“E-commerce verhoogt de trafiek naar onze winkels” (Alain Hellebaut, Maxi Toys)

+
Alain Hellebaut, Maxi Toys (foto's Pat Verbruggen)

Maxi Toys integreert Bart Smit en werkt aan een upgrade waarbij speelgoed een grotere rol krijgt, ten koste van multimedia. RetailDetail bezocht de labowinkel in Roncq, net over de Franse grens, waar de retailer nieuwe concepten test.

 

Consolidatiebeweging

De speelgoedmarkt kende de afgelopen jaren flink wat verliezers, maar er zijn ook winnaars: één ervan is Maxi Toys, dat sinds de overname van Bart Smit nu de volledige Belgische markt afdekt en daarnaast vooral in Frankrijk actief is. CEO Alain Hellebaut concentreerde zich de afgelopen jaren op het stroomlijnen van de organisatie en het uitzetten van een heldere strategie. Krachtlijnen: een performante logistiek, slimme digitalisering, een optimalisering van het assortiment en het toevoegen van beleving en interactie in de winkelpunten.

Verder lezen?

Maak een account aan en krijg gratis toegang tot 5 plus-artikels per maand.

Nog geen account? Registreer nu gratis.Bedrijf? Registreer nu en geef abonnementen aan uw medewerkers.

Steeds op de hoogte van het belangrijkste retailnieuws.

Toegang tot exclusieve interviews, analyses en onderzoek

Maak deel uit van de grootste retailcommunity in de Benelux

+