Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren?

Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren?
Foto: Casimiro PT / Shutterstock.com

Online luxeretailer Yoox lanceert een nieuw soort YouTube-reclame: flitsaanbiedingen die maar vijftien seconden lang gelden. Wie niet snel klikt terwijl de reclame afspeelt, is te laat. De reclamecampagne loopt tot half december.

 

15 seconden om exclusieve kerstoutfits te redden

De nieuwe reclames van Yoox zijn aftelspotjes van vijftien seconden die een uniek en exclusief product tonen. Zéér exclusief zelfs: de getoonde artikelen zijn enkel en alleen via de reclames te bestellen, op de website van Yoox zelf zijn ze niet te vinden. Het is dus echt een geval van "nu of nooit".

 

Om de druk voor shoppers nog wat meer te verhogen, worden ze in het reclamefilmpje aangespoord om het artikel te ‘redden’: laserstralen en andere gevaren liggen op de loeren en kondigen de naderende vernietiging van het unieke aanbod aan terwijl de klok wegtikt.

 

Yoox speelt met de reclame, gemaakt door Google en Stink Studios, ongegeneerd de schaarste-kaart uit: een oeroude verkooptechniek maar dan nu in een digitaal tikkende tijdbom verstopt. Aftelreclames worden steeds meer gebruikt, ziet digitalemarketingspecialist Alexandra Spiliotopoulou. Of mensen de YouTube-reclames nu minder gretig zullen blokkeren of wegklikken, is wel nog de vraag. 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Back to top