AH laat prijsgarantie vallen

Supermarktketen Albert Heijn heeft de laagste actieprijsgarantie laten vervallen. Het bedrijf gebruikt vanaf nu de de slogan ‘De beste acties van Nederland’.

 

Volgens het vakblad Distrifood is dit het gevolg van een uitspraak van de Reclamecodecommissie, die verschillende uitingen over de laagste actieprijsgarantie ‘misleidend’ en ‘oneerlijk noemde. Klanten konden onder de regeling het aankoopbedrag van een aanbieding terugkrijgen als een product elders goedkoper was.

 

Albert Heijn heeft nu het advies van de RCC opgevolgd om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. ‘De Reclamecodecommissie heeft geoordeeld dat wij een deel van onze beloften niet konden waarmaken en dat we de voorwaarden niet helder communiceerden. Aangezien we veel waarde hechten aan het oordeel van de commissie, zijn we gestopt met de term Laagste Actieprijsgarantie en gebruiken we nu de slogan “De beste acties van Nederland” ’, zegt woordvoerder Dagna Hoogkamer van Albert Heijn in een reactie tegen Distrifood.nl

Supermarktketen Albert Heijn heeft de laagste actieprijsgarantie laten vervallen. Het bedrijf gebruikt vanaf nu de de slogan ‘De beste acties van Nederland’.

 

Volgens het vakblad Distrifood is dit het gevolg van een uitspraak van de Reclamecodecommissie, die verschillende uitingen over de laagste actieprijsgarantie ‘misleidend’ en ‘oneerlijk noemde. Klanten konden onder de regeling het aankoopbedrag van een aanbieding terugkrijgen als een product elders goedkoper was.

 

Albert Heijn heeft nu het advies van de RCC opgevolgd om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. ‘De Reclamecodecommissie heeft geoordeeld dat wij een deel van onze beloften niet konden waarmaken en dat we de voorwaarden niet helder communiceerden. Aangezien we veel waarde hechten aan het oordeel van de commissie, zijn we gestopt met de term Laagste Actieprijsgarantie en gebruiken we nu de slogan “De beste acties van Nederland” ’, zegt woordvoerder Dagna Hoogkamer van Albert Heijn in een reactie tegen Distrifood.nl

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top