Ahold heeft geen trek in overname Hema

Ahold heeft geen trek in overname Hema
Ahold heeft geen interesse in het overnemen van warenhuisketen Hema. 'Hema maakt op dit moment geen deel uit van onze non-food strategie,' klinkt het.

Dat heeft de hoogste baas van Ahold in Europa, Sander van der Laan, dinsdag gezegd in een discussie aan de Universiteit van Amsterdam, zo meldt RTL Z. Enkele weken geleden zei Hema-topman Ronald van Zetten nochtans juist te hopen op een overname door Ahold, omdat beide partijen goed bij elkaar passen.

 

Hema is op dit moment eigendom van een private equity-partij, die de keten reeds geruime tijd te koop heeft gezet. Lion Capital slaagde er echter niet in een koper te vinden. Geruchten over een mogelijke alliantie van Ahold en Hema staken de afgelopen weken opnieuw de kop op bij de bekendmaking van de nieuwe strategie voor Ahold. Hema zou Ahold met name kunnen helpen met de uitbreiding in België en Duitsland, en met het non-foodassortiment in de Nederlandse supermarkten.

 

Van der Laan ging tijdens de discussie echter niet op deze punten in, noch op andere richtingen voor uitbreiding van het concern. Hij zei wel een stap naar opkomende markten in de toekomst niet uit te sluiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Back to top