Albert Heijn gaat stunten met non-food

Albert Heijn gaat vanaf volgende week uitgebreid stunten met non-food-aanbiedingen. De supermarktketen komt wekelijks met drie aanbiedingen tegen "waanzinnig lage prijzen". De eerste twee worden op zaterdag bekendgemaakt, de derde op woensdag.

Daarmee zet Albert Heijn een nieuwe stap in de verkoop van non-foodproducten, nadat de marktleider onder de Nederlandse supermarkten vorig jaar al een assortiment aan non-foodproducten opnam in zijn grotere winkels. AH volgde zo het voorbeeld van de grote Britse supermarktketens, die de afgelopen jaren een aanzienlijk marktaandeel hebben veroverd in non-food. In Nederland waren vooral discounters Aldi en Lidl jarenlang succesvol met speciale non-foodaanbiedingen.

Volgens Albert Heijn gaat de actie drie weken lopen en gaat het om A-merkproducten. Voor de actie geldt dat de aanbiedingen gelden tot het moment dat het product is uitverkocht, in tegenstelling tot de foodaanbiedingen van AH waarbij het meestal mogelijk is een bon te krijgen als een aanbieding is uitverkocht.

Albert Heijn gaat vanaf volgende week uitgebreid stunten met non-food-aanbiedingen. De supermarktketen komt wekelijks met drie aanbiedingen tegen "waanzinnig lage prijzen". De eerste twee worden op zaterdag bekendgemaakt, de derde op woensdag.

Daarmee zet Albert Heijn een nieuwe stap in de verkoop van non-foodproducten, nadat de marktleider onder de Nederlandse supermarkten vorig jaar al een assortiment aan non-foodproducten opnam in zijn grotere winkels. AH volgde zo het voorbeeld van de grote Britse supermarktketens, die de afgelopen jaren een aanzienlijk marktaandeel hebben veroverd in non-food. In Nederland waren vooral discounters Aldi en Lidl jarenlang succesvol met speciale non-foodaanbiedingen.

Volgens Albert Heijn gaat de actie drie weken lopen en gaat het om A-merkproducten. Voor de actie geldt dat de aanbiedingen gelden tot het moment dat het product is uitverkocht, in tegenstelling tot de foodaanbiedingen van AH waarbij het meestal mogelijk is een bon te krijgen als een aanbieding is uitverkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Back to top