Ako en Schiphol verlengen samenwerking

Ako en Schiphol verlengen samenwerking

Boekenketen Ako en luchthaven Schiphol hebben hun langlopende samenwerking rond de verkoop van lectuur verlengd. Ako krijgt tot 2022 het exclusieve recht leesvoer te verkopen aan reizigers.

(bijna) Honderd jaar samenwerking

De samenwerking tussen Ako en Schiphol kent een lange geschiedenis: de eerste vestiging opende al in 1927 de deuren op de toen nog kleine nationale luchthaven. Intussen zijn er zestien verkooppunten met boeken, kranten en tijdschriften. Voor de paspoortcontrole heeft Ako drie vestigingen, terwijl achter de controle dertien verkooppunten te vinden zijn als onderdeel van het winkelcentrum See Buy Fly.

 

"Wij zijn verheugd met deze nieuwe overeenkomst, waar uit het vertrouwen van de luchthaven spreekt dat wij een belangrijke bijdrage leveren aan de ervaring van de reiziger op Amsterdam Airport Schiphol", stelt Ako directeur Sjaak Mark in een toelichting.

 

Ako heeft in heel Nederland honderd vestigingen en is daarmee naar eigen zeggen de grootste filiaalorganisatie voor de verkoop van tijdschriften, boeken en kranten. De formule heeft zich al geruime tijd geleden toegelegd op reizigers: behalve op Schiphol is Ako ook vertegenwoordigd op de luchthavens van Rotterdam, Eindhoven en Maastricht-Aachen. Daarnaast is de formule aanwezig op alle grotere treinstations in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Back to top