Ahold heeft geen trek in overname Hema

Ahold heeft geen trek in overname Hema
Ahold heeft geen interesse in het overnemen van warenhuisketen Hema. 'Hema maakt op dit moment geen deel uit van onze non-food strategie,' klinkt het.

Dat heeft de hoogste baas van Ahold in Europa, Sander van der Laan, dinsdag gezegd in een discussie aan de Universiteit van Amsterdam, zo meldt RTL Z. Enkele weken geleden zei Hema-topman Ronald van Zetten nochtans juist te hopen op een overname door Ahold, omdat beide partijen goed bij elkaar passen.

 

Hema is op dit moment eigendom van een private equity-partij, die de keten reeds geruime tijd te koop heeft gezet. Lion Capital slaagde er echter niet in een koper te vinden. Geruchten over een mogelijke alliantie van Ahold en Hema staken de afgelopen weken opnieuw de kop op bij de bekendmaking van de nieuwe strategie voor Ahold. Hema zou Ahold met name kunnen helpen met de uitbreiding in België en Duitsland, en met het non-foodassortiment in de Nederlandse supermarkten.

 

Van der Laan ging tijdens de discussie echter niet op deze punten in, noch op andere richtingen voor uitbreiding van het concern. Hij zei wel een stap naar opkomende markten in de toekomst niet uit te sluiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top