AH laat prijsgarantie vallen | RetailDetail

AH laat prijsgarantie vallen

Supermarktketen Albert Heijn heeft de laagste actieprijsgarantie laten vervallen. Het bedrijf gebruikt vanaf nu de de slogan ‘De beste acties van Nederland’.

 

Volgens het vakblad Distrifood is dit het gevolg van een uitspraak van de Reclamecodecommissie, die verschillende uitingen over de laagste actieprijsgarantie ‘misleidend’ en ‘oneerlijk noemde. Klanten konden onder de regeling het aankoopbedrag van een aanbieding terugkrijgen als een product elders goedkoper was.

 

Albert Heijn heeft nu het advies van de RCC opgevolgd om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. ‘De Reclamecodecommissie heeft geoordeeld dat wij een deel van onze beloften niet konden waarmaken en dat we de voorwaarden niet helder communiceerden. Aangezien we veel waarde hechten aan het oordeel van de commissie, zijn we gestopt met de term Laagste Actieprijsgarantie en gebruiken we nu de slogan “De beste acties van Nederland” ’, zegt woordvoerder Dagna Hoogkamer van Albert Heijn in een reactie tegen Distrifood.nl

Supermarktketen Albert Heijn heeft de laagste actieprijsgarantie laten vervallen. Het bedrijf gebruikt vanaf nu de de slogan ‘De beste acties van Nederland’.

 

Volgens het vakblad Distrifood is dit het gevolg van een uitspraak van de Reclamecodecommissie, die verschillende uitingen over de laagste actieprijsgarantie ‘misleidend’ en ‘oneerlijk noemde. Klanten konden onder de regeling het aankoopbedrag van een aanbieding terugkrijgen als een product elders goedkoper was.

 

Albert Heijn heeft nu het advies van de RCC opgevolgd om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. ‘De Reclamecodecommissie heeft geoordeeld dat wij een deel van onze beloften niet konden waarmaken en dat we de voorwaarden niet helder communiceerden. Aangezien we veel waarde hechten aan het oordeel van de commissie, zijn we gestopt met de term Laagste Actieprijsgarantie en gebruiken we nu de slogan “De beste acties van Nederland” ’, zegt woordvoerder Dagna Hoogkamer van Albert Heijn in een reactie tegen Distrifood.nl

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.