AH laat prijsgarantie vallen

Supermarktketen Albert Heijn heeft de laagste actieprijsgarantie laten vervallen. Het bedrijf gebruikt vanaf nu de de slogan ‘De beste acties van Nederland’.

 

Volgens het vakblad Distrifood is dit het gevolg van een uitspraak van de Reclamecodecommissie, die verschillende uitingen over de laagste actieprijsgarantie ‘misleidend’ en ‘oneerlijk noemde. Klanten konden onder de regeling het aankoopbedrag van een aanbieding terugkrijgen als een product elders goedkoper was.

 

Albert Heijn heeft nu het advies van de RCC opgevolgd om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. ‘De Reclamecodecommissie heeft geoordeeld dat wij een deel van onze beloften niet konden waarmaken en dat we de voorwaarden niet helder communiceerden. Aangezien we veel waarde hechten aan het oordeel van de commissie, zijn we gestopt met de term Laagste Actieprijsgarantie en gebruiken we nu de slogan “De beste acties van Nederland” ’, zegt woordvoerder Dagna Hoogkamer van Albert Heijn in een reactie tegen Distrifood.nl

Supermarktketen Albert Heijn heeft de laagste actieprijsgarantie laten vervallen. Het bedrijf gebruikt vanaf nu de de slogan ‘De beste acties van Nederland’.

 

Volgens het vakblad Distrifood is dit het gevolg van een uitspraak van de Reclamecodecommissie, die verschillende uitingen over de laagste actieprijsgarantie ‘misleidend’ en ‘oneerlijk noemde. Klanten konden onder de regeling het aankoopbedrag van een aanbieding terugkrijgen als een product elders goedkoper was.

 

Albert Heijn heeft nu het advies van de RCC opgevolgd om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. ‘De Reclamecodecommissie heeft geoordeeld dat wij een deel van onze beloften niet konden waarmaken en dat we de voorwaarden niet helder communiceerden. Aangezien we veel waarde hechten aan het oordeel van de commissie, zijn we gestopt met de term Laagste Actieprijsgarantie en gebruiken we nu de slogan “De beste acties van Nederland” ’, zegt woordvoerder Dagna Hoogkamer van Albert Heijn in een reactie tegen Distrifood.nl

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top