AH wisselt voetballers in voor Superdieren

Albert Heijn stopt met de acties rond voetbalplaatjes. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlengt het contract met de Eredivisie niet. Deze week begint de keten in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds wel een spaaractie rond Superdieren.

 

Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een pakje met vier kaartjes. In totaal zijn er 204 Superdieren, die in een speciaal verzamel- en doeboek kunnen worden geplakt. De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hebben alle dieren punten gekregen. Doordat de kaartjes verschillende waardes hebben, kunnen er verschillende spelletjes mee gespeeld worden

 

De vraag is of deze actie net zo populair wordt als de voetbalplaatjes. Deze werd drie jaar achter elkaar gevoerd en zorgde vooral in de eerste twee jaar soms voor chaotische taferelen rond de winkels. Albert Heijn had een optie om het contract nog met twee jaar te verlengen, maar zag daar vanaf omdat ' het tijd wordt voor iets nieuws'. 

Albert Heijn stopt met de acties rond voetbalplaatjes. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlengt het contract met de Eredivisie niet. Deze week begint de keten in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds wel een spaaractie rond Superdieren.

 

Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een pakje met vier kaartjes. In totaal zijn er 204 Superdieren, die in een speciaal verzamel- en doeboek kunnen worden geplakt. De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hebben alle dieren punten gekregen. Doordat de kaartjes verschillende waardes hebben, kunnen er verschillende spelletjes mee gespeeld worden

 

De vraag is of deze actie net zo populair wordt als de voetbalplaatjes. Deze werd drie jaar achter elkaar gevoerd en zorgde vooral in de eerste twee jaar soms voor chaotische taferelen rond de winkels. Albert Heijn had een optie om het contract nog met twee jaar te verlengen, maar zag daar vanaf omdat ' het tijd wordt voor iets nieuws'. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Voeding op maat: kansen voor retailers

27/06/2017

Wat als je consumenten op maat gesneden voeding kunt serveren waardoor ze gezonder worden? Op deze vraag zijn al de nodige startups gestrand. Ook de Nestlé's, Unilevers en supermarktretailers van deze wereld hebben interesse. 

Minder zout en geen suiker meer in groentenconserven

27/06/2017

Fabrikanten van groentenconserven doen vanaf de komende oogst minder zout in zomergroenten in pot en blik, suiker gaat zelfs helemaal in de ban. De nieuwe normen gelden voor ruim 40% van alle groenteconserven.

Ekoplaza test webshop voor Belgische klanten

26/06/2017

De Nederlandse supermarktketen Ekoplaza is gestart met een test rond de online verkoop aan Belgische klanten. Net als in Nederland worden de bestellingen gewoon aan huis geleverd. Fysieke vestigingen komen er nog niet in België.

Mobiele supermarkt zonder werknemers uitgetest in Shanghai

26/06/2017

In Shanghai, één van de grootste steden van China, is een proefproject gestart met een mobiele supermarkt die volledig autonoom werkt. Wheelys Moby Mart is 24 uur per dag geopend en moet makkelijk inzetbaar zijn.

Opinie: Grotere zorgen om Colruyt dan om Ahold Delhaize

23/06/2017

Zowel Ahold Delhaize als Colruyt kregen ferme klappen op de beurs: beleggers lijken het vertrouwen in supermarktaandelen helemaal kwijt. Maar de ene retailer is de andere niet: Ahold Delhaize lijkt er bovenop te komen, Colruyt heeft zorgen. 

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

23/06/2017

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Back to top