200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas | RetailDetail

200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas

200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas

Vandaag valt bij 200.000 gezinnen in en om Poperinge de Pop.pas in de bus. Daarmee kunnen klanten bij de deelnemende lokale handelaars punten verzamelen en zo deelnemen aan een tombola met aankoopbonnen.

85 handelaars doen onmiddellijk mee

De initiatiefnemers waren van plan te starten met een vijftigtal deelnemende handelaars, maar dat zijn er dus al van bij de start 85 geworden. Bovendien melden zich nog steeds geïnteresseerden aan.

 

Deelnemers moeten zich zich eenmalig registreren bij een van de deelnemende handelaars of op www.shopinpops.be, waarop de gegevens van alle lokale handelaars en horecazaken te vinden zijn. Telkens ze daarna in een deelnemende winkel of horecazaak komen, kunnen ze de QR-code op hun pas laten inscannen met een tablet: zo verdienen ze een punt. Met de verzamelde punten nemen ze elke zondagavond om middernacht automatisch deel aan een tombola, waar voor 250 euro aan aankoopbonnen wordt verloot.

 

Plan omvat ook lokale geschenkbon

De Pop.pas maakt deel uit van het plan van het Poperingse gemeentebestuur en het lokale centrummanagement om de lokale handel een steun in de rug te geven. Hetzelfde geldt voor de bijhorende Pop.kado, een geschenkbon waarmee aankopen gedaan kunnen worden bij de lokale handelaars. De bon is te koop bij de toeristische dienst en in de bibliotheek.

 

De inschrijving voor de Pop.pas kost de handelaars 20 euro per maand tijdens de eerste twee jaar. Het derde en vierde jaar wordt het tarief opgetrokken tot 35 euro, nadien wordt het 45 euro. Het gemeentebestuur investeert dan weer 25.000 euro in het project.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.