Albert Heijn heeft beste mobiele applicatie. | RetailDetail

Albert Heijn heeft beste mobiele applicatie.

Albert Heijn heeft met zijn applicatie voor mobiele telefoons Appie de prijs gewonnen voor de beste mobiele app. Deze prijs werd uitgereikt in het kader van de Mobile Media & Marketing Awards op initiatief van onder meer dagblad DeTelegraaf.

 

Appie is naar schatting al zo'n driehonderdduizend keer gedownload uit de app-store van Apple en is sinds eind 2010 ook beschikbaar voor toestellen die draaien op het besturingssysteem Android. De afgelopen periode is het palet aan functionaliteiten verder uitgebreid. Zo kunnen door middel van de barcodescanner makkelijk boodschappenlijstjes worden samengesteld en in een aantal winkels exra informatie over producten worden aangevraagd.

 

Verder is het mogelijk de route door de winkel makkelijk samen te stellen en bevat de app toegang tot een enorme database met recepten.KLM won bij het gala de prijs voor de beste mobiele website, terwijl Autoweek de beste app voor een tablet heeft. De publieksprijs tenslotte ging naar Buienradar.

Albert Heijn heeft met zijn applicatie voor mobiele telefoons Appie de prijs gewonnen voor de beste mobiele app. Deze prijs werd uitgereikt in het kader van de Mobile Media & Marketing Awards op initiatief van onder meer dagblad DeTelegraaf.

 

Appie is naar schatting al zo'n driehonderdduizend keer gedownload uit de app-store van Apple en is sinds eind 2010 ook beschikbaar voor toestellen die draaien op het besturingssysteem Android. De afgelopen periode is het palet aan functionaliteiten verder uitgebreid. Zo kunnen door middel van de barcodescanner makkelijk boodschappenlijstjes worden samengesteld en in een aantal winkels exra informatie over producten worden aangevraagd.

 

Verder is het mogelijk de route door de winkel makkelijk samen te stellen en bevat de app toegang tot een enorme database met recepten.KLM won bij het gala de prijs voor de beste mobiele website, terwijl Autoweek de beste app voor een tablet heeft. De publieksprijs tenslotte ging naar Buienradar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.