“Growth marketing is gewoon slimme marketing” | RetailDetail

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”
Foto Home of Retail

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Snelle experimenten

Wat is growth marketing voor jou?

“Growth marketing is een slimme manier om aan marketing te doen. Vaak zie ik bij bedrijven het marketingplan van vorig jaar terugkomen, gerecycleerd met de datum van dit jaar. Dit is niet reactief, en de meeste kanalen zijn gesatureerd. Meestal wordt er om het luidste geroepen, en in het wilde weg geschoten met budgetten. Dit willen we slimmer aanpakken. Als growth marketers, kennen we de nieuwste kanalen, en zijn we een combinatie van een technisch profiel met dat van een marketeer. We zetten korte en snelle experimenten op om te kijken welke nieuwe acties goed presteren, en die gaan we dan schalen. Al onze beslissingen worden ondersteund door data, dus kunnen we correct een product in de markt lanceren of heel gericht de juiste mensen bereiken.”

 

Aan welke growth marketingprojecten werk je nu?

“Dat zijn best wel wat verschillende projecten. We werken telkens in sprints van twee weken, waarop we zoveel mogelijk acties kwalitatief uittesten. Nu zetten we een mobiele food applicatie in de markt en valideren we de marktvraag voor corporate startups. Daarin focussen we op experiment design. Dit is het testen van assumpties door te leren wat werkt en wat niet werkt. Dankzij het constant valideren bij klanten of prospecten, kunnen we snel de projecten cancelen die niet goed werken, en enkel projecten lanceren die het leven van klanten beter maakt. Ook organiseert Trigger donderdag 28 september de Growth Hacking Conference. Ons team zal hier aanwezig zijn en workshops geven omtrent de laatste nieuwe marketingtrends, samen met geweldige externe sprekers.”

 

Consument aan het stuur

Dus, je organiseert mee de Growth Hacking Conference. Welke topics halen jullie aan?

“Het Trigger team zal een introductie geven van growth marketing in de vorm van een workshop. Onze oprichter Yannick Khayati spreekt specifiek over waarom uw bedrijf een ‘head of growth’ nodig heeft. We hebben 12 gastsprekers die ook hun expertise omtrent growth marketing en hun perspectieven over de toekomst van marketing zullen delen.”

 

Hoe ziet voor jou dan de toekomst van marketing eruit?

“Dagelijks worden er veel nieuwe platformen en kanalen gelanceerd, van de nieuwe Facebook tot tools die niet-techneuten toch verder kunnen helpen in hun marketingacties. Zo denk ik aan data scraping of het bouwen van een soort Twitter in één dag, met een drag & drop websitebuilder. We weten allemaal dat technologie belangrijker wordt, maar het verschil zal liggen in het juist aanbieden van deze technologie aan de juiste mensen. Daarom denk ik dat growth marketing een grote rol zal spelen. Heel interactief feedback vergaren bij de klant, om te kijken wat werkt en wat niet werkt. De consument zit achter het stuur, dus moeten we heel gericht en juist kunnen te werk gaan bij het verspreiden van een boodschap.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.