Action breekt grens van 1.000 winkels | RetailDetail

Action opent duizendste winkel

Action opent duizendste winkel
Shutterstock

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

10 miljard euro

De opening van de duizendste winkel toont nog maar eens de enorme expansie die Action de voorbije jaren ondergaan heeft: eind 2015 groeide de keten naar meer dan 600 winkels en pas vorig jaar werd de grens van 750 vestigingen doorbroken. Nu zijn er daar dus nog eens 250 extra bijgekomen. Vooral in Frankrijk opende Action het voorbije jaar heel wat nieuwe winkels.

 

Investeringsmaatschappij 3i, de eigenaar van Action, is ook nog niet van plan om de expansie een halt toe te roepen: dit jaar moet de keten een omzet van 3,5 miljard euro halen, ten opzichte van 2,7 miljard euro in 2016, en het doel is op termijn om de omzet boven tien miljard euro te krijgen.

 

Action kan die snelle expansie doorvoeren, omdat het per land amper wijzigt van concept, waardoor nieuwe winkels snel kunnen worden geopend. Bovendien is een nieuwe winkel snel winstgevend en is de investering meestal na een jaar al terugverdiend. In de nabije toekomst wordt er ook gedacht aan expansie naar landen als Spanje, Zwitserland, Italië, Tsjechië, Polen of Denemarken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.