‘Deel een container’: groepsaankoop voor winkeliers | RetailDetail

‘Deel een container’: groepsaankoop voor winkeliers

‘Deel een container’: groepsaankoop voor winkeliers

CST heeft met 'Deel een container' een nieuw concept ontwikkeld, dat het voor winkeliers mogelijk maakt om goedkoper producten aan te kopen bij fabrikanten. Door hun aankoop te delen met andere winkeliers kunnen ze tot 50 procent goedkoper aankopen.

Grotere bestellingen, lagere prijzen

Het Nederlandse bedrijf CST ontwikkelde voor 'Deel een container' een online platform waar basisproducten worden aangeboden. Daarbij fungeert 'Deel een container' als een volautomatische groothandelaar, waarbij een groot deel van de marge wordt doorgespeeld aan de winkelier die de aankoop doet. Om zo transparant mogelijk te zijn, vermeldt het ook openlijk alle aankoopprijzen en de eigen marges.


'Deel een container' biedt op zijn website de inhoud van de container volledig aan. Daarbij kunnen winkeliers een deel van een container aankopen. Zodra 100 procent van de container verkocht is, wordt de productie gestart.


Omdat 'Deel een container' op die manieer meteen een grote bestelling kan doen bij de fabrikanten - groter alvast dan de aparte winkeliers - kan het betere prijzen onderhandelen. Die lagere prijzen zorgen ervoor dat de winkeliers met een hogere marge kunnen werken. 'Deel een container' handelt ook al het papierwerk af en verstuurt de bestellingen naar de winkelier.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.