Algemeen directeur Blokker treedt terug | RetailDetail

Algemeen directeur Blokker treedt terug

Algemeen directeur Blokker treedt terug
Shutterstock

Rob Heesen, algemeen directeur bij winkelketen Blokker, treedt met onmiddellijke ingang af. Zijn functie wordt overgenomen door Casper Meijer, CEO van de Blokker Holding: hij zal de beide functies voortaan combineren.

“Op een kantelpunt”

Heesen heeft die beslissing genomen in het kader van de strategiewijziging van Blokker Holding, waarbij er voortaan enkel nog maar wordt verdergegaan met Blokker en de andere formules van de hand worden gedaan.

 

“Wij respecteren Robs besluit. Blokker bevindt zich op een kantelpunt. De organisatie is onder Robs leiding in hoog tempo gemoderniseerd. Als we de prestaties van De Nieuwste Blokker-winkels en de online activiteiten isoleren, dan zien we een sterke en kansrijke winkelformule die op waardering kan rekenen van onze trouwe en nieuwe klanten. Er staat een goede basis, maar er is nog veel te doen.”, zegt Meijer. “Ik pak de handschoen op om samen met de Blokkerdirectie, Nextail en alle Blokkermedewerkers het oer-Hollandse Blokkermerk relevant en bestendig een nieuw decennium in te brengen. Ik dank Rob voor zijn inzet, tomeloze energie en de uitrol van De Nieuwste Blokker. De Raad van Bestuur waardeert zijn bereidheid om beschikbaar te blijven voor Blokker Holding.”

 

“Belangrijke keuzes gemaakt”

“De afgelopen jaren waren moeilijke jaren door de grote veranderingen die doorgevoerd zijn en de impact die dit heeft gehad op ons bedrijf en onze medewerkers. Ik ben er trots op hoe we met elkaar in hoog tempo Blokker hebben weten te moderniseren. Wij hebben belangrijke keuzes gemaakt en wijzigingen doorgevoerd om de winkels eigentijds te maken”, voegt Rob Heesen daar zelf aan toe. “We zitten op het goede pad richting herstel en ik ben trots op het team van medewerkers dat in staat is de vernieuwing voort te zetten. Ik wens Casper veel succes in zijn nieuwe functie.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.