Al meer dan 40% Nederlanders klanten bij Action

Al meer dan 40% Nederlanders klanten bij Action

De klantenkring van non-food-discounter Action groeit razendsnel. Intussen komt meer dan veertig procent van de Nederlandse huishoudens over de vloer bij de winkelketen.

Gevaarlijke concurrentie voor supermarkten en speelgoedwinkels

Volgens onderzoeksbureau GfK lag dit percentage in het eerste kwartaal van 2011 nog maar op 31 procent. Gemiddeld komen klanten 6,7 keer per jaar bij Action, een getal dat anderhalf jaar eerder nog op 6,3 lag. De keten groeit ook uit tot een steeds grotere concurrent voor de supermarkten: intussen wordt jaarlijks voor 227 miljoen euro aan artikelen verkocht die ook bij de supermarkt liggen.

 

Action beschikt intussen over ruim driehonderd winkels. Volgende week opent de keten, die sinds enige tijd in handen is van een investeringsfonds, de eerste vestiging in Frankrijk. Daarnaast heeft Action vijf winkels in Duitsland en is het bedrijf met vijftig filialen actief in België. Ook speelgoedwinkels ondervinden steeds meer concurrentie van het snelgroeiende Action, wat vooral rond de feestdagen veel invloed heeft op het uitgavepatroon van consumenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Niet alle retailers zijn fan van Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk zijn er een aantal retailers die bewust Black Friday vermijden. Sommige onder hen gaan zelfs nog een stapje verder en maken van Black Friday gebruik om een andere boodschap over consumeren te sturen.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Back to top