Al meer dan 40% Nederlanders klanten bij Action | RetailDetail

Al meer dan 40% Nederlanders klanten bij Action

Al meer dan 40% Nederlanders klanten bij Action

De klantenkring van non-food-discounter Action groeit razendsnel. Intussen komt meer dan veertig procent van de Nederlandse huishoudens over de vloer bij de winkelketen.

Gevaarlijke concurrentie voor supermarkten en speelgoedwinkels

Volgens onderzoeksbureau GfK lag dit percentage in het eerste kwartaal van 2011 nog maar op 31 procent. Gemiddeld komen klanten 6,7 keer per jaar bij Action, een getal dat anderhalf jaar eerder nog op 6,3 lag. De keten groeit ook uit tot een steeds grotere concurrent voor de supermarkten: intussen wordt jaarlijks voor 227 miljoen euro aan artikelen verkocht die ook bij de supermarkt liggen.

 

Action beschikt intussen over ruim driehonderd winkels. Volgende week opent de keten, die sinds enige tijd in handen is van een investeringsfonds, de eerste vestiging in Frankrijk. Daarnaast heeft Action vijf winkels in Duitsland en is het bedrijf met vijftig filialen actief in België. Ook speelgoedwinkels ondervinden steeds meer concurrentie van het snelgroeiende Action, wat vooral rond de feestdagen veel invloed heeft op het uitgavepatroon van consumenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.