Aldi viert in Nederland vroege Sinterklaas | RetailDetail

Aldi viert in Nederland vroege Sinterklaas

De pepernoten liggen in Nederland al vanaf januari in de supermarkten. Discounter Aldi is echter de eerste supermarktketen die adverteert met een compleet pakket sinterklaasartikelen.

Een advertentie in de landelijke dagbladen telt onder meer een aanbieding voor een marsepeinbroodje voor 89 cent, chocolade kruidnoten voor 1,29 euro, vier verschillende chocoladeletters, chocoladelollies, amandelspeculaasjes en gevulde speculaaskoeken.

Aldi Nederland volgt daarmee het voorbeeld van de zusterketen in België. Daar ontstond onlangs furore over dit onderwerp, waarbij onder meer het Sint-Nicolaasgenootschap in actie kwam. Die organisatie streeft ernaar ervoor te zorgen dat de goedheiligman niet te vroeg in het straatbeeld verschijnt.

De pepernoten liggen in Nederland al vanaf januari in de supermarkten. Discounter Aldi is echter de eerste supermarktketen die adverteert met een compleet pakket sinterklaasartikelen.

Een advertentie in de landelijke dagbladen telt onder meer een aanbieding voor een marsepeinbroodje voor 89 cent, chocolade kruidnoten voor 1,29 euro, vier verschillende chocoladeletters, chocoladelollies, amandelspeculaasjes en gevulde speculaaskoeken.

Aldi Nederland volgt daarmee het voorbeeld van de zusterketen in België. Daar ontstond onlangs furore over dit onderwerp, waarbij onder meer het Sint-Nicolaasgenootschap in actie kwam. Die organisatie streeft ernaar ervoor te zorgen dat de goedheiligman niet te vroeg in het straatbeeld verschijnt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.