Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren? | RetailDetail

Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren?

Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren?
Foto: Casimiro PT / Shutterstock.com

Online luxeretailer Yoox lanceert een nieuw soort YouTube-reclame: flitsaanbiedingen die maar vijftien seconden lang gelden. Wie niet snel klikt terwijl de reclame afspeelt, is te laat. De reclamecampagne loopt tot half december.

 

15 seconden om exclusieve kerstoutfits te redden

De nieuwe reclames van Yoox zijn aftelspotjes van vijftien seconden die een uniek en exclusief product tonen. Zéér exclusief zelfs: de getoonde artikelen zijn enkel en alleen via de reclames te bestellen, op de website van Yoox zelf zijn ze niet te vinden. Het is dus echt een geval van "nu of nooit".

 

Om de druk voor shoppers nog wat meer te verhogen, worden ze in het reclamefilmpje aangespoord om het artikel te ‘redden’: laserstralen en andere gevaren liggen op de loeren en kondigen de naderende vernietiging van het unieke aanbod aan terwijl de klok wegtikt.

 

Yoox speelt met de reclame, gemaakt door Google en Stink Studios, ongegeneerd de schaarste-kaart uit: een oeroude verkooptechniek maar dan nu in een digitaal tikkende tijdbom verstopt. Aftelreclames worden steeds meer gebruikt, ziet digitalemarketingspecialist Alexandra Spiliotopoulou. Of mensen de YouTube-reclames nu minder gretig zullen blokkeren of wegklikken, is wel nog de vraag. 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.