Ako en Schiphol verlengen samenwerking

Ako en Schiphol verlengen samenwerking

Boekenketen Ako en luchthaven Schiphol hebben hun langlopende samenwerking rond de verkoop van lectuur verlengd. Ako krijgt tot 2022 het exclusieve recht leesvoer te verkopen aan reizigers.

(bijna) Honderd jaar samenwerking

De samenwerking tussen Ako en Schiphol kent een lange geschiedenis: de eerste vestiging opende al in 1927 de deuren op de toen nog kleine nationale luchthaven. Intussen zijn er zestien verkooppunten met boeken, kranten en tijdschriften. Voor de paspoortcontrole heeft Ako drie vestigingen, terwijl achter de controle dertien verkooppunten te vinden zijn als onderdeel van het winkelcentrum See Buy Fly.

 

"Wij zijn verheugd met deze nieuwe overeenkomst, waar uit het vertrouwen van de luchthaven spreekt dat wij een belangrijke bijdrage leveren aan de ervaring van de reiziger op Amsterdam Airport Schiphol", stelt Ako directeur Sjaak Mark in een toelichting.

 

Ako heeft in heel Nederland honderd vestigingen en is daarmee naar eigen zeggen de grootste filiaalorganisatie voor de verkoop van tijdschriften, boeken en kranten. De formule heeft zich al geruime tijd geleden toegelegd op reizigers: behalve op Schiphol is Ako ook vertegenwoordigd op de luchthavens van Rotterdam, Eindhoven en Maastricht-Aachen. Daarnaast is de formule aanwezig op alle grotere treinstations in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top