Al 4% van de Collect&Go-reservaties gebeurt mobiel

Na Delhaize heeft ook Colruyt al een tweede versie van zijn mobiele applicatie. Sinds de lancering van de app in juni gebeurt volgens de distributeur reeds 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone. Vanaf vandaag, 20 oktober, is daarom een vernieuwde versie beschikbaar met onder meer een registratiesysteem en memoblok.

Consument doet boodschappen mobiel

De applicatie voor iPhone en Android van Colruyt laat klanten toe hun boodschappenlijstje mobiel op te stellen en daarna rechtstreeks een reservatie te plaatsen via Colruyts Collect&Go-systeem. Daarmee was Colruyt de eerste Belgische supermarktketen die mobiel bestellen mogelijk maakte. Al verbeterde Delhaize eerder deze maand zijn retailapp om hetzelfde mogelijk te maken met Delhaize Direct.


Mobiele applicaties maken snel hun opgang in de retailwereld. “De groeiende populariteit van smartphones verandert de manier waarop klanten hun boodschappen doen. Collect&Go-klanten – voornamelijk tweeverdieners met kinderen – kiezen zo voor nog meer tijdswinst en efficiëntie”, weet Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go.


“De downloadcijfers zijn duidelijk: de Collect&Go-app is geen gadget. Wekenlang was hij de populairste gratis applicatie op de App Store. Vier procent van de reservaties gebeurt nu via smartphone en de reacties zijn heel positief”, aldus nog Ceuleers.

Colruytapp V2.0

Mede dankzij suggesties van gebruikers heeft Colruyt na amper vier maanden een tweede versie van de app ontwikkeld om het winkelen nog efficiënter te laten verlopen. Zo kunnen nieuwe klanten zich vanaf nu rechtstreeks via de applicatie registreren, eventueel door de getrouwheidskaart van Colruyt te scannen.


Een andere vernieuwing is het memoblok, dat Colruyt omschrijft als de digitale versie van de Collect&Go-Post-its, voor “wanneer de klant weinig tijd heeft of wanneer de smartphone geen bereik heeft”. Ook kon Colruyt niet achterblijven op het gebied van geolocalisatie. De vernieuwde app wijst vanaf nu namelijk automatisch de weg naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.


 

{youtubejw}hJJZOeGlBhg{/youtubejw}


 

Na Delhaize heeft ook Colruyt al een tweede versie van zijn mobiele applicatie. Sinds de lancering van de app in juni gebeurt volgens de distributeur reeds 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone. Vanaf vandaag, 20 oktober, is daarom een vernieuwde versie beschikbaar met onder meer een registratiesysteem en memoblok.

Consument doet boodschappen mobiel

De applicatie voor iPhone en Android van Colruyt laat klanten toe hun boodschappenlijstje mobiel op te stellen en daarna rechtstreeks een reservatie te plaatsen via Colruyts Collect&Go-systeem. Daarmee was Colruyt de eerste Belgische supermarktketen die mobiel bestellen mogelijk maakte. Al verbeterde Delhaize eerder deze maand zijn retailapp om hetzelfde mogelijk te maken met Delhaize Direct.


Mobiele applicaties maken snel hun opgang in de retailwereld. “De groeiende populariteit van smartphones verandert de manier waarop klanten hun boodschappen doen. Collect&Go-klanten – voornamelijk tweeverdieners met kinderen – kiezen zo voor nog meer tijdswinst en efficiëntie”, weet Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go.


“De downloadcijfers zijn duidelijk: de Collect&Go-app is geen gadget. Wekenlang was hij de populairste gratis applicatie op de App Store. Vier procent van de reservaties gebeurt nu via smartphone en de reacties zijn heel positief”, aldus nog Ceuleers.

Colruytapp V2.0

Mede dankzij suggesties van gebruikers heeft Colruyt na amper vier maanden een tweede versie van de app ontwikkeld om het winkelen nog efficiënter te laten verlopen. Zo kunnen nieuwe klanten zich vanaf nu rechtstreeks via de applicatie registreren, eventueel door de getrouwheidskaart van Colruyt te scannen.


Een andere vernieuwing is het memoblok, dat Colruyt omschrijft als de digitale versie van de Collect&Go-Post-its, voor “wanneer de klant weinig tijd heeft of wanneer de smartphone geen bereik heeft”. Ook kon Colruyt niet achterblijven op het gebied van geolocalisatie. De vernieuwde app wijst vanaf nu namelijk automatisch de weg naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.


 

{youtubejw}hJJZOeGlBhg{/youtubejw}


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top