Al meer dan 40% Nederlanders klanten bij Action

Al meer dan 40% Nederlanders klanten bij Action

De klantenkring van non-food-discounter Action groeit razendsnel. Intussen komt meer dan veertig procent van de Nederlandse huishoudens over de vloer bij de winkelketen.

Gevaarlijke concurrentie voor supermarkten en speelgoedwinkels

Volgens onderzoeksbureau GfK lag dit percentage in het eerste kwartaal van 2011 nog maar op 31 procent. Gemiddeld komen klanten 6,7 keer per jaar bij Action, een getal dat anderhalf jaar eerder nog op 6,3 lag. De keten groeit ook uit tot een steeds grotere concurrent voor de supermarkten: intussen wordt jaarlijks voor 227 miljoen euro aan artikelen verkocht die ook bij de supermarkt liggen.

 

Action beschikt intussen over ruim driehonderd winkels. Volgende week opent de keten, die sinds enige tijd in handen is van een investeringsfonds, de eerste vestiging in Frankrijk. Daarnaast heeft Action vijf winkels in Duitsland en is het bedrijf met vijftig filialen actief in België. Ook speelgoedwinkels ondervinden steeds meer concurrentie van het snelgroeiende Action, wat vooral rond de feestdagen veel invloed heeft op het uitgavepatroon van consumenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologisch en betrouwbaar zou zijn.

 

Shoptalk kondigt nieuw mondiaal evenement aan

26/09/2017

In 2018 slaan Shoptalk Europe en Shoptalk U.S. de handen in elkaar voor het eerste mondiale event over retail- en e-commerce-innovatie. Eerst gaat op 8-11 oktober wel nog Shoptalk Europe door in Kopenhagen.

Groothandel wacht zelfde uitdagingen als retail

26/09/2017

De groothandelssector groeit sneller dan de Nederlandse economie, maar het mag zich door die groei niet laten verblinden: net als de retailsector staat de groothandel flinke uitdagingen te wachten.

Dynamo Retail Group neemt Fietscity over

25/09/2017

Dynamo Retail Group neemt vanaf 1 oktober Fietscity over. Die keten heeft zijn hoofdzetel in Enschede en heeft momenteel elf vestigingen in Nederland. Dynamo Retail Group heeft al meer dan 800 winkels in Nederland.

Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top