Albert Heijn zet voor het eerst Hamstertrucks in | RetailDetail

Albert Heijn zet voor het eerst Hamstertrucks in

Albert Heijn richt de komende twee weken marktpleinen in bij winkels door heel Nederland. Vanuit een vrachtwagen worden speciale actieproducten verkocht. De tour met de vrachtwagen maakt deel uit van de nieuwe serie zogenoemde Hamsterweken die vandaag begint onder de naam Hamstertour.

Dat meldt het vakblad Distrifood. Per dag doet de vrachtwagen met speciale actieproducten drie locaties aan. Het gaat daarbij vooral om XL-winkels of grote reguliere supermarkten. In totaal staan er 36 stops op het programma. Vanaf tafels worden producten verkocht die normaal niet in de winkels verkocht worden, waaronder kookboeken van Jamie Oliver en grootverpakkingen van wasmiddel Ariel. Deze worden met een flinke korting verkocht.

Bij iedere tien euro die klanten uitgeven aan boodschappen krijgen ze bovendien een kortingsbon. In de vrachtwagen reizen bovendien levensgrote hamsters mee, waarmee kinderen op de foto kunnen. De Hamsterweken zijn het traditionele najaarsoffensief van Albert Heijn. Deze duren in totaal een maand.

Albert Heijn richt de komende twee weken marktpleinen in bij winkels door heel Nederland. Vanuit een vrachtwagen worden speciale actieproducten verkocht. De tour met de vrachtwagen maakt deel uit van de nieuwe serie zogenoemde Hamsterweken die vandaag begint onder de naam Hamstertour.

Dat meldt het vakblad Distrifood. Per dag doet de vrachtwagen met speciale actieproducten drie locaties aan. Het gaat daarbij vooral om XL-winkels of grote reguliere supermarkten. In totaal staan er 36 stops op het programma. Vanaf tafels worden producten verkocht die normaal niet in de winkels verkocht worden, waaronder kookboeken van Jamie Oliver en grootverpakkingen van wasmiddel Ariel. Deze worden met een flinke korting verkocht.

Bij iedere tien euro die klanten uitgeven aan boodschappen krijgen ze bovendien een kortingsbon. In de vrachtwagen reizen bovendien levensgrote hamsters mee, waarmee kinderen op de foto kunnen. De Hamsterweken zijn het traditionele najaarsoffensief van Albert Heijn. Deze duren in totaal een maand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.