Albert Heijn gaat stunten met non-food | RetailDetail

Albert Heijn gaat stunten met non-food

Albert Heijn gaat vanaf volgende week uitgebreid stunten met non-food-aanbiedingen. De supermarktketen komt wekelijks met drie aanbiedingen tegen "waanzinnig lage prijzen". De eerste twee worden op zaterdag bekendgemaakt, de derde op woensdag.

Daarmee zet Albert Heijn een nieuwe stap in de verkoop van non-foodproducten, nadat de marktleider onder de Nederlandse supermarkten vorig jaar al een assortiment aan non-foodproducten opnam in zijn grotere winkels. AH volgde zo het voorbeeld van de grote Britse supermarktketens, die de afgelopen jaren een aanzienlijk marktaandeel hebben veroverd in non-food. In Nederland waren vooral discounters Aldi en Lidl jarenlang succesvol met speciale non-foodaanbiedingen.

Volgens Albert Heijn gaat de actie drie weken lopen en gaat het om A-merkproducten. Voor de actie geldt dat de aanbiedingen gelden tot het moment dat het product is uitverkocht, in tegenstelling tot de foodaanbiedingen van AH waarbij het meestal mogelijk is een bon te krijgen als een aanbieding is uitverkocht.

Albert Heijn gaat vanaf volgende week uitgebreid stunten met non-food-aanbiedingen. De supermarktketen komt wekelijks met drie aanbiedingen tegen "waanzinnig lage prijzen". De eerste twee worden op zaterdag bekendgemaakt, de derde op woensdag.

Daarmee zet Albert Heijn een nieuwe stap in de verkoop van non-foodproducten, nadat de marktleider onder de Nederlandse supermarkten vorig jaar al een assortiment aan non-foodproducten opnam in zijn grotere winkels. AH volgde zo het voorbeeld van de grote Britse supermarktketens, die de afgelopen jaren een aanzienlijk marktaandeel hebben veroverd in non-food. In Nederland waren vooral discounters Aldi en Lidl jarenlang succesvol met speciale non-foodaanbiedingen.

Volgens Albert Heijn gaat de actie drie weken lopen en gaat het om A-merkproducten. Voor de actie geldt dat de aanbiedingen gelden tot het moment dat het product is uitverkocht, in tegenstelling tot de foodaanbiedingen van AH waarbij het meestal mogelijk is een bon te krijgen als een aanbieding is uitverkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.