Al meer dan 40% Nederlanders klanten bij Action

Al meer dan 40% Nederlanders klanten bij Action

De klantenkring van non-food-discounter Action groeit razendsnel. Intussen komt meer dan veertig procent van de Nederlandse huishoudens over de vloer bij de winkelketen.

Gevaarlijke concurrentie voor supermarkten en speelgoedwinkels

Volgens onderzoeksbureau GfK lag dit percentage in het eerste kwartaal van 2011 nog maar op 31 procent. Gemiddeld komen klanten 6,7 keer per jaar bij Action, een getal dat anderhalf jaar eerder nog op 6,3 lag. De keten groeit ook uit tot een steeds grotere concurrent voor de supermarkten: intussen wordt jaarlijks voor 227 miljoen euro aan artikelen verkocht die ook bij de supermarkt liggen.

 

Action beschikt intussen over ruim driehonderd winkels. Volgende week opent de keten, die sinds enige tijd in handen is van een investeringsfonds, de eerste vestiging in Frankrijk. Daarnaast heeft Action vijf winkels in Duitsland en is het bedrijf met vijftig filialen actief in België. Ook speelgoedwinkels ondervinden steeds meer concurrentie van het snelgroeiende Action, wat vooral rond de feestdagen veel invloed heeft op het uitgavepatroon van consumenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top