AH en Karwei helpen strijd tegen kanker | RetailDetail

AH en Karwei helpen strijd tegen kanker

Supermarktketen Albert Heijn en bouwmarktketen Karwei komen op maandag 29 augustus met een rozenactie ten behoeve van het goede doel. De verkoop van de rozen steunt de actie Ride for the Roses van KWF Kankerbestrijding. Doelstelling van de actie is om minstens honderdduizend euro in te zamelen.

Voor de actie werken de retailers samen met bloemenveiling FloraHolland en de Dutch Flower Group. De actie loopt tot 4 september als het jaarlijkse fietsevenement Ride for the Roses begint. In de winkels van Albert Heijn staan dan honderdduizend rozenboeketten, Karwei verkoopt vijftienduizend potrooscombinaties.

Ride for The Roses is een sponsortocht die bestaat sinds 1997 en verschillende landen wordt gereden. Initiatiefnemer is zevenvoudig touwinnaar Lance Armstrong. De opbrengst van Ride for the Roses gaat naar een onderzoek van professor Floor van Leeuwen.

Supermarktketen Albert Heijn en bouwmarktketen Karwei komen op maandag 29 augustus met een rozenactie ten behoeve van het goede doel. De verkoop van de rozen steunt de actie Ride for the Roses van KWF Kankerbestrijding. Doelstelling van de actie is om minstens honderdduizend euro in te zamelen.

Voor de actie werken de retailers samen met bloemenveiling FloraHolland en de Dutch Flower Group. De actie loopt tot 4 september als het jaarlijkse fietsevenement Ride for the Roses begint. In de winkels van Albert Heijn staan dan honderdduizend rozenboeketten, Karwei verkoopt vijftienduizend potrooscombinaties.

Ride for The Roses is een sponsortocht die bestaat sinds 1997 en verschillende landen wordt gereden. Initiatiefnemer is zevenvoudig touwinnaar Lance Armstrong. De opbrengst van Ride for the Roses gaat naar een onderzoek van professor Floor van Leeuwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.