Albert Heijn gaat stunten met non-food

Albert Heijn gaat vanaf volgende week uitgebreid stunten met non-food-aanbiedingen. De supermarktketen komt wekelijks met drie aanbiedingen tegen "waanzinnig lage prijzen". De eerste twee worden op zaterdag bekendgemaakt, de derde op woensdag.

Daarmee zet Albert Heijn een nieuwe stap in de verkoop van non-foodproducten, nadat de marktleider onder de Nederlandse supermarkten vorig jaar al een assortiment aan non-foodproducten opnam in zijn grotere winkels. AH volgde zo het voorbeeld van de grote Britse supermarktketens, die de afgelopen jaren een aanzienlijk marktaandeel hebben veroverd in non-food. In Nederland waren vooral discounters Aldi en Lidl jarenlang succesvol met speciale non-foodaanbiedingen.

Volgens Albert Heijn gaat de actie drie weken lopen en gaat het om A-merkproducten. Voor de actie geldt dat de aanbiedingen gelden tot het moment dat het product is uitverkocht, in tegenstelling tot de foodaanbiedingen van AH waarbij het meestal mogelijk is een bon te krijgen als een aanbieding is uitverkocht.

Albert Heijn gaat vanaf volgende week uitgebreid stunten met non-food-aanbiedingen. De supermarktketen komt wekelijks met drie aanbiedingen tegen "waanzinnig lage prijzen". De eerste twee worden op zaterdag bekendgemaakt, de derde op woensdag.

Daarmee zet Albert Heijn een nieuwe stap in de verkoop van non-foodproducten, nadat de marktleider onder de Nederlandse supermarkten vorig jaar al een assortiment aan non-foodproducten opnam in zijn grotere winkels. AH volgde zo het voorbeeld van de grote Britse supermarktketens, die de afgelopen jaren een aanzienlijk marktaandeel hebben veroverd in non-food. In Nederland waren vooral discounters Aldi en Lidl jarenlang succesvol met speciale non-foodaanbiedingen.

Volgens Albert Heijn gaat de actie drie weken lopen en gaat het om A-merkproducten. Voor de actie geldt dat de aanbiedingen gelden tot het moment dat het product is uitverkocht, in tegenstelling tot de foodaanbiedingen van AH waarbij het meestal mogelijk is een bon te krijgen als een aanbieding is uitverkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top