Action groeit naar meer dan 600 winkels | RetailDetail

Action groeit naar meer dan 600 winkels

Action groeit naar meer dan 600 winkels

De Nederlandse discountketen Action blijft aan een hoog tempo groeien en heeft ondertussen al meer dan zeshonderd winkels. Dit jaar alleen al zijn er maar liefst 113 nieuwe filialen van de keten geopend, waaronder in Oostenrijk.

Frans distributiecentrum

Op 26 november opende immers de eerste vestiging van Action in Oostenrijk, met name in Kittsee. Zo is Action ondertussen te vinden in zes landen: Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Oostenrijk.


Vorige week opende in Frankrijk al het honderdste filiaal van Action. Het heeft ook een principe-akkoord getekend met het Franse La Halle rond de overname van enkele winkels. Het is momenteel wel niet zeker hoeveel winkels Action zal overnemen, maar nog dit jaar zullen er 2 winkels van La Halle onder de vlag van Action varen. Om de groei in Frankrijk te ondersteunen, wordt in het eerste kwartaal van 2016 nabij Parijs een eerste Frans distributiecentrum geopend.


"Action is uitgegroeid tot een internationale organisatie van formaat en daar ben ik ontzettend trots op. De formule biedt enorme groeikansen. Alles binnen Action staat in het teken van blije klanten en door onze groei kunnen steeds meer mensen kennismaken met onze vaste lage prijzen en ons uitgebreide, continue wisselende assortiment. De toename in aantal winkels is ook een positieve impuls voor de lokale economie en werkgelegenheid", zegt Ronald van der Mark, CEO bij Action.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.