AH wisselt voetballers in voor Superdieren

Albert Heijn stopt met de acties rond voetbalplaatjes. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlengt het contract met de Eredivisie niet. Deze week begint de keten in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds wel een spaaractie rond Superdieren.

 

Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een pakje met vier kaartjes. In totaal zijn er 204 Superdieren, die in een speciaal verzamel- en doeboek kunnen worden geplakt. De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hebben alle dieren punten gekregen. Doordat de kaartjes verschillende waardes hebben, kunnen er verschillende spelletjes mee gespeeld worden

 

De vraag is of deze actie net zo populair wordt als de voetbalplaatjes. Deze werd drie jaar achter elkaar gevoerd en zorgde vooral in de eerste twee jaar soms voor chaotische taferelen rond de winkels. Albert Heijn had een optie om het contract nog met twee jaar te verlengen, maar zag daar vanaf omdat ' het tijd wordt voor iets nieuws'. 

Albert Heijn stopt met de acties rond voetbalplaatjes. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlengt het contract met de Eredivisie niet. Deze week begint de keten in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds wel een spaaractie rond Superdieren.

 

Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een pakje met vier kaartjes. In totaal zijn er 204 Superdieren, die in een speciaal verzamel- en doeboek kunnen worden geplakt. De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hebben alle dieren punten gekregen. Doordat de kaartjes verschillende waardes hebben, kunnen er verschillende spelletjes mee gespeeld worden

 

De vraag is of deze actie net zo populair wordt als de voetbalplaatjes. Deze werd drie jaar achter elkaar gevoerd en zorgde vooral in de eerste twee jaar soms voor chaotische taferelen rond de winkels. Albert Heijn had een optie om het contract nog met twee jaar te verlengen, maar zag daar vanaf omdat ' het tijd wordt voor iets nieuws'. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top