AH wisselt voetballers in voor Superdieren

Albert Heijn stopt met de acties rond voetbalplaatjes. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlengt het contract met de Eredivisie niet. Deze week begint de keten in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds wel een spaaractie rond Superdieren.

 

Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een pakje met vier kaartjes. In totaal zijn er 204 Superdieren, die in een speciaal verzamel- en doeboek kunnen worden geplakt. De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hebben alle dieren punten gekregen. Doordat de kaartjes verschillende waardes hebben, kunnen er verschillende spelletjes mee gespeeld worden

 

De vraag is of deze actie net zo populair wordt als de voetbalplaatjes. Deze werd drie jaar achter elkaar gevoerd en zorgde vooral in de eerste twee jaar soms voor chaotische taferelen rond de winkels. Albert Heijn had een optie om het contract nog met twee jaar te verlengen, maar zag daar vanaf omdat ' het tijd wordt voor iets nieuws'. 

Albert Heijn stopt met de acties rond voetbalplaatjes. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlengt het contract met de Eredivisie niet. Deze week begint de keten in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds wel een spaaractie rond Superdieren.

 

Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een pakje met vier kaartjes. In totaal zijn er 204 Superdieren, die in een speciaal verzamel- en doeboek kunnen worden geplakt. De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hebben alle dieren punten gekregen. Doordat de kaartjes verschillende waardes hebben, kunnen er verschillende spelletjes mee gespeeld worden

 

De vraag is of deze actie net zo populair wordt als de voetbalplaatjes. Deze werd drie jaar achter elkaar gevoerd en zorgde vooral in de eerste twee jaar soms voor chaotische taferelen rond de winkels. Albert Heijn had een optie om het contract nog met twee jaar te verlengen, maar zag daar vanaf omdat ' het tijd wordt voor iets nieuws'. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top