Aldi viert in Nederland vroege Sinterklaas | RetailDetail

Aldi viert in Nederland vroege Sinterklaas

De pepernoten liggen in Nederland al vanaf januari in de supermarkten. Discounter Aldi is echter de eerste supermarktketen die adverteert met een compleet pakket sinterklaasartikelen.

Een advertentie in de landelijke dagbladen telt onder meer een aanbieding voor een marsepeinbroodje voor 89 cent, chocolade kruidnoten voor 1,29 euro, vier verschillende chocoladeletters, chocoladelollies, amandelspeculaasjes en gevulde speculaaskoeken.

Aldi Nederland volgt daarmee het voorbeeld van de zusterketen in België. Daar ontstond onlangs furore over dit onderwerp, waarbij onder meer het Sint-Nicolaasgenootschap in actie kwam. Die organisatie streeft ernaar ervoor te zorgen dat de goedheiligman niet te vroeg in het straatbeeld verschijnt.

De pepernoten liggen in Nederland al vanaf januari in de supermarkten. Discounter Aldi is echter de eerste supermarktketen die adverteert met een compleet pakket sinterklaasartikelen.

Een advertentie in de landelijke dagbladen telt onder meer een aanbieding voor een marsepeinbroodje voor 89 cent, chocolade kruidnoten voor 1,29 euro, vier verschillende chocoladeletters, chocoladelollies, amandelspeculaasjes en gevulde speculaaskoeken.

Aldi Nederland volgt daarmee het voorbeeld van de zusterketen in België. Daar ontstond onlangs furore over dit onderwerp, waarbij onder meer het Sint-Nicolaasgenootschap in actie kwam. Die organisatie streeft ernaar ervoor te zorgen dat de goedheiligman niet te vroeg in het straatbeeld verschijnt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.