Action zoekt nieuwe directeur

Action zoekt nieuwe directeur

Non-foodiscounter Action gaat op zoek naar een nieuwe directievoorzitter, nu Johan Pardoel zijn functie op 1 november neerlegt. Die was nochtans nog maar een paar maanden actief als directievoorzitter.

Heel korte regeerperiode

Volgens het bedrijf heeft Pardoel zijn beslissing genomen om persoonlijke redenen. Pardoel kwam over van Sligro Food Group, waar hij onder meer de Emté-formule onder zijn hoede had. Commissaris en voorzitter Ronald van der Mark neemt de functie voorlopig waar. Op die manier kan Action rustig op zoek naar een nieuwe directievoorzitter.

 

Action is een keten met ruim driehonderd winkels in Nederland, België en Duitsland en bestaat sinds 1993. De onderneming is ooit opgericht als familiebedrijf, maar werd vorig jaar overgenomen door een investeerder. De keten groeide de afgelopen jaren uit tot een geduchte concurrent van ketens als Blokker en Xenos. Ook snoept Action non-foodomzet weg bij de supermarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top