Albert Heijn lonkt naar bedrijven voor AH to go | RetailDetail

Albert Heijn lonkt naar bedrijven voor AH to go

Albert Heijn lonkt naar bedrijven voor AH to go

Albert Heijn heeft grote plannen met AH to go. Het wil het kleinere concept van de supermarktketen ook gaan inzetten op universiteiten, langs de snelweg of als vervanger van bedrijfsrestaurants. Dat heeft CEO Wouter Kolk gezegd in een interview.

Geen bod op Jumbo

Kolk wijst er op dat er al een AH to go is op het hoofdkantoor van Ahold-dochter Bol.com, op Schiphol en bij het ziekenhuis AMC. Ook de winkels die momenteel worden uitgebaat door de NS en die het spoorwegenbedrijf wil afstoten, wil Kolk graag behouden.

 

Het zijn ook die plannen met AH to go die Ahold er van hebben weerhouden om mee te bieden op de restaurants van La Place, die nu in handen zijn van sectorgenoot Jumbo. “AH to go heeft geen groot café, maar we merken dat mensen altijd wel ergens een plekje vinden. In het begin dachten we dat klanten een pot pindakaas en wit brood zouden kopen, maar ze kiezen liever een beker muesli die je alleen nog hoeft te schudden”, zegt hij aan het FD.

 

“We zijn vriendelijker geworden”

Kolk was ook mee verantwoordelijk voor het opvoeren van de assortimentvernieuwing bij Albert Heijn. In 2015 is een kwart van het assortiment vernieuwd, wat veel meer is dan normaal, maar voortaan zullen de vernieuwingen op dat tempo blijven plaatsvinden. Om dat mogelijk te maken wordt bij de productontwikkeling nu met kleinere teams gewerkt, die sneller beslissingen kunnen nemen binnen bepaalde categorieën.

 

Daarnaast wordt er ook werk gemaakt van een gezonder aanbod met minder suiker en zout en wordt ook de service binnen de winkel aangepakt. “Er wordt meer gedag gezegd bij de kassa en meer meegelopen met klanten die iets zoeken”, zegt Kolk. “We zijn een stuk vriendelijker geworden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.