Albert Heijn heeft beste retailmerk van Nederland | RetailDetail

Albert Heijn heeft beste retailmerk van Nederland

Consumenten in Nederland geven supermarktketen Albert Heijn het hoogste rapportcijfer. De marktleider onder de foodverkopers bleef Bol.com, Ikea en Wehkamp voor in het onderzoek van prijsvergelijker Kelkoo. Albert Heijn scoorde in het onderzoek het beste met onder meer 'acties en aanbiedingen', 'in-store beleving' en 'betrouwbaarheid'. 

 

Het onderzoek van Kelkoo is enkele maanden geleden uitgevoerd onder vijftienhonderd consumenten. De ondervraagden werd gevraagd de 45 grootste winkelketens en de vijf belangrijkste online retailers van Nederland te beoordelen. Uit het onderzoek bleek ook dat consumenten de prijs-kwaliteitverhouding het belangrijkste criterium vinden bij een winkelmerk. In die categorie staan discounters Aldi en Lidl bovenaan, maar dat is niet genoeg om ze een plek te bezorgen in de algemene top 10.



Consumenten in Nederland geven supermarktketen Albert Heijn het hoogste rapportcijfer. De marktleider onder de foodverkopers bleef Bol.com, Ikea en Wehkamp voor in het onderzoek van prijsvergelijker Kelkoo. Albert Heijn scoorde in het onderzoek het beste met onder meer 'acties en aanbiedingen', 'in-store beleving' en 'betrouwbaarheid'. 

 

Het onderzoek van Kelkoo is enkele maanden geleden uitgevoerd onder vijftienhonderd consumenten. De ondervraagden werd gevraagd de 45 grootste winkelketens en de vijf belangrijkste online retailers van Nederland te beoordelen. Uit het onderzoek bleek ook dat consumenten de prijs-kwaliteitverhouding het belangrijkste criterium vinden bij een winkelmerk. In die categorie staan discounters Aldi en Lidl bovenaan, maar dat is niet genoeg om ze een plek te bezorgen in de algemene top 10.



Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.