AH laat prijsgarantie vallen

Supermarktketen Albert Heijn heeft de laagste actieprijsgarantie laten vervallen. Het bedrijf gebruikt vanaf nu de de slogan ‘De beste acties van Nederland’.

 

Volgens het vakblad Distrifood is dit het gevolg van een uitspraak van de Reclamecodecommissie, die verschillende uitingen over de laagste actieprijsgarantie ‘misleidend’ en ‘oneerlijk noemde. Klanten konden onder de regeling het aankoopbedrag van een aanbieding terugkrijgen als een product elders goedkoper was.

 

Albert Heijn heeft nu het advies van de RCC opgevolgd om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. ‘De Reclamecodecommissie heeft geoordeeld dat wij een deel van onze beloften niet konden waarmaken en dat we de voorwaarden niet helder communiceerden. Aangezien we veel waarde hechten aan het oordeel van de commissie, zijn we gestopt met de term Laagste Actieprijsgarantie en gebruiken we nu de slogan “De beste acties van Nederland” ’, zegt woordvoerder Dagna Hoogkamer van Albert Heijn in een reactie tegen Distrifood.nl

Supermarktketen Albert Heijn heeft de laagste actieprijsgarantie laten vervallen. Het bedrijf gebruikt vanaf nu de de slogan ‘De beste acties van Nederland’.

 

Volgens het vakblad Distrifood is dit het gevolg van een uitspraak van de Reclamecodecommissie, die verschillende uitingen over de laagste actieprijsgarantie ‘misleidend’ en ‘oneerlijk noemde. Klanten konden onder de regeling het aankoopbedrag van een aanbieding terugkrijgen als een product elders goedkoper was.

 

Albert Heijn heeft nu het advies van de RCC opgevolgd om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. ‘De Reclamecodecommissie heeft geoordeeld dat wij een deel van onze beloften niet konden waarmaken en dat we de voorwaarden niet helder communiceerden. Aangezien we veel waarde hechten aan het oordeel van de commissie, zijn we gestopt met de term Laagste Actieprijsgarantie en gebruiken we nu de slogan “De beste acties van Nederland” ’, zegt woordvoerder Dagna Hoogkamer van Albert Heijn in een reactie tegen Distrifood.nl

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Back to top