ABN Amro en ING voeren contactloos betalen in

ABN Amro en ING voeren contactloos betalen in

ABN Amro en ING vervangen vanaf volgend jaar hun betaalpassen door een nieuwe versie, waarmee contactloos kan worden betaald. De consument moet de kaart dan niet meer in een betaalautomaat steken: die er tegenaan houden – zonder een pincode in te voeren – is genoeg.

Snel en efficiënte methode

De twee banken willen deze nieuwe vorm van betalen alleen mogelijk maken voor bedragen tot 25 euro. Na twee of drie contactloze betalingen op één dag moet de pincode voor de veiligheid wel worden ingevoerd. Het geld wordt direct van de rekening afgeschreven.

 

ABN Amro en ING werken nog aan de mogelijkheid om deze techniek ook in mobiele telefoons toe te passen. Volgens de banken is er een grote behoefte aan betaalproducten, die gemak en efficiëntie bevorderen en zullen kleine bedragen steeds minder met contant geld worden afgerekend.

 

Bankpassen vanaf medio 2013

De bestaande bankpassen van de klanten van ING en ABN Amro worden vanaf medio 2013 gefaseerd vervangen door een nieuwe betaalpas. De banken denken dat het nieuwe betaalsysteem snel populair zal worden, omdat lange wachttijden met het nieuwe systeem veel minder zullen voorkomen.

 

Winkeliers moeten in sommige gevallen wel een nieuwe betaalautomaat kopen, maar het gros van de automaten kan gewoon aangepast worden. De nieuwe betaalautomaat is ontwikkeld door MasterCard en wordt al gebruikt in landen als Australië, Frankrijk, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

De Nederlandse winkelketen Hema heeft nog grote plannen in Duitsland. De komende drie jaar wil het er immers minstens 70 nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft het in Duitsland slechts 11 winkels.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Back to top