Albert Heijn zet voor het eerst Hamstertrucks in

Albert Heijn richt de komende twee weken marktpleinen in bij winkels door heel Nederland. Vanuit een vrachtwagen worden speciale actieproducten verkocht. De tour met de vrachtwagen maakt deel uit van de nieuwe serie zogenoemde Hamsterweken die vandaag begint onder de naam Hamstertour.

Dat meldt het vakblad Distrifood. Per dag doet de vrachtwagen met speciale actieproducten drie locaties aan. Het gaat daarbij vooral om XL-winkels of grote reguliere supermarkten. In totaal staan er 36 stops op het programma. Vanaf tafels worden producten verkocht die normaal niet in de winkels verkocht worden, waaronder kookboeken van Jamie Oliver en grootverpakkingen van wasmiddel Ariel. Deze worden met een flinke korting verkocht.

Bij iedere tien euro die klanten uitgeven aan boodschappen krijgen ze bovendien een kortingsbon. In de vrachtwagen reizen bovendien levensgrote hamsters mee, waarmee kinderen op de foto kunnen. De Hamsterweken zijn het traditionele najaarsoffensief van Albert Heijn. Deze duren in totaal een maand.

Albert Heijn richt de komende twee weken marktpleinen in bij winkels door heel Nederland. Vanuit een vrachtwagen worden speciale actieproducten verkocht. De tour met de vrachtwagen maakt deel uit van de nieuwe serie zogenoemde Hamsterweken die vandaag begint onder de naam Hamstertour.

Dat meldt het vakblad Distrifood. Per dag doet de vrachtwagen met speciale actieproducten drie locaties aan. Het gaat daarbij vooral om XL-winkels of grote reguliere supermarkten. In totaal staan er 36 stops op het programma. Vanaf tafels worden producten verkocht die normaal niet in de winkels verkocht worden, waaronder kookboeken van Jamie Oliver en grootverpakkingen van wasmiddel Ariel. Deze worden met een flinke korting verkocht.

Bij iedere tien euro die klanten uitgeven aan boodschappen krijgen ze bovendien een kortingsbon. In de vrachtwagen reizen bovendien levensgrote hamsters mee, waarmee kinderen op de foto kunnen. De Hamsterweken zijn het traditionele najaarsoffensief van Albert Heijn. Deze duren in totaal een maand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top