Al 2 miljoen bezoekers voor Docks Bruxsel | RetailDetail

Al 2 miljoen bezoekers voor Docks Bruxsel

Al 2 miljoen bezoekers voor Docks Bruxsel

Sinds de opening op 20 oktober 2016 hebben al twee miljoen bezoekers de weg gevonden naar het winkelcentrum Docks Bruxsel. Daarmee zit het winkelcentrum op schema om het vooropgestelde doel van vijf miljoen bezoekers tijdens het eerste jaar te halen.

Ook handelaars tevreden

"Deze cijfers verheugen ons," zegt Olivier Weets, projectontwikkelaar bij Equilis: "Bovendien opent het Food District  zijn deuren pas in maart, wat de aantrekkingskracht van Docks Bruxsel nog zal verhogen." Het Food District bestaat uit een vijftiental restaurants die tot 22u30 zullen geopend zijn.

 

Ook bij de handelaars klinkt een tevreden geluid: “Na iets meer dan drie maanden zijn we er nu zeker van dat we de juiste keuze gemaakt hebben en zijn we ervan overtuigd dat de consumenten zullen volgen. Nu al zien we dat er steeds meer Nederlandstalige bezoekers uit de rand naar het Shopping District komen”, klinkt het bij kledingwinkel G-Star. Uit een intern onderzoek blijkt dat 30% van de bezoekers uit de Vlaamse rand rond Brussel komt en 4% uit Waals-Brabant. De overige bezoekers komen vrijwel allemaal uit Brussel zelf.

 

Nochtans was er in de beginperiode sprake van leegte in het winkelcentrum, maar dat komt volgens de uitbaters door de architectuur van Docks Bruxsel. "De ruime gangen en open ruimtes bieden de bezoeker comfort en bewegingsvrijheid. We voeren nieuwe shoppinggewoontes in en dat kan mensen die de drukte van een winkelcentrum gewoon zijn, in de war brengen," legt David Roulin uit, een van de architecten-ontwerpers van het bureau Art&Build.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.