AH wisselt voetballers in voor Superdieren

Albert Heijn stopt met de acties rond voetbalplaatjes. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlengt het contract met de Eredivisie niet. Deze week begint de keten in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds wel een spaaractie rond Superdieren.

 

Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een pakje met vier kaartjes. In totaal zijn er 204 Superdieren, die in een speciaal verzamel- en doeboek kunnen worden geplakt. De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hebben alle dieren punten gekregen. Doordat de kaartjes verschillende waardes hebben, kunnen er verschillende spelletjes mee gespeeld worden

 

De vraag is of deze actie net zo populair wordt als de voetbalplaatjes. Deze werd drie jaar achter elkaar gevoerd en zorgde vooral in de eerste twee jaar soms voor chaotische taferelen rond de winkels. Albert Heijn had een optie om het contract nog met twee jaar te verlengen, maar zag daar vanaf omdat ' het tijd wordt voor iets nieuws'. 

Albert Heijn stopt met de acties rond voetbalplaatjes. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlengt het contract met de Eredivisie niet. Deze week begint de keten in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds wel een spaaractie rond Superdieren.

 

Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een pakje met vier kaartjes. In totaal zijn er 204 Superdieren, die in een speciaal verzamel- en doeboek kunnen worden geplakt. De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hebben alle dieren punten gekregen. Doordat de kaartjes verschillende waardes hebben, kunnen er verschillende spelletjes mee gespeeld worden

 

De vraag is of deze actie net zo populair wordt als de voetbalplaatjes. Deze werd drie jaar achter elkaar gevoerd en zorgde vooral in de eerste twee jaar soms voor chaotische taferelen rond de winkels. Albert Heijn had een optie om het contract nog met twee jaar te verlengen, maar zag daar vanaf omdat ' het tijd wordt voor iets nieuws'. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


 Sligro zoekt samenwerking voor Emté

20/07/2017

Sligro Food Group zoekt een samenwerking voor haar noodlijdende supermarktketen Emté. De groothandel in Veghel wil voor eind dit jaar een partij vinden waarmee de divisie foodretail de toekomst in kan.

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox

20/07/2017

Amazon blijft vernieuwen en uitbreiden en heeft nu zijn oog laten vallen op de markt van de maaltijdboxen. In een aantal steden waar Amazon Fresh beschikbaar is, kunnen klanten nu ook maaltijdboxen bestellen.

Mooie winstgroei voor Unilever

20/07/2017

In het eerste halfjaar van 2017 heeft Unilever zowel de omzet als de winst substantieel zien groeien. Die prestatie is vooral te danken aan prijsverhogingen en aan een positieve dynamiek in de categorieën verzorging en ijs. 

ChiqueOLatte wil uitrollen

19/07/2017

Chocoladeconcept ChiqueOLatte wil verder uitrollen. Het eerste chocoladecafé opende in april in winkelcentrum Plein 40-45 in Amsterdam-West.

Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië

19/07/2017

Zopas opende de groep Carrefour een eerste volwaardige vestiging van haar softdiscountformule Supeco in Italië. Het winkelconcept mikt zowel op gezinnen als op professionele klanten.

Picnic trekt naar regio Leiden

19/07/2017

Picnic gaat vanaf september bezorgen in de regio Leiden. De online super brengt hier straks vanuit een distributiehub in Leiden de bestelde boodschappen rond in de omgeving.

Back to top