Albert Heijn bouwt AH to go in eigen winkel | RetailDetail

Albert Heijn bouwt AH to go in eigen winkel

Albert Heijn bouwt AH to go in eigen winkel

Albert Heijn gaat een AH to go integreren in de bestaande winkel achter het Paleis op de Dam om ervoor zorgen dat toeristen en bewoners, twee soorten klanten met erg verschilende noden, niet meer voor elkaars voeten lopen.

Vernieuwing

Het filiaal van Albert Heijn is dringend toe aan vernieuwing: begin jaren 1990 was het een hypermoderne supermarkt, maar daar is momenteel niets meer van te zien. Oorspronkelijk had de supermarkt een koffiebar en een afdeling voor verse vis, maar de koffiebar werd al snel gesloten en ook de visafdeling werd sindsdien grotendeels teruggeschroefd. Nu zal het interieur echter aangepakt worden en komt er dus een AH to go in de supermarkt.

 

De twee supermarkten zullen niet fysiek van elkaar gescheiden worden, maar zullen ook niet hetzelfde assortiment verkopen. Producten die in beide afdelingen worden verkocht, zullen wel dezelfde prijzen krijgen. "Ik kan aan de klant natuurlijk niet uitleggen dat een croissantje in het to go-deel duurder is dan een paar meter verderop, bij de broodafdeling. Bovendien snapt ons eigen systeem niet dat er voor een product twee prijzen zijn", zegt manager Elwin van Mierlo aan het Parool.

 

Dankzij de twee verschillende concepten in één supermarkt hoopt Ahold twee verschillende klanten te bedienen: toeristen die snel iets komen kopen en buurtbewoners die hun dagelijkse boodschappen doen. Op Schiphol wordt een soortgelijk concept ook al - kennelijk met succes - gebruikt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.