Ako en Schiphol verlengen samenwerking

Ako en Schiphol verlengen samenwerking

Boekenketen Ako en luchthaven Schiphol hebben hun langlopende samenwerking rond de verkoop van lectuur verlengd. Ako krijgt tot 2022 het exclusieve recht leesvoer te verkopen aan reizigers.

(bijna) Honderd jaar samenwerking

De samenwerking tussen Ako en Schiphol kent een lange geschiedenis: de eerste vestiging opende al in 1927 de deuren op de toen nog kleine nationale luchthaven. Intussen zijn er zestien verkooppunten met boeken, kranten en tijdschriften. Voor de paspoortcontrole heeft Ako drie vestigingen, terwijl achter de controle dertien verkooppunten te vinden zijn als onderdeel van het winkelcentrum See Buy Fly.

 

"Wij zijn verheugd met deze nieuwe overeenkomst, waar uit het vertrouwen van de luchthaven spreekt dat wij een belangrijke bijdrage leveren aan de ervaring van de reiziger op Amsterdam Airport Schiphol", stelt Ako directeur Sjaak Mark in een toelichting.

 

Ako heeft in heel Nederland honderd vestigingen en is daarmee naar eigen zeggen de grootste filiaalorganisatie voor de verkoop van tijdschriften, boeken en kranten. De formule heeft zich al geruime tijd geleden toegelegd op reizigers: behalve op Schiphol is Ako ook vertegenwoordigd op de luchthavens van Rotterdam, Eindhoven en Maastricht-Aachen. Daarnaast is de formule aanwezig op alle grotere treinstations in Nederland.

Tags: