Action maakt beursgang over een paar jaar | RetailDetail

Action maakt beursgang over een paar jaar

Action maakt beursgang over een paar jaar

Kledingdiscounter Action gaat over een paar jaar naar de beurs. Eigenaar 3i zint daar immers op voor als de groei gestabiliseerd is.

Hoge waardering voor beursgang

"We wachten er nog wel een paar jaar mee", zegt managing director Pieter de Jong in De Financiële Telegraaf. Het is volgens hem 'zonde' om nu al voor een beursgang te kiezen: "Er is nog te veel groei."

 

In het jaarbericht van de investeerder staat dat de discountketen gewaardeerd kan worden op 12,5 tot 13,2 keer het bedrijfsresultaat. Hoe hoog dat bedrag is, is niet publiekelijk bekend.

 

De snelgroeiende winkelketen is inmiddels het vlaggenschip van de Britse investeringsmaatschappij. 3i ontving in 2013 een dividend van 72 miljoen van Action. Het aandeel in de keten heeft een boekwaarde van 613 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.