor 2010 van het bureau Blauw Research.

 

De groei in uitgaven bedroeg afgelopen jaar 23 procent meer dan vorig jaar. De omzetstijging nam met 15 procent toe, schrijft Twinkle Magazine. De cijfers betreffen webwinkels, maar ook verkopers van reizen en andere online diensten. Van de totale omzet ging 21,2 procent naar eigenaren van shopping sites. Een jaar eerder was dat nog meer dan een kwart.

 

Het is vooral de categorie Overig die explosief steeg. De verschillende aanbieders van affiliate marketing rekenen voor dit jaar opnieuw op een minimale stijging van de omzet met 20 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Topshelf sluit in Nijmegen

17/07/2017

Warenhuis Topshelf sluit per 31 augustus haar vestiging in Nijmegen. De luxe formule werd net driekwart jaar geleden geopend. De locatie trekt mede vanwege de aanhoudende gedeeltelijke leegstand te weinig mensen, aldus eigenares en onderneemster Inge van Kemenade.

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop

17/07/2017

Discountketen Op=Op Voordeelshop heeft 31 vestigingen van winkelketen Blokker overgenomen van de Blokker Holding. Voor Op=Op Voordeelshop betekent de overname een fikse expansie, want de keten springt zo van 130 naar 161 winkels.

Fietskoeriers.nl levert voor Dille & Kamille

14/07/2017

Klanten die een online bestelling plaatsen bij Dille & Kamille, kunnen die voortaan ook op een duurzame manier laten leveren, want de keten heeft een samenwerking afgesloten met Fietskoeriers.nl.

Back to top