AH wisselt voetballers in voor Superdieren

Albert Heijn stopt met de acties rond voetbalplaatjes. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlengt het contract met de Eredivisie niet. Deze week begint de keten in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds wel een spaaractie rond Superdieren.

 

Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een pakje met vier kaartjes. In totaal zijn er 204 Superdieren, die in een speciaal verzamel- en doeboek kunnen worden geplakt. De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hebben alle dieren punten gekregen. Doordat de kaartjes verschillende waardes hebben, kunnen er verschillende spelletjes mee gespeeld worden

 

De vraag is of deze actie net zo populair wordt als de voetbalplaatjes. Deze werd drie jaar achter elkaar gevoerd en zorgde vooral in de eerste twee jaar soms voor chaotische taferelen rond de winkels. Albert Heijn had een optie om het contract nog met twee jaar te verlengen, maar zag daar vanaf omdat ' het tijd wordt voor iets nieuws'. 

Albert Heijn stopt met de acties rond voetbalplaatjes. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlengt het contract met de Eredivisie niet. Deze week begint de keten in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds wel een spaaractie rond Superdieren.

 

Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een pakje met vier kaartjes. In totaal zijn er 204 Superdieren, die in een speciaal verzamel- en doeboek kunnen worden geplakt. De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hebben alle dieren punten gekregen. Doordat de kaartjes verschillende waardes hebben, kunnen er verschillende spelletjes mee gespeeld worden

 

De vraag is of deze actie net zo populair wordt als de voetbalplaatjes. Deze werd drie jaar achter elkaar gevoerd en zorgde vooral in de eerste twee jaar soms voor chaotische taferelen rond de winkels. Albert Heijn had een optie om het contract nog met twee jaar te verlengen, maar zag daar vanaf omdat ' het tijd wordt voor iets nieuws'. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Back to top