Albert Heijn deelt eerste IDB-certificaat uit aan franchiser | RetailDetail

Albert Heijn deelt eerste IDB-certificaat uit aan franchiser

Albert Heijn deelt eerste IDB-certificaat uit aan franchiser

De Albert Heijn in Zaltbommel is de eerste franchisewinkel van de supermarktketen die mag pronken met het IDB-certificaat. De bedoeling van het project is om als supermarkt "iedere dag beter" te doen voor klant, buur en medewerker.

Structurele oplossingen

De bedoeling van het certificaat is te zorgen voor structurele oplossingen voor problemen en een grotere tevredenheid bij alle partijen. Albert Heijn deelt het certificaat uit aan winkels die bijdragen aan die opdracht.

 

De Albert Heijn in Zaltbommel is in handen van ondernemer Ferry Boender, die bijzonder tevreden is met de toekenning van het IDB-certificaat. "We hadden wel gehoopt om het te krijgen, maar als het dan zover is, geeft dat veel energie. Het hele team, we zijn met 190 mensen, is ontzettend blij. Wij geloven dat dit certificaat iets is waarmee we de winkel echt beter maken", zegt hij aan Distrifood.

 

Boender was in 2013 ook al de eerste en voorlopig enige franchisenemer van Albert Heijn die een afhaalpunt kreeg dat door het hoofdkantoor zelf werd geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.