Al meer dan 40% Nederlanders klanten bij Action

Al meer dan 40% Nederlanders klanten bij Action

De klantenkring van non-food-discounter Action groeit razendsnel. Intussen komt meer dan veertig procent van de Nederlandse huishoudens over de vloer bij de winkelketen.

Gevaarlijke concurrentie voor supermarkten en speelgoedwinkels

Volgens onderzoeksbureau GfK lag dit percentage in het eerste kwartaal van 2011 nog maar op 31 procent. Gemiddeld komen klanten 6,7 keer per jaar bij Action, een getal dat anderhalf jaar eerder nog op 6,3 lag. De keten groeit ook uit tot een steeds grotere concurrent voor de supermarkten: intussen wordt jaarlijks voor 227 miljoen euro aan artikelen verkocht die ook bij de supermarkt liggen.

 

Action beschikt intussen over ruim driehonderd winkels. Volgende week opent de keten, die sinds enige tijd in handen is van een investeringsfonds, de eerste vestiging in Frankrijk. Daarnaast heeft Action vijf winkels in Duitsland en is het bedrijf met vijftig filialen actief in België. Ook speelgoedwinkels ondervinden steeds meer concurrentie van het snelgroeiende Action, wat vooral rond de feestdagen veel invloed heeft op het uitgavepatroon van consumenten.

Tags: