200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas | RetailDetail

200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas

200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas

Vandaag valt bij 200.000 gezinnen in en om Poperinge de Pop.pas in de bus. Daarmee kunnen klanten bij de deelnemende lokale handelaars punten verzamelen en zo deelnemen aan een tombola met aankoopbonnen.

85 handelaars doen onmiddellijk mee

De initiatiefnemers waren van plan te starten met een vijftigtal deelnemende handelaars, maar dat zijn er dus al van bij de start 85 geworden. Bovendien melden zich nog steeds geïnteresseerden aan.

 

Deelnemers moeten zich zich eenmalig registreren bij een van de deelnemende handelaars of op www.shopinpops.be, waarop de gegevens van alle lokale handelaars en horecazaken te vinden zijn. Telkens ze daarna in een deelnemende winkel of horecazaak komen, kunnen ze de QR-code op hun pas laten inscannen met een tablet: zo verdienen ze een punt. Met de verzamelde punten nemen ze elke zondagavond om middernacht automatisch deel aan een tombola, waar voor 250 euro aan aankoopbonnen wordt verloot.

 

Plan omvat ook lokale geschenkbon

De Pop.pas maakt deel uit van het plan van het Poperingse gemeentebestuur en het lokale centrummanagement om de lokale handel een steun in de rug te geven. Hetzelfde geldt voor de bijhorende Pop.kado, een geschenkbon waarmee aankopen gedaan kunnen worden bij de lokale handelaars. De bon is te koop bij de toeristische dienst en in de bibliotheek.

 

De inschrijving voor de Pop.pas kost de handelaars 20 euro per maand tijdens de eerste twee jaar. Het derde en vierde jaar wordt het tarief opgetrokken tot 35 euro, nadien wordt het 45 euro. Het gemeentebestuur investeert dan weer 25.000 euro in het project.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.