ABN Amro en ING voeren contactloos betalen in

ABN Amro en ING voeren contactloos betalen in

ABN Amro en ING vervangen vanaf volgend jaar hun betaalpassen door een nieuwe versie, waarmee contactloos kan worden betaald. De consument moet de kaart dan niet meer in een betaalautomaat steken: die er tegenaan houden – zonder een pincode in te voeren – is genoeg.

Snel en efficiënte methode

De twee banken willen deze nieuwe vorm van betalen alleen mogelijk maken voor bedragen tot 25 euro. Na twee of drie contactloze betalingen op één dag moet de pincode voor de veiligheid wel worden ingevoerd. Het geld wordt direct van de rekening afgeschreven.

 

ABN Amro en ING werken nog aan de mogelijkheid om deze techniek ook in mobiele telefoons toe te passen. Volgens de banken is er een grote behoefte aan betaalproducten, die gemak en efficiëntie bevorderen en zullen kleine bedragen steeds minder met contant geld worden afgerekend.

 

Bankpassen vanaf medio 2013

De bestaande bankpassen van de klanten van ING en ABN Amro worden vanaf medio 2013 gefaseerd vervangen door een nieuwe betaalpas. De banken denken dat het nieuwe betaalsysteem snel populair zal worden, omdat lange wachttijden met het nieuwe systeem veel minder zullen voorkomen.

 

Winkeliers moeten in sommige gevallen wel een nieuwe betaalautomaat kopen, maar het gros van de automaten kan gewoon aangepast worden. De nieuwe betaalautomaat is ontwikkeld door MasterCard en wordt al gebruikt in landen als Australië, Frankrijk, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top