Ako en Schiphol verlengen samenwerking

Ako en Schiphol verlengen samenwerking

Boekenketen Ako en luchthaven Schiphol hebben hun langlopende samenwerking rond de verkoop van lectuur verlengd. Ako krijgt tot 2022 het exclusieve recht leesvoer te verkopen aan reizigers.

(bijna) Honderd jaar samenwerking

De samenwerking tussen Ako en Schiphol kent een lange geschiedenis: de eerste vestiging opende al in 1927 de deuren op de toen nog kleine nationale luchthaven. Intussen zijn er zestien verkooppunten met boeken, kranten en tijdschriften. Voor de paspoortcontrole heeft Ako drie vestigingen, terwijl achter de controle dertien verkooppunten te vinden zijn als onderdeel van het winkelcentrum See Buy Fly.

 

"Wij zijn verheugd met deze nieuwe overeenkomst, waar uit het vertrouwen van de luchthaven spreekt dat wij een belangrijke bijdrage leveren aan de ervaring van de reiziger op Amsterdam Airport Schiphol", stelt Ako directeur Sjaak Mark in een toelichting.

 

Ako heeft in heel Nederland honderd vestigingen en is daarmee naar eigen zeggen de grootste filiaalorganisatie voor de verkoop van tijdschriften, boeken en kranten. De formule heeft zich al geruime tijd geleden toegelegd op reizigers: behalve op Schiphol is Ako ook vertegenwoordigd op de luchthavens van Rotterdam, Eindhoven en Maastricht-Aachen. Daarnaast is de formule aanwezig op alle grotere treinstations in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Bijenkorf sluit eigen distributiecentrum in Woerden

12/01/2018

De Bijenkorf gaat zijn eigen distributiecentrum in Woerden sluiten. De sluiting staat gepland voor midden volgend jaar en kost 143 werknemers hun baan. De Bijenkorf gaat de taken van het distributiecentrum uitbesteden.

Europa wil belasting op plastic zakjes

11/01/2018

Nadat verschillende lidstaten al verschillende maatregelen hebben genomen om het gebruik van plastic zakjes terug te dringen, denkt de Europese Unie er nu aan om een algehele belasting op plastic zakjes in te voeren.

Amazon wil nieuw magazijn vlakbij Belgische en Nederlandse grens

10/01/2018

De Amerikaanse webshop Amazon gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in het Duitse Mönchengladbach. Het nieuwe magazijn ligt vlakbij de Nederlandse en Belgische grens en zal dus waarschijnlijk gebruikt worden om aan die markten leveren.

Back to top