ABN Amro en ING voeren contactloos betalen in | RetailDetail

ABN Amro en ING voeren contactloos betalen in

ABN Amro en ING voeren contactloos betalen in

ABN Amro en ING vervangen vanaf volgend jaar hun betaalpassen door een nieuwe versie, waarmee contactloos kan worden betaald. De consument moet de kaart dan niet meer in een betaalautomaat steken: die er tegenaan houden – zonder een pincode in te voeren – is genoeg.

Snel en efficiënte methode

De twee banken willen deze nieuwe vorm van betalen alleen mogelijk maken voor bedragen tot 25 euro. Na twee of drie contactloze betalingen op één dag moet de pincode voor de veiligheid wel worden ingevoerd. Het geld wordt direct van de rekening afgeschreven.

 

ABN Amro en ING werken nog aan de mogelijkheid om deze techniek ook in mobiele telefoons toe te passen. Volgens de banken is er een grote behoefte aan betaalproducten, die gemak en efficiëntie bevorderen en zullen kleine bedragen steeds minder met contant geld worden afgerekend.

 

Bankpassen vanaf medio 2013

De bestaande bankpassen van de klanten van ING en ABN Amro worden vanaf medio 2013 gefaseerd vervangen door een nieuwe betaalpas. De banken denken dat het nieuwe betaalsysteem snel populair zal worden, omdat lange wachttijden met het nieuwe systeem veel minder zullen voorkomen.

 

Winkeliers moeten in sommige gevallen wel een nieuwe betaalautomaat kopen, maar het gros van de automaten kan gewoon aangepast worden. De nieuwe betaalautomaat is ontwikkeld door MasterCard en wordt al gebruikt in landen als Australië, Frankrijk, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.