Affiliate marketing levert 1,5 miljard euro omzet op | RetailDetail

Affiliate marketing levert 1,5 miljard euro omzet op

Nederlandse webwinkels hebben afgelopen jaar 119 miljoen euro geïnvesteerd in affiliate marketing. Dit leverde een omzet op van 1,5 miljard euro, zo blijkt uit de Affiliate Markt Monitor 2010 van het bureau Blauw Research.

 

De groei in uitgaven bedroeg afgelopen jaar 23 procent meer dan vorig jaar. De omzetstijging nam met 15 procent toe, schrijft Twinkle Magazine. De cijfers betreffen webwinkels, maar ook verkopers van reizen en andere online diensten. Van de totale omzet ging 21,2 procent naar eigenaren van shopping sites. Een jaar eerder was dat nog meer dan een kwart.

 

Het is vooral de categorie Overig die explosief steeg. De verschillende aanbieders van affiliate marketing rekenen voor dit jaar opnieuw op een minimale stijging van de omzet met 20 procent.

Nederlandse webwinkels hebben afgelopen jaar 119 miljoen euro geïnvesteerd in affiliate marketing. Dit leverde een omzet op van 1,5 miljard euro, zo blijkt uit de Affiliate Markt Monitor 2010 van het bureau Blauw Research.

 

De groei in uitgaven bedroeg afgelopen jaar 23 procent meer dan vorig jaar. De omzetstijging nam met 15 procent toe, schrijft Twinkle Magazine. De cijfers betreffen webwinkels, maar ook verkopers van reizen en andere online diensten. Van de totale omzet ging 21,2 procent naar eigenaren van shopping sites. Een jaar eerder was dat nog meer dan een kwart.

 

Het is vooral de categorie Overig die explosief steeg. De verschillende aanbieders van affiliate marketing rekenen voor dit jaar opnieuw op een minimale stijging van de omzet met 20 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.