Ako en Schiphol verlengen samenwerking | RetailDetail

Ako en Schiphol verlengen samenwerking

Ako en Schiphol verlengen samenwerking

Boekenketen Ako en luchthaven Schiphol hebben hun langlopende samenwerking rond de verkoop van lectuur verlengd. Ako krijgt tot 2022 het exclusieve recht leesvoer te verkopen aan reizigers.

(bijna) Honderd jaar samenwerking

De samenwerking tussen Ako en Schiphol kent een lange geschiedenis: de eerste vestiging opende al in 1927 de deuren op de toen nog kleine nationale luchthaven. Intussen zijn er zestien verkooppunten met boeken, kranten en tijdschriften. Voor de paspoortcontrole heeft Ako drie vestigingen, terwijl achter de controle dertien verkooppunten te vinden zijn als onderdeel van het winkelcentrum See Buy Fly.

 

"Wij zijn verheugd met deze nieuwe overeenkomst, waar uit het vertrouwen van de luchthaven spreekt dat wij een belangrijke bijdrage leveren aan de ervaring van de reiziger op Amsterdam Airport Schiphol", stelt Ako directeur Sjaak Mark in een toelichting.

 

Ako heeft in heel Nederland honderd vestigingen en is daarmee naar eigen zeggen de grootste filiaalorganisatie voor de verkoop van tijdschriften, boeken en kranten. De formule heeft zich al geruime tijd geleden toegelegd op reizigers: behalve op Schiphol is Ako ook vertegenwoordigd op de luchthavens van Rotterdam, Eindhoven en Maastricht-Aachen. Daarnaast is de formule aanwezig op alle grotere treinstations in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.