Albert Heijn zet voor het eerst Hamstertrucks in

Albert Heijn richt de komende twee weken marktpleinen in bij winkels door heel Nederland. Vanuit een vrachtwagen worden speciale actieproducten verkocht. De tour met de vrachtwagen maakt deel uit van de nieuwe serie zogenoemde Hamsterweken die vandaag begint onder de naam Hamstertour.

Dat meldt het vakblad Distrifood. Per dag doet de vrachtwagen met speciale actieproducten drie locaties aan. Het gaat daarbij vooral om XL-winkels of grote reguliere supermarkten. In totaal staan er 36 stops op het programma. Vanaf tafels worden producten verkocht die normaal niet in de winkels verkocht worden, waaronder kookboeken van Jamie Oliver en grootverpakkingen van wasmiddel Ariel. Deze worden met een flinke korting verkocht.

Bij iedere tien euro die klanten uitgeven aan boodschappen krijgen ze bovendien een kortingsbon. In de vrachtwagen reizen bovendien levensgrote hamsters mee, waarmee kinderen op de foto kunnen. De Hamsterweken zijn het traditionele najaarsoffensief van Albert Heijn. Deze duren in totaal een maand.

Albert Heijn richt de komende twee weken marktpleinen in bij winkels door heel Nederland. Vanuit een vrachtwagen worden speciale actieproducten verkocht. De tour met de vrachtwagen maakt deel uit van de nieuwe serie zogenoemde Hamsterweken die vandaag begint onder de naam Hamstertour.

Dat meldt het vakblad Distrifood. Per dag doet de vrachtwagen met speciale actieproducten drie locaties aan. Het gaat daarbij vooral om XL-winkels of grote reguliere supermarkten. In totaal staan er 36 stops op het programma. Vanaf tafels worden producten verkocht die normaal niet in de winkels verkocht worden, waaronder kookboeken van Jamie Oliver en grootverpakkingen van wasmiddel Ariel. Deze worden met een flinke korting verkocht.

Bij iedere tien euro die klanten uitgeven aan boodschappen krijgen ze bovendien een kortingsbon. In de vrachtwagen reizen bovendien levensgrote hamsters mee, waarmee kinderen op de foto kunnen. De Hamsterweken zijn het traditionele najaarsoffensief van Albert Heijn. Deze duren in totaal een maand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Delhaize herschikt directiecomité

15/01/2018

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

Back to top