Albert Heijn stapt in proef mobiel betalen

Betalen door alleen je mobiele telefoon of portemonnee even langs een betaalpad te halen. Daarmee experimenteert Albert Heijn samen met Rabobank bij de vestiging van AH to go bij het World Trade Center in Amsterdam. Klanten hebben alleen een zogenoemde NFC-sticker nodig.

Virtuele portemonnee

NFC staat voor Near Field Communication en wordt al langer gezien als een belangrijke manier om betalingen snel te kunnen verrichten voor de toekomst. De sticker is gekoppeld aan de door Rabobank gelanceerde virtuele portemonnee MiniTix, maar klanten van alle Nederlandse banken kunnen aan de proef meedoen.

 

In de toekomst wordt verwacht dat de meeste mobiele telefoons standaard zullen zijn uitgerust met een NFC-chip, maar omdat veel mobieltjes dat nog niet zijn wordt bij de proef gewerkt met de stickers. Albert Heijn hoopt daarmee betalingen sneller te kunnen afhandelen, waardoor de wachttijden bij de kassa afnemen.

Startpakket

Klanten die mee willen doen aan de proef kunnen bij de genoemde vestiging van AH to go een startpakket ophalen. Daarin zitten een witte en een zwarte sticker voor respectievelijk interne bevestiging of om aan de buitenkant van telefoon of portemonnee te plakken. Daarnaast staat een barcode op de verpakking die moet worden gebruikt om de dienst thuis op de computer te activeren.


Het zijn niet de eerste proeven met mobiel betalen in Nederland. Vier jaar geleden probeerde Rabobank het al een keertje met supermarktketen C1000. Toen kregen klanten een mobiele telefoon met een NFC-chip. Ook Albert Heijn had eerder een proef, die onder meer bij de to go op station Amsterdam-Amstel liep.

 

Betalen door alleen je mobiele telefoon of portemonnee even langs een betaalpad te halen. Daarmee experimenteert Albert Heijn samen met Rabobank bij de vestiging van AH to go bij het World Trade Center in Amsterdam. Klanten hebben alleen een zogenoemde NFC-sticker nodig.

Virtuele portemonnee

NFC staat voor Near Field Communication en wordt al langer gezien als een belangrijke manier om betalingen snel te kunnen verrichten voor de toekomst. De sticker is gekoppeld aan de door Rabobank gelanceerde virtuele portemonnee MiniTix, maar klanten van alle Nederlandse banken kunnen aan de proef meedoen.

 

In de toekomst wordt verwacht dat de meeste mobiele telefoons standaard zullen zijn uitgerust met een NFC-chip, maar omdat veel mobieltjes dat nog niet zijn wordt bij de proef gewerkt met de stickers. Albert Heijn hoopt daarmee betalingen sneller te kunnen afhandelen, waardoor de wachttijden bij de kassa afnemen.

Startpakket

Klanten die mee willen doen aan de proef kunnen bij de genoemde vestiging van AH to go een startpakket ophalen. Daarin zitten een witte en een zwarte sticker voor respectievelijk interne bevestiging of om aan de buitenkant van telefoon of portemonnee te plakken. Daarnaast staat een barcode op de verpakking die moet worden gebruikt om de dienst thuis op de computer te activeren.


Het zijn niet de eerste proeven met mobiel betalen in Nederland. Vier jaar geleden probeerde Rabobank het al een keertje met supermarktketen C1000. Toen kregen klanten een mobiele telefoon met een NFC-chip. Ook Albert Heijn had eerder een proef, die onder meer bij de to go op station Amsterdam-Amstel liep.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top