ABN Amro en ING voeren contactloos betalen in | RetailDetail

ABN Amro en ING voeren contactloos betalen in

ABN Amro en ING voeren contactloos betalen in

ABN Amro en ING vervangen vanaf volgend jaar hun betaalpassen door een nieuwe versie, waarmee contactloos kan worden betaald. De consument moet de kaart dan niet meer in een betaalautomaat steken: die er tegenaan houden – zonder een pincode in te voeren – is genoeg.

Snel en efficiënte methode

De twee banken willen deze nieuwe vorm van betalen alleen mogelijk maken voor bedragen tot 25 euro. Na twee of drie contactloze betalingen op één dag moet de pincode voor de veiligheid wel worden ingevoerd. Het geld wordt direct van de rekening afgeschreven.

 

ABN Amro en ING werken nog aan de mogelijkheid om deze techniek ook in mobiele telefoons toe te passen. Volgens de banken is er een grote behoefte aan betaalproducten, die gemak en efficiëntie bevorderen en zullen kleine bedragen steeds minder met contant geld worden afgerekend.

 

Bankpassen vanaf medio 2013

De bestaande bankpassen van de klanten van ING en ABN Amro worden vanaf medio 2013 gefaseerd vervangen door een nieuwe betaalpas. De banken denken dat het nieuwe betaalsysteem snel populair zal worden, omdat lange wachttijden met het nieuwe systeem veel minder zullen voorkomen.

 

Winkeliers moeten in sommige gevallen wel een nieuwe betaalautomaat kopen, maar het gros van de automaten kan gewoon aangepast worden. De nieuwe betaalautomaat is ontwikkeld door MasterCard en wordt al gebruikt in landen als Australië, Frankrijk, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.